Připravujeme: test Infiniti M35h

Hybridní sedan M35h je nejen tím nejrychlejším, co si aktuálně můžete v nabídce automobilky Infiniti vybrat, ale zároveň se tenhle vůz honosí titulem nejrychlejší hybrid planety. Uvidíme, jak se mu povede v klasickém redakčním testu.

Test Infiniti M35h vyvolal v naší redakci menší rozepři o to, kdo vlastně tohle auto vyzkouší. Ne že bychom byli nějací zapřísáhlí ekologičtí aktivisté, ale každý je jednoduše zvědavý na to, jak jezdí hybrid zapsaný do Guinessovy knihy rekordů. Mně se poštěstilo si vůz „ukradnout“ na den pro sebe a urazit s ním pár desítek kilometrů. Jaké jsou první dojmy?

Hybridy | Infiniti

Infiniti M35h: nejsvižnější hybrid na světě

Vzhledem k tomu, že jde o hybrid a že Infiniti M jako takové již nějakou dobu na trhu figuruje, přeskočím design. Každý nechť si udělá názor na vzhled auta sám. Někomu se líbí, jiný ho bude označovat za příliš asijské. Ať je to jak chce, na silnici jej jen těžko přehlédnete. Interiér se tváří luxusně a také do jisté míry luxusní opravdu je. Dojem podle mého názoru trochu kazí až příliš plastové dřevo na středovém panelu, který navíc trochu povrzá. Ale detailnější popis si nechme až na klasický test.

Zapomeňte na měnič

Hybridní systém Infiniti M35h kombinuje vidlicový šestiválec o objemu 3498 ccm (maximální výkon 306 k a točivý moment 350 Nm) s jedním elektromotorem o výkonu 68 koní a s točivým momentem nanejvýš 270 Nm. Zadní náprava je poháněna přes sedmistupňovou automatickou převodovku a v celém hnacím ústrojí jsou použity dvě spojky, žádný hydrodynamický měnič.

Důvodem, proč výrobce vsadil na spojky, je úspora paliva. Zaprvé si měnič sám o sobě řekne o nějaké to deci navíc a zadruhé díky jeho absencí se ušetří něco také na hmotnosti, což se samozřejmě rovněž hodí. Výsledkem má být zrychlení z nuly na stovku za 5,5 s, maximální rychlost 250 km/h a v kombinovaném provozu spotřeba rovných sedm litrů! Velmi zajímavé údaje k ověření.

O nadprůměrné dynamice jsem se přesvědčil hned, jak systém vykázal tu správnou provozní teplotu. Zátah je (mírně řečeno) hodně slušný a maximální akceleraci doprovází příjemný zvuk šestiválce. Mimochodem M35h má pohotovostní hmotnost 1830 kilogramů. Řidič si může vybírat z několika jízdních režimů (Snow, Eco, Standard a Sport).

Spotřeba velmi slušná

Jakkoliv tohle auto hodně váží a také hodně jede, zdá se, že na slibech o nízké spotřebě opravdu něco pravdy bude. Zatím palubní počítač ukazuje průměr 8,8 l/100 km. Systém uspořádaný v pořadí spalovací motor – spojka – elektromotor – spojka - převodovka dokáže úplně vyřadit šestiválec a vůz tak „plachtí“ po silnici pouze s využitím elektromotoru (stejnou fintu používá například hybridní Cayenne). V praxi pak velmi často, pokud na to samozřejmě nešlapete, ukazuje ručička otáčkoměru nulu a také díky tomu je výsledná spotřeba tak zajímavá.

Během předávání auta mi pán z Infiniti tvrdil, že není problém dosáhnout bez většího omezování na delší trase na průměr pod osm litrů. Uvidíme, co na to kolega, který bude mít auto po zbytek týdne, nicméně se zdá, že ten člověk nemluvil úplně z cesty. Na rozdíl od některých konkurentů M35h nenabízí řidiči možnost volby mezi hybridním nebo čistě elektrickým režimem. Systém si tohle „ošéfuje“ sám. Beztak u všech ostatních hybridů je EV mód v praktickém životě nepoužitelný.

Tiše a ochotně…

Je to klišé (asi mě napadlo, protože se blíží Vánoce), ale Infiniti M35h nejlépe vystihují právě tyto dvě slova: tiše, ochotně. Když ho pobídnete plynem, jede ještě mnohem více než ochotně, ve všech ostatních režimech je příkladně tiché, pohodlné, luxusní. Občas s autem škubne ona dvojice spojek (v tomto ohledu nemůžou hydrodynamický měnič zcela nahradit) a občas je na můj v kus vůz až příliš houpavý. Výrobce zkrátka vsadil na komfort.

Když přijde na konečné účtování, zjistíte, že pořizovací cena je velmi zajímavá. Za kompletně vybavený prémiový sedan s výkonným motorem (respektive motory) zaplatíte přibližně 1,6 milionu a připlácet už prakticky nemáte za co. Pokud se potvrdí nízká spotřeba, pak tu máme hodně zajímavou a v našich končinách neokoukanou alternativu k německým sedanům, a to jak těm naftovým, tak k těm benzinovým.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

dnes | Radek Pecák | 5 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

včera | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků