Připravujeme: test Infiniti M35h

Hybridní sedan M35h je nejen tím nejrychlejším, co si aktuálně můžete v nabídce automobilky Infiniti vybrat, ale zároveň se tenhle vůz honosí titulem nejrychlejší hybrid planety. Uvidíme, jak se mu povede v klasickém redakčním testu.

Test Infiniti M35h vyvolal v naší redakci menší rozepři o to, kdo vlastně tohle auto vyzkouší. Ne že bychom byli nějací zapřísáhlí ekologičtí aktivisté, ale každý je jednoduše zvědavý na to, jak jezdí hybrid zapsaný do Guinessovy knihy rekordů. Mně se poštěstilo si vůz „ukradnout“ na den pro sebe a urazit s ním pár desítek kilometrů. Jaké jsou první dojmy?

Hybridy | Infiniti

Infiniti M35h: nejsvižnější hybrid na světě

Vzhledem k tomu, že jde o hybrid a že Infiniti M jako takové již nějakou dobu na trhu figuruje, přeskočím design. Každý nechť si udělá názor na vzhled auta sám. Někomu se líbí, jiný ho bude označovat za příliš asijské. Ať je to jak chce, na silnici jej jen těžko přehlédnete. Interiér se tváří luxusně a také do jisté míry luxusní opravdu je. Dojem podle mého názoru trochu kazí až příliš plastové dřevo na středovém panelu, který navíc trochu povrzá. Ale detailnější popis si nechme až na klasický test.

Zapomeňte na měnič

Hybridní systém Infiniti M35h kombinuje vidlicový šestiválec o objemu 3498 ccm (maximální výkon 306 k a točivý moment 350 Nm) s jedním elektromotorem o výkonu 68 koní a s točivým momentem nanejvýš 270 Nm. Zadní náprava je poháněna přes sedmistupňovou automatickou převodovku a v celém hnacím ústrojí jsou použity dvě spojky, žádný hydrodynamický měnič.

Důvodem, proč výrobce vsadil na spojky, je úspora paliva. Zaprvé si měnič sám o sobě řekne o nějaké to deci navíc a zadruhé díky jeho absencí se ušetří něco také na hmotnosti, což se samozřejmě rovněž hodí. Výsledkem má být zrychlení z nuly na stovku za 5,5 s, maximální rychlost 250 km/h a v kombinovaném provozu spotřeba rovných sedm litrů! Velmi zajímavé údaje k ověření.

O nadprůměrné dynamice jsem se přesvědčil hned, jak systém vykázal tu správnou provozní teplotu. Zátah je (mírně řečeno) hodně slušný a maximální akceleraci doprovází příjemný zvuk šestiválce. Mimochodem M35h má pohotovostní hmotnost 1830 kilogramů. Řidič si může vybírat z několika jízdních režimů (Snow, Eco, Standard a Sport).

Spotřeba velmi slušná

Jakkoliv tohle auto hodně váží a také hodně jede, zdá se, že na slibech o nízké spotřebě opravdu něco pravdy bude. Zatím palubní počítač ukazuje průměr 8,8 l/100 km. Systém uspořádaný v pořadí spalovací motor – spojka – elektromotor – spojka - převodovka dokáže úplně vyřadit šestiválec a vůz tak „plachtí“ po silnici pouze s využitím elektromotoru (stejnou fintu používá například hybridní Cayenne). V praxi pak velmi často, pokud na to samozřejmě nešlapete, ukazuje ručička otáčkoměru nulu a také díky tomu je výsledná spotřeba tak zajímavá.

Během předávání auta mi pán z Infiniti tvrdil, že není problém dosáhnout bez většího omezování na delší trase na průměr pod osm litrů. Uvidíme, co na to kolega, který bude mít auto po zbytek týdne, nicméně se zdá, že ten člověk nemluvil úplně z cesty. Na rozdíl od některých konkurentů M35h nenabízí řidiči možnost volby mezi hybridním nebo čistě elektrickým režimem. Systém si tohle „ošéfuje“ sám. Beztak u všech ostatních hybridů je EV mód v praktickém životě nepoužitelný.

Tiše a ochotně…

Je to klišé (asi mě napadlo, protože se blíží Vánoce), ale Infiniti M35h nejlépe vystihují právě tyto dvě slova: tiše, ochotně. Když ho pobídnete plynem, jede ještě mnohem více než ochotně, ve všech ostatních režimech je příkladně tiché, pohodlné, luxusní. Občas s autem škubne ona dvojice spojek (v tomto ohledu nemůžou hydrodynamický měnič zcela nahradit) a občas je na můj v kus vůz až příliš houpavý. Výrobce zkrátka vsadil na komfort.

Když přijde na konečné účtování, zjistíte, že pořizovací cena je velmi zajímavá. Za kompletně vybavený prémiový sedan s výkonným motorem (respektive motory) zaplatíte přibližně 1,6 milionu a připlácet už prakticky nemáte za co. Pokud se potvrdí nízká spotřeba, pak tu máme hodně zajímavou a v našich končinách neokoukanou alternativu k německým sedanům, a to jak těm naftovým, tak k těm benzinovým.

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 53 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků