Připravujeme: test Hyundai Genesis Coupe 2.0T

Není to tak dávno, co kolem automobilky Huyndai panoval (kvůli modelu Genesis Coupe) velký rozruch. Představoval se facelift zajímavého kupé. Na něj si ovšem musíme ještě chvíli počkat a čekání si tento týden budeme krátit testováním předfaceliftové verze se základním čtyřválcem pod kapotou.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Slabý není, Samosvor chybí
  2. Fotogalerie

Nebudu vám nic nalhávat, Hyundai Genesis Coupe jsem poprvé řídil v červenci a byl jsem z něj bez přehánění nadšený. Tohle auto totiž kombinuje radost z jízdy, čistou zábavu za volantem a zajímavou cenu. Jenže tenkrát šlo o silnější verzi osazenou vidlicovým šestiválcem plněným atmosféricky, nechyběla manuální převodovka a hlavně byl vůz vybaven zadním samosvorným diferenciálem.

Kupé | Premiéry | Hyundai

Hyundai Genesis Coupe: facelift konečně oficiálně

Právě kvůli mému nadšení, které panovalo jak z jízdy, tak především ze šestiválcového motoru, jsem byl velmi zvědav na to, jak si povede levnější přeplňovaný dvoulitr. Asi nikoho nepřekvapí, že už podle prvních dojmů to zdaleka není taková sláva. Kde hledat hlavní rozdíly?

Slabý není

První věc, která se logicky nabízí, je výkon. Čtyřválec samozřejmě nabídne méně než vidlicový šestiválec, ale i tak není potřeba se o nedostatečnou jízdní dynamiku obávat. Přesně řečeno má řidič v případě Genesis Coupe 2.0T k dispozici 210 koní dostupných při 6000 ot./min a 299 Nm (2000 ot./min). Stovku zvládá za rovných osm sekund a maximálně jede 223 km/h. Pravda, na ryze sportovní svezení to nestačí, ale i s tímto si můžete užít spoustu zábavy. Problémy leží někde trochu jinde.

Motor má poměrně výrazný turbo efekt, což se dalo sice očekávat, ale rozhodně bych nepředpokládal, že to bude až v takové míře. Auto slušně táhne už od nějakých 1800 ot./min, ale kolem tří tisíc teprve pořádně ukáže, co umí. Točit jej můžete až na hranici sedmi tisíc, ale zátah nad šesti tisíc už spíše slábne. Škoda také zvukového projevu. Někomu nevadí, mě příliš nenadchnul. Vůz je ve vysokých otáčkách hlučný, o jadrném a emoce vzbuzujícím projevu šestiválce si může nechat leda tak zdát.

Samosvor chybí

Na rozdíl od silnější motorizace nemá dvoulitrové Genesis Coupé na zadní nápravě samosvorný diferenciál, což je další věc, která zamrzí. Auto se v zatáčkách zdaleka nedá tak perfektně řídit plynem. To byla mimochodem věc, která mě u šestiválce bavila jednoznačně nejvíce. Jinak ale na téma podvozku nelze mít žádných větších námitek. Je sice tužší, ale ne přehnaně tvrdý. Běžná jízda po městě není zas až takový problém. Pochvalu si zaslouží také řízení a šestistupňová převodovka s krátkými drahami. Mohla by být ještě o maličko přesnější, ale čert to vem.

Největším překvapením je cena. Testovaný dvoulitr startuje na sumě 769 990 Kč, má slušnou výbavu a podle prvních dojmů také velmi slušné jízdní vlastnosti. Jenže výkonnější šestiválec je dražší pouze o 60 000 Kč. Kromě maxima 303 koní dostanete také zadní samosvorný diferenciál.

Upřímně řečeno se mi zatím nepodařilo najít důvod, proč bych si měl zmíněných 60 000 Kč nechat a šestiválec nekupovat. Uvidíme, třeba během následujících dní najdu odpověď. Pokud máte k tomuto auto nějaký dotaz, diskuze je k dispozici. 

Technické údaje: Hyundai Genesis Coupe

  • Rok 2011
  • Počet válců/ventilů na válec • rozvod 4/4 • DOHC
  • Typ motoru • zdvihový objem zážehový • 1 998 cm3
  • Stupeň komprese 9,4:1
  • Nejvyšší výkon 154 kW (210 koní)
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 6 000 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment 299 Nm při 2 000 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h 8 s
  • Nejvyšší rychlost 223 km/h
  • Převodovka: způsob řazení • počet stupňů manuální • 6 stupňů
  • Zákl. objem zavazadlového prostoru 332 l
  • Objem palivové nádrže 65 l
  • Hmotnost: pohotovostní • celková 1 570 kg • 1 920 kg
  • Prům. spotřeba: město • mimo • komb. 13,5 • 7,1 • 9,5 l/100 km
  • Rozvor náprav 2 820 mm
  • Rozchod kol: vpředu • vzadu 1 599 mm • 1 615 mm
  • Rozměr pneumatik 225/40 R19, 245/40 R19
  • Rozměry: délka × šířka × výška 4 630 × 1 865 × 1 385 mm
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Slabý není, Samosvor chybí
  2. Fotogalerie
Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 115 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 24 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků