Připravujeme: test Citroën C4 Aircross 1.8 HDI

Automobilka Citroën rozšířila svou nabídku o nové malé SUV a opět, stejně jako v případě staršího C-Crosseru, vznikla novinka ve spolupráci s japonským Mitsubishi. Tentokrát se stal „dárcem orgánů“ model ASX.

Citroën přišel se svým novým kompaktním SUV s poměrně velkým zpožděním oproti Mitsubishi ASX, což je ze strany japonské automobilky naprosto logický krok. Všichni byli zvědaví na to, zda se zopakuje situace s trojčaty Outlander, 4007, C-Crosser a na trh se dostanou prakticky identická auta lišící se pouze jinou maskou chladiče. Podle fotek se může zdát, že tomu je v tomto případě jinak a pravdou také je, že C4 Aircross se svým designem od ASX liší více než dost, nicméně to je pouze první dojem. Stačí si převzít pouze klíček (je stejný jako u ASX) a je jasné, že se nic zas až tak radikálně nezměnilo.

Testy | SUV | Technika | Premiéry | Mitsubishi

Test: Mitsubishi ASX 1,6i - jde to i úsporně

Každopádně Citroën opět prokázal, že má nejlepší cit pro design a jeho variace na téma ASX se povedla myslím vůbec nejvíce. Když ale nakouknete do interiéru, těžko byste tipovali původ z Francie. Všechno je strohé, černé, chladné, žádná francouzská elegance. Pár rozdílů tu oproti ASX určitě najdete (například volant), ale podstata zůstala stejná.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Citroën C4 Aircross vypadá oproti původnímu ASX výrazně lépe. Interiér ale zůstal téměř nezměněn.

Otázkou je, zda to je špatně nebo dobře. Japonské auto s japonskou technikou a francouzsky elegantním designem karoserie, to zní celkem dobře. Do testu se nám dostavila vrcholná verze s motorem 1.8 HDi o výkonu 110 kW a pohonem všech kol. Ano, označení motoru zní poněkud nezvykle. Je to naftová jedna-osmička opět původem od Mitsubishi.

Premiéry | Citroën

Citroën C4 Aircross: také druhá polovička představena

A znovu musím uznat, že to není vůbec špatná zpráva. Už z ASX víme, že motor trochu ztrácí při hodnocení kultivovanosti chodu, že je hlučnější a že budete při jízdě poslouchat neustálý svist turba, jenže tohle všechno vykupuje výbornou spotřebou. Během prvních pár městských kilometrů ukazoval palubní počítač čísla mezi pěti a šesti litry, a když se budete snažit, není problém klesnout pod hranici pěti litrů.

Tak jako vždy, i tentokrát vám je plně k dispozici diskuze na případné dotazy. Testovací týden je na začátku, času máme více než dost. 

Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 129 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.58
Rok výroby: 2012
Stav: 142 104 km
Cena: 165 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků