Připravujeme: Test Chevrolet Orlando LTZ

K redakčnímu testu jsme převzali nové MPV Chevrolet Orlando a tady jsou naše postřehy z prvních ujetých kilometrů.

Model Chevrolet Orlando je pětidveřové a již ve standardu sedmimístné MPV, jež hodlá u našich zákazníků bodovat především neotřelým, robustním designem a velmi zajímavou cenou. Prodává se ve čtyřech stupních výbavy a alternativně se zážehovým čtyřválcem 1,8i/104 kW, známým i z různých Opelů, a dieselem 2,0 VCDI dodávaným ve výkonových stupních 96 a 120 kW. Tím nabídka končí. V následujících dnech vyzkoušíme nejlépe vybavené provedení LTZ v kombinaci se zážehovým motorem. A cena? Včetně vínové metalízy stojí tento vůz velmi zajímavých 429 900 Kč. Připomeňme, že kompletní ceny a první živé snímky jsme vám představili již v březnu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V době začátku testu měl tento stroj najeto teprve 130 km, takže je jasné, že od takto syrového vozu nelze očekávat žádné dynamické zázraky. Ze stejného důvodu nebudeme nezajetý motor trápit ani dynamickými měřeními. Podvozek s konvenční zadní nápravou s vlečenými rameny a torzní příčkou je naladěn dosti tvrdě (což se po upuštění tlaku v pneumatikách poněkud zlepšilo…) a zvláště zadní náprava do interiéru ve větší míře přenáší rázy od nerovností vozovky. Nicméně stabilita vozu se zdá být překvapivě dobrá, karoserie se v zatáčkách i přes svoji vyšší stavbu nenaklání a nedotáčivost byla i díky poměrně lehkému motoru minimalizována. Dobré se nám zatím jeví také řízení a řazení.

Několik detailů

Při pohledu pod zadní část vozu je vidět jednoduchá, ale prostorově hospodárná zadní náprava s vinutými pružinami a nesoustředně umístěnými tlumiči, ale také zbytečně vzhůru vydutá podlaha. Ačkoli by pojala kolo z traktoru, motorista se musí v případě defektu spokojit s diskutabilní sadou na opravu pneumatiky. A k obutí ještě jednou. Štítek na prahu dveří řidiče nenese obvyklou tabulku s rozměry pneumatik a jejich huštěním v závislosti na aktuální zatížení. Pro obě nápravy je předepsán tlak 240 kPa pro „komfortní“ a 270 kPa pro „ekonomickou“ jízdu. Zvláštní, dosud jsem měl zato, že je tlakování pneumatik počítáno se zřetelem na optimální opotřebení a jízdní vlastnosti. Jinými slovy, dopadne to zřejmě tak, že při huštění „eco“ sice ušetříte několik deci paliva na 100 km, ale po sezóně budete muset měnit celou sadu středem sjetých pneumatik…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér je prostorný a dobře přístupný a najdeme zde několik dobrých nápadů. Před vnitřním zpětným zrcátkem není běžné pouzdro na brýle (to se nachází nad řidičovými dveřmi na místě stropního madla), ale vyduté zrcátko, jež dává řidiči velmi dobrý přehled o dění na zadních sedadlech. Sedadla poslední řady lze sklápět do podlahy a je k nim poměrně snadný přístup po předklopení sedadel řady střetní, k čemuž stačí jeden pohyb. A do třetice, panel rádia lze vyklápět vzhůru. Ukrývá polstrovanou schránku a konektory USB a AUX.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Celý test vozu Chevrolet Orlando vám nabídneme během příštího týdne. Zatím se zdá, že jde o zdařilý výrobek za velmi zajímavé peníze. Ale uvidíme. 

Vůz k testu zapůjčilo dealerství www.renocar.com

Chevrolet Aveo 1.399
Rok výroby: 2006
Stav: 70 455 km
Cena: 65 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 150 976 km
Cena: 180 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2011
Stav: 89 533 km
Cena: 205 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků