Připravujeme: test BMW X6 M50d

Třikrát přeplňovaný naftový motor, to tu ještě nebylo. A stejně tak tu ještě nebylo BMW honosící se „emkem“, které má pod kapotou diesel. Tohle bude zajímavé.

BMW X6 M50d je hodně zvláštní auto. Hned po prvních kilometrech mi bylo jasné, že velmi pravděpodobně rozdělí příznivce značky na dvě vyhraněné skupiny. Jedni v něm uvidí auto svých snů. Auto s dynamikou hodnou ostatních modelů, které prošly pod rukama lidem z „emkové“ divize, ale na druhou stranu s velmi solidní spotřebou. Ti druzí se z něj asi osypou nebo to s nimi rovnou sekne. Že BMW dělá X5 M a X6 M, to možná bylo hrozné, ale nakonec po delším svezení s těmito obry musí každý uznat, že přítomnost v exkluzivní rodině se dá přeci jen odůvodnit.

Testy | BMW | BMW X5

Test: BMW X5 M - brutálně výkonný

Příchod naftového „emka“ je možná logický postup dále směrem k přáním zákazníků a samozřejmě také k vyšším prodejům, na druhou stranu se nabízí otázka, zda už to u BMW s touto snahou nepřehnali. Je trochu zvláštní řešit u „emka“ spotřebu a pochvalovat si, jak je to auto při běžné jízdě vlastně úplně obyčejné. Má být něco s M vůbec v někdy obyčejné? Nechci tím říci, že X6 s třikrát přeplňovaným motorem je špatné auto a že u BMW šlápli těžce vedle. Chci tím říci něco jiného. Při hodnocení tohoto křížence kategorií SUV, kupé, M a diesel bude strašně moc záležet na tom, z jakého úhlu pohledu se na něj budete dívat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Na první pohled by od testovacího exempláře mnozí nic výjimečného neočekávali. Tohle auto ale svým způsobem výjimečné je.

První dojmy

Dost bylo úvah. První dojmy? Po svezení s X5 M z minulého roku jsem očekával velké věci. Menší zklamání se dostavilo už, když jsem hledal auto v garáži. Je takové až moc nenápadné, ale to samozřejmě můžete konkrétní specifikací vylepšit. To testovací dostalo ještě vyšší kapotu, „emková“ kola a drsnější nárazník. Nic víc, nic míň.

V podobně nenápadném duchu se nese také interiér. Pár detailů, tvar sedaček zohledňující fakt, že se s tímhle autem bude jezdit poměrně rychle… A tím jsme s výčtem pomalu u konce. Co je nejzajímavější, to je samozřejmě třikrát přeplňovaný naftový šestiválec. Takže startujeme.

Nafta, no…

První nastartování vám adrenalin do žil zřejmě nenapumpuje. Tam, kde X6 M blafne a garáží se ozve takové to parádní benzinové dunění, se tady ozve prostě a jednoduše naftový šestiválec. Nemá špatný zvuk, tedy pokud nepatříte do té druhé v úvodu zmiňované skupiny. Je to zkrátka takové tišší „emko“.

Dokud s autem jezdíte po městě a držíte se předepsaných limitů, máte klasickou naftovou X6. Už teď můžu prozradit, že při lehké noze není těžké dostat se k deseti litrům, ve městě se budete pohybovat do 14 l/100 km. Na auto s výkonem 280 kW (381 k) a pohotovostní hmotností přesahující 2,2 tuny jde o slušné údaje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Jízda může být strašně rychlá. Emoce ale scházejí. X6 M50d nejraději "sportuje" na dálnici.

Zajímavé věci se začnou dít v momentě, kdy pořádně přišlápnete pedál plynu. Kromě zmíněného výkonu je k dispozici také 740 Nm. Taková hodnota už opravdu dokáže zacvičit i s monstrem typu X6. Na dálnici je 200 km/h dílem okamžiku a motor má stále velkou chuť dále zrychlovat. Vlastně si s tímhle SUV docela pohrává, takže ano, X6 M50d je hrozně rychlé auto, ale pořád jsem toho názoru, že si „emko“ nezaslouží.

Retro | Video | Sportovní auta | BMW

BMW M: prohlédněte si čtyřicet let historie na videu

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků