Připravujeme: Test BMW 640d xDrive Cabrio

Doba už je zkrátka taková, že se všeobecně hledají i ty nejmenší mezery na trhu. Automobilka BMW je v této činnosti přeborníkem. Už několikrát dokázala úspěšně přijít s dosud nevídaným křížencem, který si zákazníci rychle oblíbili. Do redakce nám přijel další takový příklad.

Dobře, nejde o tak na první pohled divného křížence typu BMW X6 nebo 5 GT, ale jak tak nad ním přemýšlím, vychází mi z toho velice zvláštní kombinace. Řeč je o řadě šest v provedení kabriolet. Samozřejmě na obrovské karoserii osazené plátěnou střechou není nic světoborného, nicméně naše konkrétní verze dostala pod kapotu vrcholný naftový třílitr o výkonu 230 kW (313 k) a především pohon všech kol xDrive.

Testy | SUV | BMW

Test: BMW X3 xDrive35d - řádný řadový řádí

Pořád se nemůžu zbavit otázky, kdo potřebuje auto s plátěnou střechou vybavené pohonem všech kol. Systém xDrive samozřejmě přijde vhod za špatného počasí nebo dokonce na sněhu, jenže když chci kabriolet, chci přece jezdit s nebem nad hlavou, tedy za pěkného a teplého počasí. Jistě, nabízí se odpověď, že budoucí majitel bude auto používat přes celý rok. Stále mi ale přijde představa šestkového BMW ve verzi Cabrio, které se nese lednovou pražskou břečkou tak trochu proti srsti. Ono to asi bude celé trochu jinak.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Šestkový kabriolet vypadá hodně sebevědomě. Že jde o velmi drahé auto, to kolemjdoucí poznají na první pohled.

Pokud chcete všechno

Krize nekrize, pořád se najde spousta zájemců o drahá auta. Občas si myslím, že právě luxusní modely na krizi paradoxně vydělaly a možná ještě trochu získaly na své exkluzivitě. Český trh, ač nejsme kdo ví jak obrovská země, je v tomto ohledu specifický. Drahá auta se u nás prodávají až překvapivě hodně a až překvapivě hodně se také najde zájemců, kteří prostě a jednoduše chtějí všechno. No a přesně pro ty připravilo BMW (abych se vrátil zpět k testovanému automobilu) 640d Cabrio s pohonem všech kol xDrive. Chcete všechno? Žádný problém, dostanete tolik věcí, kolik unese vaše konto.

Testy | BMW | BMW X5

Test: BMW X5 M - brutálně výkonný

Základní cena za 640d xDrive Cabrio startuje na 2,3 milionu Kč, což tedy není málo peněz, ale rozhodně na této sumě neskončíte. Kam až může zaškrtávání příplatkových prvků zajít, to výborně demonstruje právě testovací exemplář osazený prakticky vším, včetně interiéru čalouněného vysoce kvalitní bílou kůží. Musím se přiznat, že jsem auto s takovýmto interiérem snad ještě netestoval. Na první pohled to vypadá fantasticky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Obrovský kabriolet s interiérem čalouněným bílou kůži. Pozornost máte zaručenou kamkoliv přijedete.

Soudě podle prvních dojmů pramění z bílé dva problémy. Každému je asi jasné, že to není zrovna nejpraktičtější varianta a především, což si možná tak úplně člověk neuvědomí, jste v bílém interiéru jako ve výkladní skříni. Cestující na bílém pozadí pěkně vyniknou, a pokud si sundáte střechu, nemusíte se bát o to, že by vás náhodou někdo přehlédl. Pro lidi, kteří chtějí být vidět je to ideální řešení.

Naftová klasa

O naftovém šestiválci z dílny BMW toho bylo napsáno více než dost. Zajímavý zvuk, výborný zátah a hodně slušná spotřeba je velice lákavá kombinace. Opět platí (respektive takový je můj názor), že by velkému kabrioletu asi více slušel benzinový osmiválec, nicméně i movitější lidé mají zaprvé rádi nízkou spotřebu a zadruhé ocení zajímavý dojezd na plnou nádrž.

Naftový téměř pětimetrový kabriolet díky vrcholnému dieselu a osmistupňové převodovce „válí“ především na dálnicích, kde bez mrknutí oka jede 200 km/h a tváří se, jako kdyby jel příkladně předpisově. Samozřejmě jet tak rychle se staženou střechou není i přes větrný štít zrovna komfortní záležitostí. Do 130 km/h ale není velký problém, tedy pokud je dost teplo, protože se musíte obejít bez vyhřívání zátylku, což je u těchto aut věc velmi praktická a užitečná.

Kabriolet s naftovým motorem, pohonem všech kol a cenou daleko přesahující hranici 2,5 milionu Kč je docela zajímavá kombinace. Pokud vás něco speciálního zajímá, diskuze je jako vždy k dispozici. Nejpozději v připravovaném testu se pokusíme odpovědět na všechny vaše dotazy.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků