Připravujeme: Srovnávací test Nissan X-Trail vs. Subaru Forester

Tento týden patří testu nové generace Nissanu X-Trail. Aby to neměl japonský nováček na poli velkých SUV tak jednoduché, pozvali jsme si na stejný termín do redakce také klasiku v podobě Subaru Forester. Jinak řečeno, připravujeme další (tentokrát menší) srovnávací test.
Testy | Nissan

Test: Nissan X-Trail 2.0 dCi – krásná krabice?

Subaru Forester je naprostý opak. Tohle SUV je jedno z mála, které ještě bere terén alespoň trochu vážně a které se ještě úplně nevzdalo pro řidiče zajímavého charakteru. Naproti tomu co do bezpečnostních asistentů zde nenajdete (ehm, zcela upřímně) vůbec nic. Co je lepší?

Testy | SUV | Subaru

Test Subaru Forester 2.0 XT: Bouřlivák na převýchově

To je otázka, u které je už teď jasné, že odpověď nebude zcela jednoznačná. V podstatě máme rozhodnout, zda je lepší komfortnější „asistovaná“ jízda nebo zábavnější řízení. Tak snad budeme mít do konce týdne jasno. Zde jsou pro začátek naše první dojmy.

  • Nissan X-Trail vypadá na první pohled jako Qashqai. Nevíme, zda je to dobře, nebo špatně, ale je to prostě fakt. Forester si naproti tomu s ničím nespletete, ale jeho design je takový dost speciální.
  • X-Trail má v interiér velké displeje, Forester je v tomto ohledu daleko jednodušší. Obecně výbava testovaného Foresteru je chudší, což také bez problému poznáte.
  • Nissan nabízí zadní posuvná sedadla, Forester nikoliv. X-Trail pak přidává ještě jakési poličky do zavazadelníku, u Subaru si musíte vystačit pouze s klasickým dnem. Na druhou stranu sedadla můžete ve Foresteru sklápět tlačítkem ze zavazadelníku.
  • X-Trail vás brzy otráví svým pípáním. Nastartujete, něco z nějakého důvodu pípá, chcete otevřít páté dveře, opět něco pípá, přejedete čáru jízdního pruhu, opět...
  • Porovnání řízení je z kategorie „nebe a dudy“. X-Trail nabízí lehké řízení citlivé asi tak jako PlayStation, Forester je někde úplně jinde. Tužší, citlivější, strmější, pro řidiče jednoznačně příjemnější.
  • To samé platí o podvozku. X-Trail je měkčí, ale s nerovnostmi si neporadí tak dobře jako celkově tužší Forester. Ten se v zatáčkách i přes vyšší podvozek naklání daleko méně.
  • V řazení X-Trail svého japonského soka předčí. Převodovka je přesnější.
  • X-Trail nabízí mezinápravovou spojku a možnost vybírat mezi režimy 2WD, 4WD a Lock. Forester je stálá čtyřkolka.
  • Subaru má pod kapotou dvoulitrový naftový boxer o výkonu 108 kW (147 koní), X-Trail si musí vystačit s dieselovou šestnáctistovkou naladěnou na 96 kW (130 k). Na druhou stranu to zatím vypadá, že Nissan bude úspornější.
 

Jako vždy, pokud máte nějaké konkrétní otázky, diskuze vám je k dispozici. Odpovědi se pokusíme zapracovat do výsledného testu.

Nissan Qashqai 1.598
Rok výroby: 2007
Stav: 152 135 km
Cena: 145 000 Kč
Nissan Qashqai 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 97 137 km
Cena: 230 000 Kč
Nissan Qashqai 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 104 600 km
Cena: 217 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků