Připravujeme: Srovnávací test Mazda2 vs. Škoda Fabia vs. Kia Rio

101 komentářů

Michal
11. ledna • 18:14

Dnes jsem si byl sednout ve všech autech a Mazda je tak malá jako by jste seděli v Toyotě Aygo třeba...sedačky vysloveně pro asiatka a když zavřete řidičovi dveře, tak jsem měl nohy otlačené z obou stran od plastů. Opravdu pro osoby velice útlé!! Největší je asi Rio...O něco hůře je na tom Fabka. Fábka je ale prostě no...levně zpracovaná....škaredej budík klimatronicu, plasty tak tvrté, že si o ně rozbijete hlavu...:D proč nemůžou udělat trochu změkčení boha jeho...Rio na tom není o nic lépe.

pseudografx
18. dubna • 22:29

Rád bych věděl, kdy bude tento test publikován, chystám se k nákupu a jedno z vozidel je v užším výběru. Nicméně aktuální akční nabídka končí s koncem dubna, tak doufám, že do té doby ještě budu mít šanci si srovnání přečíst.

mirek
8. dubna • 10:02

Z těch pár fotek je pro mne designově vítězem Fabia. Jednoznačně pro mne "osvěžením" v nudné šedi všelijakých vajíček, která se podobají navzájem, rozdíl je jen v tom, jak je to které vajíčko promackle v některém místě.... Jediným prvkem, který stojí za zmínku, je u Mazdy maska chladiče, ostatní tvary Mazdy a Rio komplet jsou celé nuda k uzivani... Po dlouhých letech s nudnou a nevzhlednou Fabii II konečně Fabia III dostala moderní a moc hezky kabát.

Kenny
6. dubna • 23:41

Novou Fabii obdivuji (a kdybych kupoval byla by kandidátem i když chci větší), ale přecejen o prsa japonské ženy asi Mazdu :-) ... Rio je jen smrdutec do počtu, body to možná bude mít uměle, protože to je větší, ale je to popelnice. Zajímalo by mne Fabia- Mazda 2- Corsa / silný trojlístek B-]

Čechystán
7. dubna • 8:15

Ten tvůj silný trojlístek padá na jednu nožičku... jednoznačně nejslabší člen trojlístku je F3... ale v Čechystánu na to máme jiná měřítka, takže je už předem jasné jak by to dopadlo :-P

LOL
7. dubna • 12:40

to máš marný, tito postižení lidé ty škůdky budou kupovat, i kdyby byly šlapací a místo volantu byla řídítka..A pak ti budou nadávat, že ses je opovážil předjet s autem co má motor, protože oni mají přece božskou Fobiji 1.0MPI, čiliže klasický überwagen.

Pavel
4. dubna • 19:10

Tipy pro redakci:
1. zvažte všechny tři auta a porovnejte s údaji v TP
2. nastartujte rano studenej motor a se vsemi tremi auty jedte cca 10-12 km pak vypnout motor nechat vychladnout a zpatky. Pak porovnejte spotrebu... tyhle auta jsou casto pouzivany jako priblizovadlo na kratke vzdalenosti tak by bylo fajn vedet kolik to bere v realu.
3. zmerte dynamiku zatizeneho vozu pri hmotnosti odpovidajici cca 2 dospeli a dve deti plus zavazadla
4. otacky a spotreba pri predpisovych 50/90/130 pri 4 a 5 rychlostnim stupniHlavne prosim vice mereni a mene dojmu ktere jsou vzdy subjektivni.

Deninx
4. dubna • 14:07

Nemusíte se ubtěžovat s testem, všichni víme kdo "vyhraje" . Kia je generačně starší, a moc bych se divil když by jste sportovně laděnou Mazdu s "menším" kufrem dali na první místo, když Škodovku s desingem "chci se líbit všem a udělám pro to cokoliv" vychvalujete už dva měsíce pro jízdní vlastnosti koncernového podvozku.

alapli
3. dubna • 14:53

Jestli i tohle vyhraje fabia, sbaštím kobereček v autě :-D

Adolf
3. dubna • 19:38

gumový:-D

LOL
3. dubna • 16:47

klidně ti dodám hořčici nebo kečup, dle chutě. ;-)

Martin
3. dubna • 14:45

Když vybírám já nebo známí auto, vypadá to bezpečně jinak než v testech českých autowebů. Tohle je aktuální případ, segment b do 300 tis. Fábia by v téhle ceně a konfiguraci neměla mít šanci. O takovémto motoru v autě za 300 bych ani neuvažoval. Proč mít dýchavičný litrový tříhrnek, když Mazda za tyhle peníze nabízí 1,5 se zrychlení za 12 sec? Výrazně lépe je na tom i Rio. Navíc ceny Mazdy jsou v tuhle chvíli více než příznivé. Co Vám vadí na výbavě Emotion za 297 tis, že nemá tempomat? To Fabie za 289 taky ne a pokud na něm trvám musím si připlatit u obou aut. I Rio je zajímavou volbou, obzvláště cenově a výbavou je na tom mimořádně dobře. Za ty peníze i z 1,4 80 kW a šestikvaltem. Fábii v téhle kofiguraci si koupí jenom fanda. Za mě, pokud chce člověk splnit povinnost a koupit si zase Škodovku (protože ji měl i minule a nebyla špatná), tak OK. Ikdyž za tyhle peníze bude vypadat dost hrozně proti tomu na co jsme zvyklí z reklam a poutačů. Jinak ale doporučuju si zajít naživo na M2-ku a Rio a potom to s Fábií asi nedopadne.

cudzinec11
3. dubna • 13:47

NEROVNY VYBER:Bohuzial, v nasich koncinach je trieda B castokrat pouzivana ako rodinne auto a v tejto triede nie je u nas vela priestoru pre emocie atd., fabia ma suverenne najpraktickejsia - najviac vnutorneho priestoru z trojice, najvacsi kufor a vdaka hranatemu tvaru predpokladam najlepsi vyhlad. Dizajn je subjektivny, kde zlyhava, je motoricky - trojvalce bez turba slabucke aj na citigo, turbomotory problematicke co do spolahlivosti.Mazda bude sofersky najlepsia, najzabavnejsia, s najlepsimi stvorvalcovymi motormi - aj spolahlivost, aj spotreba, aj zrychlenie, ale je zufalo mala, predovsetkym uzka, hlavne vzadu, jednoducho priestorovy kompromis.Rio je niekde medzi tymito dvomi autami - nemastne, neslane...U mna by jednoznacne vyhral i20 s 1.4 atmosferou - moderny dizajn, auto aj pre 4 dospelych, pohodlie, vybava, dobra cena, slusny a spolahlivy motor, zaruka...Vyber aut do testu je dost nestastny - rio je stare a mazda2 je skor nieco ako swift nez fabia alebo i20, kym fabka a i20 su priestorovo na hornom okraji triedy, mazda je na dolnom...

ACE
3. dubna • 14:40

Mazda je znatelně delší než Fabie a má i znatelně delší rozvor a že je o fous užší bude mít vliv pro jízdu ve třech vzadu. Tudíž většinou nedůležité.

kaa
5. dubna • 9:06

Mazda je užší pouze vekovními rozměry o 4cm. V interieru je však širší a to na předních sedadlech o 3cm a vzadu o 1cm.

cudzinec11
8. dubna • 0:44

Tie papierove udaje su mi na nic, ked si sadnem dozadu a pri otoceni dolava tresnem hlavou o calunenie dveri..., pri sadnuti dopredu nebuchnem, ale zaclana vo vyhlade - mam 180 cm, nechcem vediet, ako byto bolo u 190+ dlhana...

LOL
8. dubna • 6:59

jako by to v těch druhých dvou autech bylo jinak.. Jsou to malé káry do města a pro mladé lidi (nebo naopak pro důchodce).

Oto
3. dubna • 7:59

Zdravím já bych rád viděl i srovnání servisních nákladů třeba 5let/50.000Km,na to se podle mě úplně v testech zapomíná.Plus co ještě automobilky nabízejí po dobu provozu zákazníkovi za péči a podporu.Protože auto by se nemělo vybírat jen podle vzhledu a jízdy,ale hlavně kolik mě bude stát ještě po koupi.

LOL
3. dubna • 13:12

To je pravda. Jenže jak to ohodnotit doopravdy reálně, když jeden výrobce vybírá za servis více, ale zase všechno mění zdarma v rámci záruky a druhý se kroutí jako žížala na slunci, když má měnit cokoli co není součástí standardního servisního úkonu?A že na superkvalitních českých silnicích se mění stabilizátory a silentbloky skoro jako spotřebák, to snad není třeba ani připomínat...Taky jsou běžné dva přístupy spotřebitelů - jedni platí za servis jen nejnutnější minimum a auto pošlou za 4 roky do bazáče, jiní zase kupují auto na 8-10 let (někdy i více) a nechávají jej pravidelně a poctivě servisovat. V obou případech se vyplatí zcela jiné tovární servisní režimy.

Oto
3. dubna • 18:19

Je známo že škoda upřednostňuje servisní intervaly vhodné pro fleety firem.Ty ušetří kačky za servis a následný kupec to doplatí :-) Proto bych právě rád aby se tím zaobírali redaktoři při testech.Náklady na servis pro nefiremní osobu kupující auto na víc než 5 let.A co dalšího pro takového zákazníka automobilka nabízí.

Čechystán
3. dubna • 7:34

Tímto testem se nemá smysl ani na chvíli zabývat. Stejně tak jako dalšími testy na téma Škodivka vs. veškerá konkurence... vítěz je vždy jasný i kdyby se jednalo o žebřiňák (samozřejmě se znakem zmoklé slepice).Kdo chce seriózní testy, hledá na zahraničních webech (doporučuji vynechat ty německé, tam to mají v ruce wohlý vidle)

Špekenbauer
2. dubna • 22:11

Páni novináři,
tak to Vám nezávidim, jak to navlíknete, aby zase vyhrála Škodofka /a vlastně celý koncern/ - ale Vy máte bujnou fantazii, takže nepochybuji, že to zmáknete "levou zadní", už jste na to cvičený - stejně jako naši ulhaný poslanci s hroší kůží / a to urážim hrochy/ - takže blahopřeji všem Škodofkářům majitelům nejlepšího auta na celém světě - a nebojím se říci - v celé galaxii / omlouvám se mimozemšťanům - ani oni nemají lepší stroje než je Škodofka z Česka/. :-D

Stehno
2. dubna • 21:32

Takže další fraška - samozřejmě - jasný vítěz - Škoda Fabia - i kdyby tam bylo BMW - tak škodofka a vlastně celý VW je jesným vítězem - ale alosoň je sranda, no nééééééé????

Adolf
2. dubna • 21:52

BMW nemůže vyhrát,protože proti 1,0 MPI nemá co nasadit :-D:-D

Shimi
2. dubna • 11:10

Pro mě by to byl celkem jednoduchý výběr, jelikož je u mě na prvním místě vždy motorizace. Takže z této trojice jednoznačně Mazda 2. Navíc se mi i po vzhledové stránce líbí nejvíce. Sice jsem v ní ještě nejel, ale nepředpokládám, že by mě po stránce řízení nějak zásadně zklamala, ba naopak. Každopádně pokud bych odhlédl od tohoto připravovaného "testu" a měl bych si vybrat budoucí auto z B segmentu, tak by to nakonec Mazda 2 nebyla, nemá pro mě požadovanou výkonnou motorizaci. Nejsem blázen, abych dal za směšných 85 kW necelého půl milionu.Pro redakci: Zajímal by mě, a nejenom mě, váhový test a s tím související přepočet výkonu na 1 tunu.

takurcite
2. dubna • 14:55

Dulezite je uvedomit si roli techto aut. Jak tu spravne nekdo podotkl, casto druhe auto do rodiny, nebo pro milenku atd.... tudiz by me zajimaly trochu jine veci, nez u nizsi stredni/stredni tridy (ano, vsichni vime, ze to zas vyhraje fobie).Vase manzelka, totiz vetsinou nema takove naroky na zatah "vocpodu" a stovku "poddeset". Je ji uplne u pr**** ze ma jedno auto o trosku lepsi podvozek, pokud to vylozene neboucha a neskace jak koza. A nejen manzelka, ale i starsi lide, pro ktere je to hlavni auto.....
To je zaroven pohled, ktery by se meli naucit redaktori aplikovat a nedelat "jednu recenzi" stale dokola. Napr. u mendea 2.0 tdci je mi uplne volne, kolik zere pri poskakovackach po meste se studenym motorem, protoze to je rodinne/firemni auto na dlouhe presuny, ze...Tudiz by me zajimalo srovnani HLAVNE ceny/vybavy (tady vsechny ostatni znici kia si myslim a to takovym zpusobem, ze na neceskem webu by asi nebylo cesty ven pri vyslednem hodnoceni, prestoze bude jizdne horsi - cehoz si 90% uzivatelu(ek!) techto aut ani nevsimne) a BEZPECNOSTI. Co isofix, vypinani bagu u spolujezdce? Vyhled? Co hlucnost a spotreba studeneho (!) motoru. Tedy opakovana trasa treba 3km vzit druhe auto prejet 3 km nazpet, vzit treti auto zase se vratit pro prvni atd. Jak rychle se auto zahriva na provozni teplotu/topi? Zajima me hlucnost pri dalnicni rychlosti (A spotreba), dynamika vubec! Kdo ceka zavody s temito auty a motory je blb :)A takovyto "uzivatelsky" specificky pohled by se samozrejme dal dale rozvinout. Vim ze to tady redaktori ctou, tak spis na zamysleni....

Adolf
2. dubna • 15:16

Také se musí zohlednit,že není totéž 55kw z litru a 1,2 jako z 1,5. Pravda,že objem ničíš nenahradíš neplatí jen u atmosfér.

Adolf
2. dubna • 15:18

Já bych bral Mazdu,nebo Nisan Notte v akci .Nejlépe s kompresorem.

Ivan
2. dubna • 10:19

Mne sa páci Kia Rio,prekvapive je aj dost miesta na sedenie aj vzadu aj pre vyse 180 cm ho
aj dizajnovo je pekné auto..takže by som neváhal,pre mna volkswagen skoda je viac problémové auto a hlavne ,že nemci nemaju cit pre vnutorný komfort čo sa týka sedenia,priestoru vzdy len reklamuju kufor ako keby sme boli romovia,co sa len stahujú a prevážaju zbytočnosti!! Pre bežných ludí je v mysli a podvedome že skoda auto je originalne ceské auto...
pricom je to rýdze nemecké auto ako povedzme hyundai je korejské auto vyrábané v Cechách ev inde...B-]

Pepe
2. dubna • 8:00

... vzhledem, že test bude probíhat v jarním období, a dá se předpokládat, že škrabka patrně již nebude potřeba,... a FIII ztratí tím největší triumf, ...tak vyhrát pak může kdokoliv :-)):-)):-))

Adolf
2. dubna • 8:24

Místo škrabky dostane sluneční clonu a výhra je v kapse. :-D

LOL
2. dubna • 8:39

na ja, důvod se vždycky najde. :-)

Adolf
2. dubna • 8:46

Fabie má ještě jedinou výhodu a to,že volba motoru zní: Chci 3 nebo 4 válec. Alespoň u benzínu. Za 2 roky to bude: Jaký tříválec koupit ?? :-D

your.god
1. dubna • 23:11

A to by nešlo, vzít motor z Mazdy, namontovat ho do Fóbie a prodávat to za cenu a s výbavou Ria? :-D
Věřte mi, že tohle říkám opravdu nerad, ale kdyby mi nabídli vybrat si zadarmo jedno z těch tří, tak bych si vzhledem k praktičnosti (kufr, zadní sedačky) vybral tu Škodovku. :-/
Dneska u nás napadlo pět až deset centimetrů sněhu - škrabka se hodí ale za ty prachy by mohli přidat ještě aspoň smetáček :-D ;-)

k22
2. dubna • 8:48

Ten motor z Mazdy funguje ak výborně z namalé části proto, že je v lehké Mazdě ta verze s 55kW má prostě jen 55kW

Antiautomat
2. dubna • 12:13

.. s tym by sa dalo urcite suhlasit, pamatam si co 1.6 55kW (realne dobre zabehnuta 63kW) dokazala s feldou, ta sla ako drak. Teda len do prvej zakruty na tych ziletkach 165 to bol viac menej adrenalin, ale motor s nou hybal tak, ze bola dost neprijemnym superom. Lenze ono v porovnani s tym trojvalcom ta mazda ma dve vyhody: jednak je to stvorvalec (prirodzene pravidelnejsi chod) no a mame tu krutiaci moment a nakoniec kubiky, od ktorych sa odvija velkost suciastok, mensie zatazenie a tak. Skratka motor vitazi :)

HH
1. dubna • 22:38

"Připravujeme: Srovnávací test Mazda2 vs. Škoda Fabia vs. Kia Rio" . . . ano, už víme předem kdo vyhraje. Stačí se jen podívat jaké dominantní reklamy živý tento a jiné weby MF . .

honza
1. dubna • 22:28

skoda ze v testu neni Clio a Hyundai I20 tusim. To by byla sranda
Jinak bych si tipnul na Skodovku - Kia nic moc u v zacatku a Mazda prohraje na kufru a
cene. Jinak kolik Skodovka u nas zivi lidi, tedy by v tomto testu mela vyhrat. Co je od VW srovnatelne s Fabii - Polo nebo Golf, Ibiza u me vyhrava designem

LOL
2. dubna • 8:32

no já bych si právě naopak tipnul Rio coby černého koně. Je levné a s neokoukaným designem, motoricky nejspíše vyhovující. A začíná jich docela dost jezdit, lidi začali chápat, že předražená Fobije (a obzvláště šereda F2) není zrovna etalon.

Mirek
1. dubna • 21:21

Jeden dotaz bych měl. Docela často se omílá slabší antikorozní ochrana automobilů Mazda. Můžete zkusit zjistit současný stav antikorozní ochrany? Používá Mazda zinkované plechy, případně jinou ochranu před korozi?
Před časem jsem dotaz položil v autosalonu Mazda. Výsledek bych označil nula od nuly pošla, nebyli schopni odpovědět.

MOJE JMÉNO
2. dubna • 9:46

Naprostý souhlas. Je to věc, která mne zajímá naprosto nejvíce. Pokud vím, tak z těchto tří vozů je celopozinkovaná kastle pouze u fabie. Naprosto nechápu, proč tento fakt žádný výrobce nezdůrazňuje. Jako druhý vůz do rodiny s nájezdem max. 5000km/rok mne zajímá, kdy neprojdu na STK. Nejsem z těch, kteří se při takto malém nájezdu zbavují auta do sedmi let. Pro mne konkrétně je podstatné, bude-li auto i po 15 letech při takto malém nájezdu zdravé. Doposud provozuji stařičké PUNTO, které i po 20 letech není prožrané rzí - a to je to, co je pro mne důležité.

k22
2. dubna • 10:54

KIA má záruku na prorezavění 12 let, stejně jako Škoda, tak nevím co kouříš...B-]

Mirek
2. dubna • 22:22

Záruka na prorezavění nic neřeší, ani neříká. Pokud se objeví rez na karoserii, budeš nejspíš povinen navštívit servis, aby s tím něco dělali. Jinak asi musíš stále absolvovat placené kontroly po dobu záruky.Tím chci říci, že záruka se vztahuje až na díru v karoserii. A to si myslím, že není to pravé ořechové. Nechci provádět neustálou kontrolu. Měl jasem Toyotu a za 10 let nebyl na karoserii žádný problém. Nevidím důvod po několika létech provozu řešit problém se rzi jen proto, že někdo tají tyto informace, neboť to může být při koupi, pro zákazníka, problém.

Mirek
2. dubna • 22:38

Ještě dodatek, konkrétně Škoda dělá, že v průběhu životnosti modelu vyhodnocuje, které díly nejsou až tolik náchylné na rezivění a potom tyto díly karoserie začne dávat jako černé, tedy nepozinkované. Typicky se jedná o vnitřní výztuhy umístěné od určité výšky nad vozovkou. Nechci říci, že tuto praxi bude dělat i v budoucnu u nových modelů, ale u minulých generací to tak bylo. Byl bych proto opatrný s celopozinkovanou karoserii.

od nekuraka
2. dubna • 12:18

Porovnej si někdy podvozek škodovky a kii po 7 letech provozu a pochopis jak jsi se zrovna ztrapnil. ...

k22
2. dubna • 15:47

Mluvil jsem okaroserii ane podvozku, tam to rezne všem a nikoho to nezajímá - a před tebou se můžu ztrapnit jen těžko, to bys musel nasobě dost zapracovat :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
od nekuraka
4. dubna • 6:43

Kádvacetdvojko : A teď jsi mi to nandal ! Viď ? Tedy na vysvětlenou : Podvozkem myslím nikoliv ramena, ale vše co není na autě vidět, tzn. vše zespoda (podběhy, prahy, příčné a podélné profily, veškeré dutiny, přepážky, styčné plochy plechů a pod). Lidi to nezajímá ?? Kolem sebe slyším spousty vzdychů lidí, kteří museli auta odstavit právě kvůli korozi podvozku, i přesto, že by auto posloužilo ještě spoustu let. Podotýkám, že většina z těch aut vypadají na 1. pohled zvnějšku zdravá. A KIA ? Kamarád má Sorento a když viděl na rampě pro třech letech podvozek, tak zhluboka polkl a vypadlo z něj něco, co bych od něj nečekal : Kiu už v baráku nechci ! Nevyčítám Ti, že se večer chodíš do garáže s KIOu tajně mazlit, ale přiznej si fakt, že antikorozní úprava u ní není bůhvíco... :-DA jestli jsi to pořád nepochopil, čemuž bych se moc nedivil, tak si přečti třeba tohle : http://www.auto.cz/koroze-neni-vymycena-vime... ...

Mirek
4. dubna • 14:05

Je zvláštní, že když tady člověk napíše, jak se věci s korozi mají, tak se najde přitroublý mínusář, který o tom ví evidentně prd, a začne řádit.

shadowcz
2. dubna • 12:51

Jako porovnat, jak mají obě auta stejně orezlé nápravy a ramena?

Tom
2. dubna • 7:33

Mirku bud naprosto v klidu, zadny dealer nevi nic o tom co prodava, zato maji dokonale zmaknute jak te pumpnout o prachy. Leasingem pocinaje a znackovym servisem konce. Googli, hledej snaz se, dnes je bezne ze ti lzou do oci i v bance (mam tuhle zkusenost), takze co neni na papire neplati.

yoggi
1. dubna • 21:15

Pani redaktori, prosim ked uz testujete auta tak pri to merajte aj hodnoty ako zychlenie , pruzne zrychlenie a porovanjte. Nie hole konstatovanie pocitove, to je na nic. Toto ste urobili pri teste fabie Combi 1,2 TSI 66kW obsadena vs. neobsadena. Len nejake konstatovanie o nicom, ale realne hodnoty nikde, preco ? Bolo to az tak gragicke nalozene vs. nenalozene.
Vase testy su len nejake konstatovania, toto spravim po predvadzacej 20min. jazde u dealera. Zacnite pisat fakta ( nie papagajovat tabulku vyrobcu ), ale to co ste zistili meranim. p.s.: Dufam, ze toto bude test, tak ako ma byt aj s meraniami.

LOL
1. dubna • 20:58

Předem musím říct, že M2 (předchozí Tacumi) máme v rodině. Svezení parádní, ale prostě se mi nelíbí ty superkulaté kontury a dost lacině vypadající přístrojovka. Tedy nelíbí se mi ani zevnitř, ani zvnějšku. Totéž platí pro Hazumi, která vypadá jako seřezaná šestka, a to je IMHO prostě špatně. Cena vysoká, ale odpovídá kvalitě a technice.Co se šáde týká, design je průměrný (ale neurazí), technika otřesná a pokud to nemá nejvyšší stupeň výbavy, tak to auto vypadá s favoriťáckými světlomety a bubny vzadu fakt hrozně. Cena naprosto mimo a tohle si koupí jen otrlý fanoušek značky Střelená Slepice.Poslední jsem si nechal Rio. Nemůžu si pomoct, ale vnějšek se mi líbí ze všech tří nejvíc. Zezadu rysy připomínají starší Seat Ibiza a Golf. Zpředu je to klasická KIA šmrncutá Pažoutem a celkově ty proporce vypadají zajímavě (i když je to už staré auto). Vnitřek nenadchne, ale taky ani neurazí. Za tu cenu je IMHO OK a pokud bych kupoval malé auto, rozhodoval bych se asi mezi M2 a právě Riem (možná ještě Toyota Yaris). V Riu jsem ale ani neseděl (natož jel), takže by záleželo ještě na jízdních dojmech. Papírové hodnoty vypadají dobře, otázkou je reálný projev.

Atomas
2. dubna • 11:09

S prvním odstavcem souhlasím, s druhým také. K nové Fabii bych podotkl, že jsem s ní měl zkušební jízdu u dealera (Combi 1.2 TSI 82 kW, Style) a asi vlivem syrového motoru jsem si odnesl zklamání z dynamiky motoru, dále se mi zdá při rychlostech nad 110 kmh aerodynamicky hlučná, má vyloženě hnusné výplně dveří a jako detail jsem si všiml, že stropní osvětlení je použito z první Fabie. Takže dojem nic moc.
Rio jsem vlastnil asi půl roku s motorem 1.25 63 kW a motor byl líný a po městě žíznivý. Problém bylo, že se neochotně sbíral z nízkých otáček a aby něco předvedl, musel se točit. Po Praze jsem tak jezdil za 7-8 litrů. Výhodou byl na svou třídu velmi prostorný interiér pro pasažéry, zpracování bylo dobré, design interiéru poněkud "plastový" a na pohled dodávkový. Exteriér byl výborný, ten se mi líbil. Z uvedených vozidel bych volil: 1) Mazda, 2) Fabia 3)Rio

LOL
2. dubna • 16:27

Tak je to benzínové CVVT, takže to že se musí točit, aby motor dal výkon jaksi očekávám. Naopak to pokládám za normální a benzinovému autu odpovídající charakteristiku. Na jízdu při 1500ot/min tu máme ropákochrochtače.A ti co jezdí 1000-1500 s turbobenzíny, ti budou mít motor ve 150 tisících vylágrovaný. To přiznávají (samozřejmě mimo záznam) i motoráři že škodifky.

Adolf
2. dubna • 16:34

Však je to na 150000 km vyrobeno. :-D

LOL
2. dubna • 18:49

pokud je to pravda, pak nerozumím starostem o pozink karoserie a nadšení z vysoké budoucí prodejní ceny ojetiny. :-P

Perkins
1. dubna • 20:18

Fobie ma o 3 litry větší objem kufru...a to se počítá....;-)

Kulatylenin
1. dubna • 20:13

Proč připravujete stejně víme dopředu jak to dopadne Fabia bude nej jako tradičně u nás.

Tom
1. dubna • 20:08

Vitez je jasny - Mazda, to zas bude trapny zaver testu. V podstate to dopadne o skrabku lepe pro mydlovou krabicku s moderni pohonnou jednotkou a velkorysym prostorem, plnym mekcenych plastu :-)

will83
1. dubna • 18:42

Teda ta Fabia i Kia vypadá vedle Mazdy designově o 2 dekády zpět. Mazda se mi moc líbí, jediná věc, která mě od koupě mazdy vždy odrazovala je mizerná antikorozní ochrana. Snad to vylepšili, ale určitá pochybnost tam bude pořád.

k22
2. dubna • 8:46

RIO je dle mě nejhezčí, prostě pracoval na ní Mistr. A může být třeba na plecháčích, pořád vede...a pochopitelně Mazda se mi líbí víc než Škoda, ale to se snad jasné..

LOL
2. dubna • 8:37

no vidíš, a mně naopak hazumi připadá jako špatně opajcovaná M6 (což uznávám, že je krásné auto a navíc sedan) s naprosto tragickými proporcemi. Pokud tam nedáš 15" kola s nízkým profilem, tak to auto vypadá směšně, takový samurajsky se tvářící koblížek.

Antiautomat
1. dubna • 16:47

Vitaz je jasny dopredu. Dovod je jasny (a snad sa nebudeme hadat co je v aute na najdolezitejsia cast). Rozumej motor.

Jan Novak
1. dubna • 18:03

:-D:-D:-D litorvý tříválec to je sen každého antiautomata z horní dolní :-D:-D:-D

Antiautomat
2. dubna • 8:59

@Jan: tak schvalne zjavne pre Teba velmi tazka otazka: ktory motor som myslel tym vitazom? ;-)

brk
1. dubna • 18:49

Bych to tak nedramatizoval. Jsou lidé, kteří necítí potřebu jezdit rychleji než 70 km/h a závodit s kde jakým traktorem. ;-)Spolupracujme s firmou, který poskytuje služby v rámci města a mají "flotilu" firemních Citigo. Ty auta nikdy neopouští město a tady ve městě je jediný "rychlý" asi půlkilometrový úsek, kde je povoleno 70km/h. Pro tyhle potřeby ty motory stačí. Horší, když si tohle koupí čtyřčlenná rodina, co několikrát za zimu jezdí Alpy a v létě Řecko, Chorvatsko, ..., ale za to nemůže motor.

Jan Novak
1. dubna • 23:43

nebyl by pro ně lepší moped, svým způsobem se také nedá kritizovat, protože kdo chce moped, ví proč a nic víc nepotřebuje, ale...

Martin
1. dubna • 15:53

Taktéž si myslím, že vítěz je jasný a takovéto srovnání je k ničem :-D
Ale pokud teda můžu přispět nějakým dotazem na redakci...
Vezměte ty tři auta, natankujte plnou nádrž benzinu, dejte nějakou zátěž do kufru a vemte je všechny na stejnou trasu třeba 500 km po okreskách a městech. Pak dotankujte plnou a vypočítejte reálnou spotřebu. Může to být zajímavé když motory jsou atmosferické 1,0 / 1,25 / 1,5 ;-)

Adolf
1. dubna • 16:00

Objem není důležitý. Důležitá je síla vůle :-D

rousini
1. dubna • 16:36

Tak, tak. Kroutící moment táhne, síla vůle tlačí...

ACE
1. dubna • 15:48

Já už jsem si svůj test udělal a vyhrála Mazda. Přesto se těším na postřehy místních testmenů. Samozřejmě nepochybuju o tom kdo zde musí vyhrát. Dřív dominovala nakládací hrana od 2cm níž než konkurence a samozřejmě měkčené plasty pod čelním sklem a pod., uvidíme co bude rozhodovat tentokrát.

Adolf
1. dubna • 15:52

Vyhraje škrabka na led . Mazda ji z nepochopitelných důvodů nemá :-/

Mirda
1. dubna • 15:40

Srovnáváte hrušky s jablkama. Obojí roste na stromě, ale chutná to trošku jinak. Mohu Vás ubezpečit, že typický zákazník Fábie se u Mazdy ani neukáže, natož aby to auto srovnával s českou modlou pětičlenných rodin. Mazdu 2 koupí manželce/milence muž jezdící v M6, kterému už před léty po druhé ukradené Oktávce a 3 navigacích došla s koncernem trpělivost a podlehl kouzlu bezproblémového provozu japonského auta. Takový kupující ví, že v autě této třídy jezdí max. dva, na dovolenou se létá letadlem nebo v době ekonomické krize v nejhorším tou šestkou. Rio je pro lidi bez vkusu, kteří si myslí, že když má výrobek dlouhou záruku tak je fakt kvalitní....

Vít
2. dubna • 15:48

Přesně tak!
Při nedávném shánění nového auta sem řešil fenomén škodovek u nás a přišel sem na toto:
Velká část Čechů zařazují Fabii (Octavii) min. o 1 třídu výš než kam ofiko patří! Když shánějí velké rodinné auto, porovnávají vozy Fabia - Focus - Ceed - i30 - Golf nebo třeba i Passat. A když potřebují "reprezentovat firmu", porovnávají Octavii s fordem Mondeo nebo nějakým Audi, BMW.... A v tomto srovnání pak finančně jasně výtězí škoda, že? A proto jich je u nás tolik :-D
Srovnávat Fabii s Mazdou2 nebo Riem? Toť urážka, když už tak s Mazdou 3 nebo 6...(jako moje manželka)
:-))

Adolf
2. dubna • 15:55

Nejlepší je stejně Dacia. Je velká jako Fabia,je levnější a má větší IMAGE. :-D

Mato
1. dubna • 18:39

Konecne pravdivy realny nazor. ;-) Fabka je o peniazoch a ich setreni - zaplatit co najmenej a co najviac dostat. Vzdy to tak bolo od 1. generacie. Nielen za cenu auta, ale aj servisnych nakladoch (pravidelnych). Netvrdim, ze to je zle, ale mozno to v konecnom dosledku tak nie je. Mazda je o pocitoch, najma z jazdy a za tie sa plati o nieco viac. Podobny test ma zmysel niekde, kde je silna kupna sila a nevolia sa najzakladnejsie verzie. Pri zakladoch vitazi v CZ&SK Skoda, Hyundai/Kia, Citroen, Peugeot a Renault. B-]

Mato
2. dubna • 13:37

Ceny mame rovnake, ale za cenu od 9000€ novu Mazdu 2 v predaji nemame. Vy v CR ano?

Kulatylenin
1. dubna • 20:18

Ty si spadl z višně nebo mate na slovensku jiné ceny ne?

Jan Novak
1. dubna • 23:47

přesně!!!

Márty
1. dubna • 15:39

Chlapy bacha.... je to jen aprílový žert. Pointa vtipu je, že dělaj srovnávacim test, který má bohužel dávno vítěze :(

G
1. dubna • 15:31

Pro zajímavost, na autorevue není jediný srovnávací test aby v něm škoda nevyhrála.
Že by náhoda?:-D:-D:-D

Pepajosef
5. dubna • 18:15

..panove staci si cist recenze na jinych serverech nez .cz hned budete mit zcela objektivni hodnoceni..kde skoda vetsinou nevitezi..neb nejde o to...kolik litru vzduchu v kufru vozime, ale o to ...jak se nam vozem ridi...staci zacit s temi s .sk tem jiste vsichni rozumime :))

Adolf
6. dubna • 11:57

Já bych si škodivku klidně koupil.Akorát ceny jsou poněkud vysoké za to co nabízí. Cena základní Fabie s naprosto nevyhovujícím motorem a bez klimy je prostě brutus.

Aladin
1. dubna • 15:39

Tyhle hlášky zde nejsou na místě. Nemyslím si, že se zde nadržuje Škodovkám. Zkus zapátrat v archivu a podívej na srovnání Fabky a I20 tady a na konkurenčním webu. Kde musejí být trvale sponzorováni od Škody. To mi nikdo nevymluví. Zato tady se už pomalu bojí chválit, aby se do nich někdo nepustil.

Kulatylenin
1. dubna • 20:16

to je totiž tradice protěžovat "Českou" automobilku.

G
1. dubna • 18:56

To není hláška ale realita...........:-D

Aladin
1. dubna • 15:14

Doufám, že v rámci srovnání si počtu o tom jak se auto celkově řídí. A ne jen jak se chodilo s metrem v ruce a měřilo kde co. Škoda, že není srovnání též s Corsou nebo Cliem. Také by bylo zajímavé vidět srovnání kompletní pojistky a ceny některých náhradních dílů. Na druhou stranu, tento server je zdarma s reklamou, nejde chtít vše. Uvidíme, těším se.

Jan Novak
1. dubna • 14:55

Proč se tak bojí testu Fabky s Hyundai i20?

Adolf
2. dubna • 10:04

Chtěl bych Fabii s motorem Mazdy :-D

Hanzz
1. dubna • 15:30

„duel" těchto dvou vozů už tu dávno je, stačí pohledat

Jan Novak
1. dubna • 16:43

děkuji za upozornění

Verny
1. dubna • 14:54

Tak na tento test se opravdu těším, protože s tím slaboučkým tříhrnkem má fábie velký hendikep. Tipuju to na Mazdu.

tomm1k
2. dubna • 10:25

Na nezaujatém webu by samosebou vyhrála mazda, v podstatě to ani nejde porovnávat jak propastný rozdíl mezi těmi auty je....
Na TOMTO legračním webu o "autech" to samozdřejmě vyhraje ta šeredná a zbytečná škoda fóbie....škodovka platí a redaktor píše :-D :-D :-D

Adolf
2. dubna • 10:50

říká se zábavný WEB. :-O

Hlinda
1. dubna • 20:30

:-D Fabia vyhraje o prsa.

ixb1
2. dubna • 9:53

Fabia vyhraje na celé čáře,protože kufr!
Druhé místo Magda,protože je nová a neokoukaná.
Třetí místo obhájí Rio,protože má v základu nejbohatší výbavu.

Adolf
1. dubna • 20:32

Spíše o penís:-D

Adolf
1. dubna • 15:31

Mazdu lehce porazí medvědí silou,neznatelnou spotřebou,nikde neviděnou kvalitou,špičkovými jízdními vlastnostmi a hlavně škrabnou na led. B-]

wolff
1. dubna • 15:00

Tak já těžce zariskuju a vsadím na: FABII jako na vítěze... :-D:-D:-D

Adolf
1. dubna • 15:26

Podíval jsem se do křišťálové koule a tak už vím jak to dopadne. Fabie 1,0 44kw zvítězí o 0,01 bodu .Fabie 1,0 55kw zvítězí o 0,5 bodu ,slabší verze 1,2 Tsi o bod a nejsilnější deklasuje všechny rozdílem třídy o 2 body. A verdik bude takový: 1,0 44kw bohatě stačí běžnému občanovi. Sportovnější občan,nebo někdo kdo jezdí často na Sněžku si koupí 1,0 55kw. Mladý nevybouřený 18 let řidič si koupí slabší tsi. A silnější Tsi je pro prasata,řidiče co chtějí porušovat předpisy,jezdit na Sněžku 160km/hod s vozíkem naloženým železným šrotem :-D:-D:-D

G
1. dubna • 15:18

Ano vítězem musí být Fobie, tak si to Škoda přeje a tak to bude....:-D:-D:-D

Doporučujeme

Články odjinud