Připravujeme: Srovnávací test Mazda2 vs. Škoda Fabia vs. Kia Rio

Na český trh nedávno dorazila nová Mazda2, která rovnou zamířila také do naší redakce. Využili jsme tuhle příležitost a hned japonskou novinku postavili vedle hlavního konkurenta v podobě Škody Fabia. A jako takový cenově dostupný bonus dorazila i omlazená Kia Rio.

Asi nemusíme dlouze polemizovat nad tím, že prvenství v prodejích na českém trhu mezi malými automobily bude patřit nové Škodě Fabia a příchod nové Mazdy2 nebo omlazeného Ria na tom nezmění vůbec nic. Mnoho zákazníků tak nějak automaticky prostě chce Fabii. Jejich zjednodušené rozhodování jim zcela upřímně závidíme, protože pokud začnete zkoumat hlouběji a porovnávat, situace se vám důkladně zamotá. Tento srovnávací test toho budiž důkazem.

Zajímavosti | Hatchbacky | Byznys | Mazda

Mazda uvedla na český trh novou generaci řady 2 a změnila showroomy

Nová Mazda2 dorazila do naší redakce v téměř základní výbavě. To znamená čtyřválcový benzinový motor o objemu 1,5 litru s výkonem 55 kW (75 k). Za takové auto zaplatíte 259 900 Kč, pokud se vzdáte klimatizace. Základní výbava plus klimatizace navíc zvedne cenu na 297 900 Kč a když sáhnete po několika detailech navíc (kožený volant, zadní dělené opěradlo, tempomat...) dostanete se do výbavy Challenge za 314 900 Kč. To je náš případ.

Auto s výkonem 55 kW najdete také v nabídce pro Škodu Fabia. Ta ovšem nemá pod kapotou čtyřválec, ale litrový tříválec MPI. Maximální výkon sice zůstává shodný s Mazdou, liší se ovšem vrchol točivého momentu. Fabia nabídne 93 Nm, Mazda 135 Nm. Tříválcová Fabia s testovaným motorem startuje na částce 252 900 Kč s výbavou Active. Naším případem je ovšem vrcholná výbava Style, za kterou zaplatíte 289 900 Kč.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mazda láká na výborný motor, Fabia to zkouší přes slušné jízdní vlastnosti a Kia Rio útočí cenou. Tohle bude složité rozhodování

Na jedné straně tedy máte Fabii se slušnou výbavou, na straně druhé trochu dražší Mazdu2, která ovšem nabízí mnohem zajímavější motor. A pak tu je ještě třetí možnost - Kia Rio. Ta vás sice asi nechytne za srdce co do jízdních vlastností a navíc je starší než zcela nová Škoda a Mazda, ale také má dost zajímavý argument. Cenu.

Sportovní auta | Hatchbacky | Byznys | Kia

Kia plánuje další sportovní modely. V první řadě se máme těšit na Rio GT

Do testu nám přijela základní motorizace 1.25 CVVT. Ta je silnější než dvojice konkurentů, její maximum totiž činí 62 kW (84 k) a točivý moment dosahuje na 121 Nm. Takové auto pořídíte už za 229 980 Kč, v kombinaci s testovanou výbavou Comfort stojí 259 900 Kč. Chtělo by se automaticky považovat Rio za outsidera, jenže ono to vypadá, že poměr nabízené „muziky“ za dané peníze by nemusel být vůbec špatný. Uvidíme.

Tak jako vždy, pokud vás něco speciálního o aktuálně testovaných automobilech zajímá, neváhejte využít diskuzi. Pokusíme se najít odpovědi na co nejvíce vašich dotazů. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2009
Stav: 67 003 km
Cena: 95 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2008
Stav: 92 453 km
Cena: 75 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 153 105 km
Cena: 125 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků