Připravujeme: Škoda Fabia 1.2 TSI vs. Chevrolet Aveo 1.4

Škoda Fabia už dlouho okupuje přední příčky prodejů na českém trhu. Proč tomu tak je? A měla by se bát konkurence v podobě atraktivně vypadajícího Chevroletu Aveo?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Klasická Fabia vs. dravé Aveo, Cena vs. výbava
  2. Fotogalerie

Po delší době jsme se rozhodli realizovat srovnávací test. Do redakce nám proto přijela Škoda Fabia s benzinovým motorem 1.2 TSI o výkonu 63 kW a proti ní se postavil Chevrolet Aveo osazený starší zážehovou jedna-čtyřkou,  která by měla být podle papírových údajů svižnější, protože vyprodukuje o jedenáct kilowattů více.

Jenže ne vždy se papírové předpoklady naplňují. Sice máme oba automobily v redakci v podstatě jen pár hodin, ale už teď vám můžeme s klidným svědomím sdělit, že slabší Fabia s přeplňovanou jedna-dvojkou motorem Aveo celkem jasně poráží. Drží totiž v ruce prakticky všechny trumfy. Je tišší, působí daleko živějším dojmem, je kultivovanější a podle prvních ujetých kilometrů to vypadá, že bude také úspornější. Ale nepředbíhejme, takové jsou pouze první dojmy z obou aut.

Testy | Chevrolet

Test: Chevrolet Aveo – nový a šikovný

Klasická Fabia vs. dravé Aveo

Škoda Fabia designem příliš nenadchne. Mohou za to především nevyvážené proporce, neb je vůz poměrně úzký a vysoký. Na toto téma toho ale bylo napsáno za dobu existence aktuální generace Fabie více než dost, takže design rychle přeskočíme.

Aveo si nikdy na nevzhlednou nebo nevyváženou karoserii stěžovat nemohlo. Aktuálně dostalo velmi dravou tvář a skoro to vypadá, jako kdyby se na vůz podíval nějaký tuner. Masivní maska chladiče, odkryté světlomety... výsledek se opravdu povedl. Škoda, že vůz zdaleka nejede tak, jak vypadá a že nabídka ani nějaké ostřejší provedení nenabízí. K dispozici je už jenom jedna-šestka s maximem 83 kW.

I když má Fabia lepší motor, Aveo přeci jen není úplně bez šance. Boduje totiž především interiérem. Oproti Škodovce je delší o 39 mm (celková délka 4039 mm), na výšku ji překoná o 19 mm (celková výška 1517 mm) a hlavně je Chevrolet širší o 93 milimetrů. Tyto rozdíly jsou uvnitř hodně znát, především rozdíl v šířce.

Aveo už na první pohled nabídne pro cestující více a interiér nepůsobí zdaleka tak stísněně. Zavazadelníkem ale strčí Fabia Aveo do kapsy. Její základní objem totiž činí 315 litrů, zatímco Chevrolet zvládne 290 l. I když čeští řidiči speciálně tento údaj pečlivě sledují, osobně si myslím, že u dané kategorie zas až tak důležitý není.

Cena vs. výbava

Cenově jsou na tom oba modely velice podobně, tedy pokud se bavíme o nejdostupnějších verzích. Fabia 1.2 TSI 63 kW startuje s výbavou Active na 262 900 Kč, Aveo 1.4 LT začíná díky akci na sumě nižší pouze o jeden tisíc korun českých. Chevrolet přesně podle očekávání přidává už v základu bohatší výbavu. Jmenovitě například rádio s CD a MP3, USB, Bluetooth nebo tempomat. Jak testovaná Fabia, tak Aveo ale mají bohatší výbavou, což ovšem na věci nic nemění.

Podrobnější zpracování výbavy, příplatkových prvků a finálních cen samozřejmě najdete příští týden ve výsledném testu. Pokud vás zajímá něco konkrétního nebo speciálního, diskuze je tak jako vždycky plně k dispozici. Za každý dotaz předem díky.  

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Klasická Fabia vs. dravé Aveo, Cena vs. výbava
  2. Fotogalerie
Chevrolet Aveo 1.399
Rok výroby: 2006
Stav: 70 455 km
Cena: 65 000 Kč
Chevrolet Aveo 1.206
Rok výroby: 2008
Stav: 143 763 km
Cena: 50 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 150 976 km
Cena: 180 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků