Připravované SUV od Rolls-Roycu nebude SUV. Tak co tedy?

Rolls-Royce již dříve potvrdil, že pracuje na luxusním SUV. Nyní ale tvrdí, že to SUV vlastně nebude...

Rolls-Royce je sice tradiční značka s velice konzervativními zákazníky, také ona ale musí myslet na aktuální trendy. Proto loni oficiálně oznámila, že i ona vstoupí do stále populárnějšího segmentu SUV. Jelikož se ale luxusní výrobce rád odlišuje, chystaný vůz nebude typickým SUV.

„SUV není vždy správné říkat, protože nemusí být vždy sportovní a nemusí být vždy užitkové,“ tvrdí Andrew Boyle, globální šéf automobilky pro produktovou komunikaci. Proto se o připravovaném modelu, zatím známém jako projekt Cullinan, v Goodwoodu nehovoří jako o „sportovně-užitkovém vozu,“ ale jako o „vysoce postaveném vozidle.“

Rolls-Royce tedy přebírá marketingovou politiku mateřského BMW a nabídne vlastní označení pro známou kategorii. Ani mnichovská automobilka nenabízí SUV, v jejím případě se jedná o tzv. „SAV,“ alias sportovně aktivní vozidla.

Rolls-Royce | Zajímavosti | SUV | Byznys

Šéf automobilky Rolls-Royce chce vyrábět SUV do pěti let

Interní charakteristika ale podle Boyla má naznačovat, že připravovaný vůz nebude typickým zástupcem kategorie SUV. Dokonce se má jednat o vlastní interpretaci segmentu. To přitom nemusí znamenat jen naprostý luxus, jak jsme od Rolls-Roycu zvyklí, ale také svébytné tvary. Není totiž tak nereálné, že projekt Cullinan bude vlastně jen zvýšeným sedanem. Ostatně představená testovací mula by to naznačovala – má totiž karoserii phantomu.

Chystané SUV je pro Rolls-Royce důležitým vozem, a tak se o něm v následujících měsících budeme jistě dozvídat stále nové informace. Zatím je potvrzeno jen použití pohonu všech kol a nové modulární hliníkové platformy, která se v budoucnu stane základem všech modelů značky.

Jaký motor bude pracovat pod kapotou superluxusního SUV zatím jasné není, vedle konvenčního spalovacího dvanáctiválce se ale spekuluje také o plug-in hybridním pohonu. Více se dozvíme nejpozději v druhé polovině roku 2018, kdy má být Rolls-Royce SUV oficiálně představen.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků