Připravované SUV od Rolls-Roycu nebude SUV. Tak co tedy?

Rolls-Royce již dříve potvrdil, že pracuje na luxusním SUV. Nyní ale tvrdí, že to SUV vlastně nebude...

Rolls-Royce je sice tradiční značka s velice konzervativními zákazníky, také ona ale musí myslet na aktuální trendy. Proto loni oficiálně oznámila, že i ona vstoupí do stále populárnějšího segmentu SUV. Jelikož se ale luxusní výrobce rád odlišuje, chystaný vůz nebude typickým SUV.

„SUV není vždy správné říkat, protože nemusí být vždy sportovní a nemusí být vždy užitkové,“ tvrdí Andrew Boyle, globální šéf automobilky pro produktovou komunikaci. Proto se o připravovaném modelu, zatím známém jako projekt Cullinan, v Goodwoodu nehovoří jako o „sportovně-užitkovém vozu,“ ale jako o „vysoce postaveném vozidle.“

Rolls-Royce tedy přebírá marketingovou politiku mateřského BMW a nabídne vlastní označení pro známou kategorii. Ani mnichovská automobilka nenabízí SUV, v jejím případě se jedná o tzv. „SAV,“ alias sportovně aktivní vozidla.

Zajímavosti | SUV | Rolls-Royce | Byznys

Šéf automobilky Rolls-Royce chce vyrábět SUV do pěti let

Interní charakteristika ale podle Boyla má naznačovat, že připravovaný vůz nebude typickým zástupcem kategorie SUV. Dokonce se má jednat o vlastní interpretaci segmentu. To přitom nemusí znamenat jen naprostý luxus, jak jsme od Rolls-Roycu zvyklí, ale také svébytné tvary. Není totiž tak nereálné, že projekt Cullinan bude vlastně jen zvýšeným sedanem. Ostatně představená testovací mula by to naznačovala – má totiž karoserii phantomu.

Chystané SUV je pro Rolls-Royce důležitým vozem, a tak se o něm v následujících měsících budeme jistě dozvídat stále nové informace. Zatím je potvrzeno jen použití pohonu všech kol a nové modulární hliníkové platformy, která se v budoucnu stane základem všech modelů značky.

Jaký motor bude pracovat pod kapotou superluxusního SUV zatím jasné není, vedle konvenčního spalovacího dvanáctiválce se ale spekuluje také o plug-in hybridním pohonu. Více se dozvíme nejpozději v druhé polovině roku 2018, kdy má být Rolls-Royce SUV oficiálně představen.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 11 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků