Přináší Jürgen Stackmann živou vodu pro nemocný Seat?

Zkušený manažer Jürgen Stackmann dostal novou hlavní roli. Zahraje si v nekonečné telenovele s názvem Jak probudit nemocné dítě koncernu Volkswagen…

Jürgen Stackmann byl jmenován novým předsedou představenstva společnosti Seat. V této funkci nahradil Jamese Muira, který po „úspěšné misi“ odchází, získal vedoucí funkci v koncernu Volkswagen.

Muirovi byla svěřena funkce předsedy představenstva v roce 2009 a byla do něho vkládána velká očekávání. Ta se však jaksi nenaplnila a Muir skončil podobně jako jeho předchůdci. Tedy bez úspěchu. Seat je i nadále jediná z dvanácti značek koncernu Volkswagen, které se dlouhodobě nedaří.

Španělský Seat má mnoho společného s jiným padlým dnešních dnů, s německým Opelem. Také ten je silně závislý na prodejích v Evropě. Na trhu, který je tvrdě postižený krizí.

Obě automobilky jsou jen málo vidět na jiných trzích, ani jedna neprodává své vozy například ve Spojených státech.

To je smrtelná kombinace. Třeba Škoda také neprodává v USA, ale je silně zastoupena na trzích rozvíjejících se zemí, hlavně v Asii, což jí pomáhá růst. Toto ale není případ Seatu. Španělské automobilky, jejíž úspěch či neúspěch se odvíjí od prodejů na masových trzích.

Škoda | Volkswagen | Byznys | Audi | Seat | Porsche

Audi, Škoda a Volkswagen míří vzhůru, Seat padá

Byznys | Seat | Názory

Seat si v Česku věří a přichází se sebevědomými prohlášeními

Přitom Seat dnes bezesporu má co nabídnout. Třeba nový Leon je bezesporu vynikající. Dokazují to i recenze v prestižních světových motoristických publikacích, ocenění, která posbíral. Vozy Seatu mají i přitažlivý dynamický design.

Ale jak se ukazuje, je to málo. Problém totiž tkví v tom, že značka Seat je stále neviditelná. Jen málokterý zákazník o ní dnes přemýšlí. Neví ostatně ani, kam si ji zařadit.

A s tím si neporadil žádný z předchůdců nového šéfa Seatu. Stackmann to bude mít v tomto ohledu těžké. Musí totiž zákazníky hlavně přesvědčit, že Seat má svoji cenu. Ale jaká je?

Když se dnes totiž hovoří o Seatu a jeho místu na trhu, tak se často udává příklad identických vozů – Seatu Mii (na snímku nahoře) a Škody Citigo. Na evropském trhu je malý Seat levnější ve srovnání se svým českým druhem (s výjimkou v Česku: u nás stojí třídveřový Citigo 1,0 MPI/44 kW 181 900 korun a třídveřový Mii 1,0 183 900 korun).  

Což znamená jediné, silný signál, že nikoli Škoda, ale Seat je dnes levnou značkou koncernu Volkswagen...

Klepněte pro větší obrázek

Jürgen Stackmann (51)

Vystudoval bankovnictví a podnikové hospodářství. Svou kariéru zahájil v roce 1989 u Fordu, kde zastával různé vedoucí pozice v Německu a Velké Británii. Mimo jiné byl ředitelem marketingu německé pobočky, viceprezidentem zodpovědným za marketing evropského Fordu v Londýně a nakonec generálním ředitelem pro prodej a marketing německé pobočky. Stackmann přišel do koncernu Volkswagen v roce 2010. Nejprve byl odpovědný za prodej a marketing společnosti Škoda Auto. Od září 2012 vedl Stackmann marketing koncernu Volkswagen a značky Volkswagen osobní vozy.

Seat Leon 1.595
Rok výroby: 2006
Stav: 170 774 km
Cena: 74 000 Kč
Seat Leon 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 130 519 km
Cena: 265 000 Kč
Seat Altea 1.984
Rok výroby: 2005
Stav: 157 344 km
Cena: 58 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků