Přináší Jürgen Stackmann živou vodu pro nemocný Seat?

Zkušený manažer Jürgen Stackmann dostal novou hlavní roli. Zahraje si v nekonečné telenovele s názvem Jak probudit nemocné dítě koncernu Volkswagen…

Jürgen Stackmann byl jmenován novým předsedou představenstva společnosti Seat. V této funkci nahradil Jamese Muira, který po „úspěšné misi“ odchází, získal vedoucí funkci v koncernu Volkswagen.

Muirovi byla svěřena funkce předsedy představenstva v roce 2009 a byla do něho vkládána velká očekávání. Ta se však jaksi nenaplnila a Muir skončil podobně jako jeho předchůdci. Tedy bez úspěchu. Seat je i nadále jediná z dvanácti značek koncernu Volkswagen, které se dlouhodobě nedaří.

Španělský Seat má mnoho společného s jiným padlým dnešních dnů, s německým Opelem. Také ten je silně závislý na prodejích v Evropě. Na trhu, který je tvrdě postižený krizí.

Obě automobilky jsou jen málo vidět na jiných trzích, ani jedna neprodává své vozy například ve Spojených státech.

To je smrtelná kombinace. Třeba Škoda také neprodává v USA, ale je silně zastoupena na trzích rozvíjejících se zemí, hlavně v Asii, což jí pomáhá růst. Toto ale není případ Seatu. Španělské automobilky, jejíž úspěch či neúspěch se odvíjí od prodejů na masových trzích.

Škoda | Volkswagen | Byznys | Audi | Porsche | Seat

Audi, Škoda a Volkswagen míří vzhůru, Seat padá

Byznys | Názory | Seat

Seat si v Česku věří a přichází se sebevědomými prohlášeními

Přitom Seat dnes bezesporu má co nabídnout. Třeba nový Leon je bezesporu vynikající. Dokazují to i recenze v prestižních světových motoristických publikacích, ocenění, která posbíral. Vozy Seatu mají i přitažlivý dynamický design.

Ale jak se ukazuje, je to málo. Problém totiž tkví v tom, že značka Seat je stále neviditelná. Jen málokterý zákazník o ní dnes přemýšlí. Neví ostatně ani, kam si ji zařadit.

A s tím si neporadil žádný z předchůdců nového šéfa Seatu. Stackmann to bude mít v tomto ohledu těžké. Musí totiž zákazníky hlavně přesvědčit, že Seat má svoji cenu. Ale jaká je?

Když se dnes totiž hovoří o Seatu a jeho místu na trhu, tak se často udává příklad identických vozů – Seatu Mii (na snímku nahoře) a Škody Citigo. Na evropském trhu je malý Seat levnější ve srovnání se svým českým druhem (s výjimkou v Česku: u nás stojí třídveřový Citigo 1,0 MPI/44 kW 181 900 korun a třídveřový Mii 1,0 183 900 korun).  

Což znamená jediné, silný signál, že nikoli Škoda, ale Seat je dnes levnou značkou koncernu Volkswagen...

Klepněte pro větší obrázek

Jürgen Stackmann (51)

Vystudoval bankovnictví a podnikové hospodářství. Svou kariéru zahájil v roce 1989 u Fordu, kde zastával různé vedoucí pozice v Německu a Velké Británii. Mimo jiné byl ředitelem marketingu německé pobočky, viceprezidentem zodpovědným za marketing evropského Fordu v Londýně a nakonec generálním ředitelem pro prodej a marketing německé pobočky. Stackmann přišel do koncernu Volkswagen v roce 2010. Nejprve byl odpovědný za prodej a marketing společnosti Škoda Auto. Od září 2012 vedl Stackmann marketing koncernu Volkswagen a značky Volkswagen osobní vozy.

Seat Exeo 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 140 560 km
Cena: 165 000 Kč
Seat Ibiza 1.39
Rok výroby: 2009
Stav: 141 719 km
Cena: 100 000 Kč
Seat Leon 1.986
Rok výroby: 2013
Stav: 129 262 km
Cena: 245 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků