Přijíždí designová lahůdka za 517 500 Kč

Tohle auto určitě nebude trhat prodejní rekordy. Odhaduje se, že v Česku si Mini Coupé ročně pořídí tak dvacet v lepším případě třicet zájemců.

Ne všechna auta tu jsou proto, aby překonávala prodejní rekordy. A Mini Coupé, které právě přijíždí do Česka, k nim bezesporu patří. Není pro každého. Má jiný úkol - podpořit (už tak velmi dobrou) image značky Mini.

Je jedním z mála nových dvousedadlových vozů, které se v poslední době na světě objevily. Sporťák na první pohled. Ale ne typu okruhového vozu, ne, tohle je čistokrevná motokára. Dokonce pro tohle vozítko existuje i speciální obrat v angličtině, který ho charakterizuje - je to auto s "go-kart feeling". 

Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Mini Coupé u nás moc konkurentů mít nebude - budou k nim patřit Peugeot RCZ, Renault Mégane Coupé a Volkswagen Scirocco.

Na první pohled tohle malé kompaktní dvousedadlové auto zaujme designem. Prazvláštním designem. Třeba ta střecha připomínající přilby závodních jezdců 70. let. Krátké převisy a kola v rozích od vozu značky Mini asi každý očekává, ale překvapuje A-sloupek s ostrým úhlem (o 13 stupňů menším než u u trojice Mini Hatchback/Clubman/Cabrio. Oproti nim je také zhruba o 30 mm nižší. 

Vůz má jako první Mini tříprostorovou karoserii - opticky rozdělenou na motor, prostor pro posádku a prostor pro zavazadla. Při pohledu z boku je znát horizontální rozdělení vozu do tří výrazných linií, střechy, prosklení a těla karoserie. 

Klepněte pro větší obrázek
Zákazník si může vybrat mezi třemi kontrastními barvami střechy. Také sportovní pruhy jsou nabízeny ve třech barvách: černé, stříbrné a červené.
Klepněte pro větší obrázek
Zadní křídlo se vysouvá automaticky při rychlosti 80 km/h za účelem zvýšení přítlaku. 

Když už jsem začal o překvapeních, tak docela šok je i velikost zavazadlového prostoru, ta činí 280 l. To je více než u hatchbacku či Clubmanu! Příjemné je vysoké otevírání širokého víka a také otvor pro přepravu dlouhých předmětů (včetně carvingových lyží) nebo pro manipulaci s drobnými předměty bez nutnosti opouštět vozidlo. Kdepak - tohle auto není jen přitažlivé na pohled, ale je i praktické.

Klepněte pro větší obrázek
Zavazadlový prostor překvapuje velikostí a praktičností.

Co se týká motorů, tak o nich jsme již obsáhle informovali. Snad jen tedy zbývá dodat, že od modelu Mini Cooper Coupé s výkonem 90 kW/122 k se u provedení Mini Cooper SD Coupé navyšuje výkon na 105 kW/143 k. Další nárůst zaznamenává Mini Cooper S Coupé s výkonem 135 kW/184 k a nejsportovnější je Mini John Cooper Works Coupé, který nabízí 155 kW/211 k. 

Nejrychleji jezdí Mini John Cooper Works Coupé, který pohání zážehový řadový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem twin-scroll, s přímým vstřikováním a mnoha technologickými detaily převzatými ze světa závodních motorů. Vůz zrychluje z 0-100 km/ h za 6,4 s a je schopen dosáhnout rychlost 240 km/h. 

Nejúspornější je Mini Cooper SD Coupé se vznětovým řadovým čtyřválcem s hliníkovým blokem motoru, přímým vstřikováním common-rail a variabilním turbodmychadlem. Má kombinovanou spotřebu 4,3 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek
Všechny modely jsou vybaveny technologiemi z programu Minimalism, který vede k úsporné jízdě (např. systém regenerace kinetické energie, funkce start/stop, ukazatel řazení).  

A kolik u nás Mini Coupé bude stát? 

MINI COOPER - 1598 cm³,  90 kW (122 k), 5,4 l/100 km - 517 500 Kč
MINI COOPER S
 - 1598 cm³, 135 kW (184 k), 5,8 l/100 km - 625 000 Kč
MINI COOPER WORKS
- 1598 cm³, 155 kW (211 k), 7,1 l/100 km - 785 000 Kč
MINI COOPER SD 
- 1995 cm³, 105 kW (143 k), 4,3 l/100 km - 650 000 Kč


 

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků