Příčina nehody: útok hackera. I to může brzy stát v hlášení pojišťovně

Dva španělští hackeři se chystají předvést, jak na dálku získat kontrolu nad řízením vozu.

Jen si to představte – na rovném úseku vaše auto náhle změní směr jízdy a sjede ze silnice. Nebo narazí do protijedoucího vozu. Následná kontrola soudním znalcem přitom neodhalí žádnou mechanickou poruchu, takže za viníka nehody budete označeni vy.  

Nepravděpodobné? To ano, ale nikoliv nemožné. Dvojice španělských hackerů sestrojila přístroj, kterým údajně dokáže na dálku ovládnout elektrické řízení luxusního sedanu Infiniti Q50

Bezpečnost | Technika | Názory | Ostatní značky

Pět nejzbytečnějších podpůrných a asistenčních systémů

Proč právě Infiniti Q50? Jako první sériově vyráběný automobil má řízení typu steer by wire („po drátě“), u kterého neexistuje přímá mechanická vazba mezi volantem a předními koly. Útočník, který by získal vládu nad řídicí jednotkou řízení, by si tak mohl dělat s autem doslova, co uzná za vhodné – řidič by si mohl na volantu ruce ukroutit, a stejně by mu to nebylo nic platné.

Sportovní auta | Autosalony | Sedany | Premiéry | Infiniti

Infiniti Q50 Eau Rouge dostalo karbonovou střechu a 500 k

Španělé tvrdí, že zařízení sestavili z volně dostupných komponentů v ceně asi patnácti eur (412 Kč). Bližší podrobnosti chtějí zveřejnit na březnové konferenci Black Hat v Singapuru, která se věnuje otázkám počítačové bezpečnosti. 

Teoreticky hrozí podobné riziko i u dalších elektronických systémů, které jsou v dnešních autech již velmi rozšířené. Například elektronický plyn (drive by wire), ale také moderní aktivní parkovací asistenty, adaptivní tempomat nebo systémy preventivního brzdění před neodvratnou kolizí.

Útoky na některé z nich se již podařilo úspěšně nasimulovat. Z praxe ale není znám žádný případ úspěšného napadení na dálku.

Zdroj: AutoBild

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků