Příčina nehody: útok hackera. I to může brzy stát v hlášení pojišťovně

Dva španělští hackeři se chystají předvést, jak na dálku získat kontrolu nad řízením vozu.

Jen si to představte – na rovném úseku vaše auto náhle změní směr jízdy a sjede ze silnice. Nebo narazí do protijedoucího vozu. Následná kontrola soudním znalcem přitom neodhalí žádnou mechanickou poruchu, takže za viníka nehody budete označeni vy.  

Nepravděpodobné? To ano, ale nikoliv nemožné. Dvojice španělských hackerů sestrojila přístroj, kterým údajně dokáže na dálku ovládnout elektrické řízení luxusního sedanu Infiniti Q50

Bezpečnost | Technika | Názory | Ostatní značky

Pět nejzbytečnějších podpůrných a asistenčních systémů

Proč právě Infiniti Q50? Jako první sériově vyráběný automobil má řízení typu steer by wire („po drátě“), u kterého neexistuje přímá mechanická vazba mezi volantem a předními koly. Útočník, který by získal vládu nad řídicí jednotkou řízení, by si tak mohl dělat s autem doslova, co uzná za vhodné – řidič by si mohl na volantu ruce ukroutit, a stejně by mu to nebylo nic platné.

Autosalony | Sportovní auta | Premiéry | Sedany | Infiniti

Infiniti Q50 Eau Rouge dostalo karbonovou střechu a 500 k

Španělé tvrdí, že zařízení sestavili z volně dostupných komponentů v ceně asi patnácti eur (412 Kč). Bližší podrobnosti chtějí zveřejnit na březnové konferenci Black Hat v Singapuru, která se věnuje otázkám počítačové bezpečnosti. 

Teoreticky hrozí podobné riziko i u dalších elektronických systémů, které jsou v dnešních autech již velmi rozšířené. Například elektronický plyn (drive by wire), ale také moderní aktivní parkovací asistenty, adaptivní tempomat nebo systémy preventivního brzdění před neodvratnou kolizí.

Útoky na některé z nich se již podařilo úspěšně nasimulovat. Z praxe ale není znám žádný případ úspěšného napadení na dálku.

Zdroj: AutoBild

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků