Kapitoly článku:
1964
V září 1964 byla představena třetí generace modelu Corona. Motoristé byli nadšeni, chválili hlavně robustnost a rychlost novinky. Pouhé čtyři měsíce po svém uvedení se Corona stala nejprodávanějším vozem v Japonsku.
Za velké pozornosti absolvovala veřejný vytrvalostní test. Jeho součástí bylo ujetí 100 000 kilometrů na nově otevřené dálnici Meišin. Zde vůz po dobu dvou měsíců jezdil nepřetržitě mezi městy Nagoja a Osaka.
Corona přijíždí do cíle velkého testu.
A Corona uspěla i v Evropě. Byl to zároveň první vůz automobilky Toyota, který se objevil v tehdejším Československu (jako součást barterového obchodu s Japonskem).
Kdo měl v ČSSR bony, mohl jásat. V prodejnách Tuzexu se objevila první Toyota.
1966
V polovině 60. let minulého století se zrodil model Corolla. Konečně automobilka nabídla vůz, který byl zhmotněním vize, s níž se zrodila - rodinný vůz dostupný pro každého.
Automobil se pyšnil optimálním vyvážením výkonu, kvality, výbavy a ceny. Hned po svém uvedení na trh obrazně řečeno zboural trh v Japonsku. Corolla se stala v roce 1969 neprodávanějším vozem v zemi vycházejícího slunce a toto postavení si udržela dalších 33 let.
První Corolla byla představena v roce 1966.
1967
V roce 1963 se na okruhu Suzuka uskutečnila první Velká cena Japonska a v zemi probudila obrovský zájem o motoristický sport. Toyota na to zareagovala promptně - ve spolupráci s firmou Yamaha vyvinula sporťák 2000GT.
Automobil používal nejmodernější technologie té doby, jako například motor s dvojicí vačkových hřídelů, nezávislé dvojité lichoběžníkové zavěšení předních i zadních kol, kotoučové brzdy na všech čtyřech kolech a sklápěcí světlomety.
Toyota 2000GT překonala tři světové rekordy a 13 mezinárodních rekordů v rychlostních zkouškách.
Upravená verze 2000GT s otevřenou střechou si v roce 1967 zahrála ve filmu s Jamesem Bondem Žiješ jenom dvakrát.
1981
V únoru 1981 bylo představeno luxusní kupé Soarer, vůz napěchovaný moderními technologiemi. Na přístrojové desce se objevil digitální rychloměr s vestavěným otáčkoměrem z LED diod.
Vrcholná verze používala řadový šestiválec 2,8 l s dvojicí vačkových hřídelů. Jeho výkon 170 koní byl vůbec nejvyšší mezi všemi japonskými vozy té doby.
Počínaje třetí generací se Soarer začal exportovat jako Lexus Coupe SC. Označení Soarer pak zaniklo se čtvrtou generací, kdy byl vůz v Japonsku přejmenován na Lexus SC.
Přístrojová deska kupé Soarer.
1984
V roce 1984 založila Toyota společně s General Motors v Kalifornii firmu NUMMI (New United Motor Manufacturing, Inc.). To umožnilo Toyotě otevřít první výrobní závod mimo území Japonska.
1988
O čtyři roky později Toyota založila společnost TMMK (Toyota Motor Manufacturing Kentucky, Inc.) – svůj první nezávislý výrobní závod v Severní Americe. Z výrobních pásů tohoto závodu začal v roce 1988 sjíždět model Camry.
1989
V roce 1989 bylo poprvé představeno nové logo značky. Dvě protínající se elipsy představují písmeno T, které je uzavřeno do větší elipsy. Elipsy mají dvě ohniska. To podle autorů loga symbolizuje „neustálou pozornost, kterou Toyota věnuje zákazníkům a výrobě automobilů“.
V roce 1989 se v USA představila značka Lexus, luxusní divize automobilky Toyota. Rychle se ve Spojených státech prosadila. Zásluhu na tom měl hlavně důkladný průzkum zdejšího trhu, vhodně zvolená marketingová strategie a samozřejmě nové vozy značky.
1992
V prosinci 1992 byl otevřený závod ve Velké Británii - TMUK (Toyota Motor Manufacturing United Kingdom). Jeho roční výrobní kapacita je 285 000 vozů. Zhotovují se zde modely Auris a Avensis. Společně s motorárnou v Deeside v Severním Walesu zaměstnává TMUK téměř 5000 lidí.
Výroba včera a dnes...