Při výběru auta se někdo řídí spotřebou, jiný velikostí kufru

Lidé si vybírají automobily podle mnoha kritérií. V poslední době, kdy většina Čechů uvažuje hlavně ekonomicky, je možná nejdůležitějším faktorem výše spotřeby vozidla. Takový výsledek ukázal i nedávný průzkum společnosti AAA Auto na vzorku jedné tisícovky náhodně vybraných zákazníků z celé České republiky.

Spotřeba automobilu je rozhodující kritérium pro 60 procent tuzemských řidičů, 24 procent pak považuje spotřebu za hledisko významné, byť ne klíčové. Pro devět procent řidičů je to kritérium podružné, sedm procent řidičů pak spotřeba vozu při koupi nezajímá vůbec. „Někteří lidé si auta určitě podle spotřeby vybírají. Jiní se zase orientují podle výše povinného ručení nebo podle velikosti kufru,“ řekl AutoRevue.cz Václav Špička z Autoklubu ČR.

Klepněte pro větší obrázek

Dalším hlediskem bývá značka vozu. „Existují motoristé, kteří by například nikdy neřídili korejské nebo francouzské auto. Mylná je ovšem pověra, že si ženy vybírají vozy podle barvy. Je třeba odlišovat, jestli se jedná o řidičky, které usedají denně za volant. Ty se na auto dívají vyloženě prakticky a mají na ně stejná hlediska jako chlapi,“ pokračoval.

Ve vyspělých zemích se vybírání aut odvíjí od společenského postavení majitele. To podle Špičky v Česku ještě není tak běžné jako třeba v Německu nebo Rakousku. „Přednosta kliniky tam bude těžko jezdit ve škodovce. U nás takový trend probíhá spíš u služebních vozidel, ale v privátní sféře tato zásada zatím příliš neplatí. Ví se o řadě vyšších státních úředníků, kteří jezdí v obyčejných autech,“ dodal.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků