Prezident Obama promluvil o svém prvním autě: Rachotilo a klepalo se

Prezident Spojených států Barack Obama promluvil o svém prvním autě. Přiznal, že to byl Ford Granada.

„Mým prvním autem byl vůz, který předtím patřil mému dědovi,“ řekl Obama v rozhovoru pro American Automobile Association (AAA). „Byl to Ford Granada.“

A pokračoval vcelku omluvně. „Zatímco dnes odvádí Ford Motor Co. skvělou práci, tak svého času to moje auto tedy rozhodně nepředstavovalo vrchol produkce Detroitu. Rachotilo a klepalo se. A nemyslím, že dívky byly nějak zvláště oslněné, když jsem pro ně s ním přijel.“

Klepněte pro větší obrázek
Ford Granada z roku 1975 (USA).  
Klepněte pro větší obrázek
Ford Granada z roku 1971 (Velká Británie).

Reportér American Automobile Association (AAA) hovořil s prezidentem Obamou o stoupajících cenách paliv, ale využil také situace a zeptal se ho na jeho první vůz. Obama se o něm překvapivě rozhovořil.

„Granada nebyla nóbl, ale byla spolehlivá,“ řekl nejmocnější muž planety, který dnes jezdí v obrněné limuzíně. 

"A víte co?" řekl Obama. "Jezdilo to. A tak si ani nepamatuji na nějaké potíže s ním. Na nějaké zvláštní momenty. Kam jsem potřeboval, tam mne dovezlo.“

Na závěr prezident Obama řekl: „Byl jsem členem AAA mnoho let, ale skončilo to, když mi členové ochranné služby řekli, že už nemohu více řídit.“

Zajímavosti | Cadillac

Pojízdná pevnost Cadillac pro Obamu


 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků