Prezident bude jezdit Škodou Superb bez popelníku

Nový prezident Miloš Zeman bude jezdit Škodou Superb za více než 1,1 milionu korun. K černému vozu, který dnes Zemana vezl na prezidentskou inauguraci, mu automobilka v dubnu zapůjčí další dva Superby, uvedli zástupci Škody Auto.

Prezidentské vozy bude mít zapůjčené Úřad pro ochranu prezidenta, který spadá pod ministerstvo vnitra, na základě standardní smlouvy. „Předpokládáme, že s příchodem modernizované verze modelu Superb v průběhu letošního roku, dojde i k obměně vozového parku hlavy státu,“ dodal mluvčí Škody Vítězslav Pelc.

Dva modely Superb hrad používal i za éry předchozího prezidenta Václava Klause, který ale většinou jezdil v limuzíně Audi A8L. Václav Klaus ve svém úřadu říkal, že český prezident by měl jezdit ve českém voze, ale sám před hradním Superbem první generace dával právě přednost vozu Audi, který prý tolik „nedrncal“.

Minimální výbava navíc

Kromě vysílačky, která na středovém panelu nahradila popelník, a skrytých výstražných majáčků, nemá vůz žádnou speciální výbavu. Součástí nejvyšší výbavy Laurin & Klement jsou elektricky stavitelná sedadla, dvouzónová klimatizace, audio systém s deseti reproduktory, obložení imitací dřeva, vyhřívané čelní sklo nebo roletky na zadních bočních sklech a na zadním skle.

Vůz je vybaven vidlicovým šestiválcovým benzinovým motorem o objemu 3,6 litru a výkonu 191 kW s automatickou převodovkou a pohonem 4×4. Dokáže zrychlit z nuly na 100 km/h za 6,5 vteřiny a vyvinout maximální rychlost omezenou na 250 km/h. Má bi-xenonové světlomety, zadní LED svítilny a ovládání kufru systémem TwinDoor.

Miloš Zeman dříve jezdil Tatrou

Prezidentská auta jitří veřejný zájem, je například známo že Václav Havel měl v oblibě vozy Mercedes-Benz a jeho auta nebyla černé barvy. Pro zajímavost – Havlovým prvním oficiálním prezidentským automobilem byl Renault 21, který v roce 1989 dostal jako osobní dar od portugalské hlavy státu Mario Soarese.

Miloš Zeman zase své sympatie k českým vozům projevil už jako předseda vlády, kdy jezdil Tatrou 700.

Zdroj: E15.cz 
 

Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 130 119 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 213 884 km
Cena: 55 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků