Prezident bude jezdit Škodou Superb bez popelníku

Nový prezident Miloš Zeman bude jezdit Škodou Superb za více než 1,1 milionu korun. K černému vozu, který dnes Zemana vezl na prezidentskou inauguraci, mu automobilka v dubnu zapůjčí další dva Superby, uvedli zástupci Škody Auto.

Prezidentské vozy bude mít zapůjčené Úřad pro ochranu prezidenta, který spadá pod ministerstvo vnitra, na základě standardní smlouvy. „Předpokládáme, že s příchodem modernizované verze modelu Superb v průběhu letošního roku, dojde i k obměně vozového parku hlavy státu,“ dodal mluvčí Škody Vítězslav Pelc.

Dva modely Superb hrad používal i za éry předchozího prezidenta Václava Klause, který ale většinou jezdil v limuzíně Audi A8L. Václav Klaus ve svém úřadu říkal, že český prezident by měl jezdit ve českém voze, ale sám před hradním Superbem první generace dával právě přednost vozu Audi, který prý tolik „nedrncal“.

Minimální výbava navíc

Kromě vysílačky, která na středovém panelu nahradila popelník, a skrytých výstražných majáčků, nemá vůz žádnou speciální výbavu. Součástí nejvyšší výbavy Laurin & Klement jsou elektricky stavitelná sedadla, dvouzónová klimatizace, audio systém s deseti reproduktory, obložení imitací dřeva, vyhřívané čelní sklo nebo roletky na zadních bočních sklech a na zadním skle.

Vůz je vybaven vidlicovým šestiválcovým benzinovým motorem o objemu 3,6 litru a výkonu 191 kW s automatickou převodovkou a pohonem 4×4. Dokáže zrychlit z nuly na 100 km/h za 6,5 vteřiny a vyvinout maximální rychlost omezenou na 250 km/h. Má bi-xenonové světlomety, zadní LED svítilny a ovládání kufru systémem TwinDoor.

Miloš Zeman dříve jezdil Tatrou

Prezidentská auta jitří veřejný zájem, je například známo že Václav Havel měl v oblibě vozy Mercedes-Benz a jeho auta nebyla černé barvy. Pro zajímavost – Havlovým prvním oficiálním prezidentským automobilem byl Renault 21, který v roce 1989 dostal jako osobní dar od portugalské hlavy státu Mario Soarese.

Miloš Zeman zase své sympatie k českým vozům projevil už jako předseda vlády, kdy jezdil Tatrou 700.

Zdroj: E15.cz 
 

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků