Převodovky CVT: nekonečně převodů

16 komentářů

Jiří
30. září • 12:13

I když je to starší téma, připojuju se. Před rokem jsem koupil Punto II 1,2 16V s CVT převodovkou, najezdil jsem za rok 10.000 km a Jsem z auta nadšený. Je to nejkomfortnější převodovka jakou jsem poznal, lepší než klasický automat nemluvě o robotu. V ekonomickém režimu jede auto v nízkých otáčkách (ve 120 cca 2500 ot.) v běžném provozu při plynulé jízdě nepřekročím 2500 ot, a při předjíždění 3500 ot(a to už jede pěkně svižně). Dlouhodobý průměr spotřeby mám 5,26 l ale dá se mimo město jet i ekonomickou jízdou za 4,5 litru (do 100km/h).
Naprostá spokojenost, CVT doporučuju, žádné škubání a trápení posádky ani motoru.. Auto je staré 17 let a má najeto 85.000 tak snad to ještě aspoň 100.000 vydrží.

mr
16. listopadu • 18:42

cvt , super spotreba,150 tis. bez problemu

Pavel
4. listopadu • 19:53

Svému otci jsem vybral 9 let starý Mercedes B 200 CDI s autotronikem CVT, měl najeto tachometrových 145 000 km, otec s ním najel dalších 20 000 a naprosto bez problémů, doufám že i další km nebudou žádným problémem pro tuto skvělou převodovku. Dle jeho názoru naprostá spokojenost se spolehlivostí a komfortem CVT.

DAUNTLESS
6. května • 18:31

CVT převodovku v autě mám (mám najeto přes 100 000 km) a zatím musím zaklepat na dřevo, protože absolutně žádný problém. Na to zrychlování při stejných otáčkách si člověk zvykne rychle, na ten komfort a plynulé a úsporné jízdy jsem si ale zvykl tak, že když si teď sednu do něčeho s "klasickými" nebo dnes oblíbenými robotizovanými automaty, tak si připadám jako když řídím autobus MHD. Ještě tak DSG se dá, ale jinak bych už snad šel raději do manuálu, i kvůli tomu že CVT a DSG spotřebu vozu snižují, ale ostatní automaty proti manuálu naopak zvyšují.

Milan W
14. září • 10:44

Jsem také šťastným majitelem auta s CVT. Podobně jako DAUNTLESS absolutně žádné problémy (zatím). Najeto cca 60 tis. km. Díky převodovce se s autem nemůžu rozloučit. I když je to malá potvůrka (Punto II) se všemi nectnostmi FIATA (drobné poruchy, které nemají vliv na funkčnost), jízda je neskutečně plynulá a komfortní. Dynamika oproti manuálu se mi zdá taky lepší. Škoda že CVTčka jsou spíše na ústupu na úkor DSG. CVT je moje srdeční záležitost.

Vlada....
23. července • 7:36

Zdravím, jsem vozíčkář a uvažuji o PUNTU 2 s CVT jako "druhé" auto do města. Chci se Vás zeptat, zda byly s převodovkou později nějaké větší problémy, popř. kolik stály opravy? Dvojkové PUNTO už jsem měl, takže poruchovost samotné 59kW verze znám dobře. Díky moc za odpověd. Vlach

Nikoloki
2. října • 10:38

Jojo, s Microu s CVT jsem od prosince 1996 do ledna 2011 (kdy mi ji zničili v garáži 3-[ !!!) najezdil 145000 km naprosto spokojeně a na CVT nedám dopustit. Při výběru nového auta jsem chtěl výhradně CVT a nakonec jsem skončil u "hybridní e-CVT" koncernu Toyota, fascinovaný její geniální mechanickou jednoduchostí kombinovanou s výkonovou elektronikou, neboť ve srovnání s klasickým řešením toto auto nemá startér, alternátor, spojku a vlastně ani převodovku, když se jedná pouze o jeden "napevno zařazený" planetový převod, a jsem opět zcela spokojený. Jinak podle mne CVT převodovky nejlépe charakterizuje titulek jednoho testu Nissanu Micra znějící "Bezstupňová pohoda" :-) Ovšem mým nedosažitelným snem zůstává Honda FCX (nebo obdobný elektromobil s palivovými články), jíž byl v TV nadšen i testující redaktor …

Michal
10. září • 15:59

kde je odklik na dalsiu cast clanku? :-O

Aja
11. září • 23:48

Přesně toto mě po "dočtení" napadlo také :o))))

Pilot
12. září • 7:23

.. jj taky mi tam něco chybí .... :-).. ale možná jen reagují na prudké snížení pruměrného věku čtenářů .... :-D

Nikoloki
10. září • 10:58

Planetová CVT převodovka je ve zde zmiňovaném kontextu nesmysl. Nejde o převodovku měnící převodový poměr, ale o jeden planetový převod - dělič/směšovač krouticího momentu, který propojuje spalovací motor a dva motorgenerátory. Pouze výsledné chování spalovacího motoru (měnícího otáčky zcela plynule) je stejné jako u CVT převodovky a je dané elektronikou určující, kolik výkonu je odebráno prostřednictvím jednoho motorgenerátoru a kolik ho je dodáno prostřednictvím druhého motorgenerátoru. Popis (anglicky) je na eahart.com ...

Zdeněk
10. září • 10:31

nejde on nic jiného než systém variátoru
nevím kdy a kdo to vynalezl, ale já jsem se o tom učil před 30 lety

Karel
10. září • 12:17

Vidíš, kdyby ses učil ještě líp, tak bys dnes uměl dokonce taky chápat psaný text. Kdepak se v něm píše o tom, že je to "novinka", nebo dokonce popírá, že je to systém variátoru?

Zdeněk
10. září • 12:40

Ano číst umím. Jen jsem vycházel ze zkušenosti, že novináři rádi informují o věcech, když oni sami zjistí, že existují

Ilona
12. září • 13:18

Ano, to si pleteš "novinkáře" a "novináře". Víš, že novinář (konkrétně publicista) píše třeba i články o starém Římě? Žurnalistika není jen "zpravodajství".

jogurt
13. září • 14:50

Žurnalistika už léta v CZ není přítomna.
Jinak má samozřejmě pravdu první příspěvek, DAF Variomatic tu byl před 50lety a fungoval skvěle. Jen mu občas rupnul řemen...

Doporučujeme

Články odjinud