Převod auta bude od června snazší. Umožní to novela zákona

Od června začne úřad sám vyzývat nového majitele vozidla, aby podnikl registraci. I pokud tak neučiní, stejně bude vozidlo zapsáno na něj.

Zatímco dosud se museli prodejce auta a jeho kupující dohodnout a společně do deseti dnů podat na příslušný registr podat žádost o převod auta, nyní to bude jednodušší.

Vyplývá to z novely zákona o provozu vozidel na pozemních komunikacích, která v těchto dnech vychází ve Sbírce zákonů. Účinnost pak nastane oe letošního června.

Převod pak bude možný i tehdy, když nový majitel nebude spolupracovat. Prodávající se tak vyhne mnohým problémům.

Testy | Ojetiny | Kombi | Ford | Sedany | Ford Mondeo

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Nyní se dost často stává, že nový majitel nehodlá převod dokončit například proto, aby se vyhnul placení pokut za dopravní přestupky nebo odpovědnosti za způsobené škody s autem bez zaplaceného povinného ručení.

"Až do provedení řádného převodu vozidla na nového majitele zůstává veškerá odpovědnost za provoz vozidla na původním držiteli. Ten se tak vystavuje různým nepříjemným překvapením. Například v podobě vymáhání pokut za přestupky, jež nespáchal, odpovědnosti za škody způsobené provozem motorového vozidla bez uzavření povinného ručení, nemluvě o případech, kdy mohlo nepřevedené motorové vozidlo asistovat při spáchání nějakého trestného činu," vypočítává Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti.

Testy | Ojetiny | SUV | Dacia | Off-roady | Dacia Duster

Test ojetiny Dacia Duster: Co ho nezabije...

Podle novely zákon nyní po žádosti, kterou podá původní vlastník, úřad sám vyzve nového majitele, aby se k žádosti vyjádřil a dodal potřebné doklady. I když tak neučiní, úřad jej přesto jako nového vlastníka zapíše do registru a k autu vystaví nový technický průkaz a osvědčení o registraci.

Novela také umožní motoristům podávat žádost o registraci na všech úřadech obcí s rozšířenou působností, a ne jako dosud pouze tam, kde mají bydliště nebo sídlo firmy. 

Testy | Ojetiny | Palivo | Sedany | Mercedes-Benz

Test ojetiny: Mercedes-Benz třídy E W211 má šanci najet milion

Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2007
Stav: 133 254 km
Cena: 130 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 042 km
Cena: 205 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků