Přetíženým silnicím by ulevil přesun kamionové dopravy na dráhu

Dokážete si na našich silnicích a dálnicích představit hustý, ale plynulý provoz? Asi by to bylo možné, to ale by osobní auta nesměla kličkovat mezi tolika kamiony. Jenže kam se zbožím, které tyto kolosy převážejí?

Možná by by to nebyl zase takový problém. V situaci, kdy jsou silniční tepny přeplněné těžkými nákladními vozy, železnice naopak nevypadá, že by praskala ve švech. To přímo vybízí k většímu přenesení nákladní dopravy ze zubožených silnic na koleje.

Přineslo by to hned několik plus. Snížila by se hustota dopravy, nadměrnými náklady by tolik netrpěly naše poničené silnice a v neposlední řadě je železniční doprava přece jen ekologičtější než silniční.

Železnice nechodí za zákazníkem

Názor autodopravce Panda East, který se specializuje na sběrnou službu mezi Českou republikou a Velkou Británií, není k většímu zapojení železnice do nákladní dopravy odmítavý. „Osobně jsem pro, ale podle mě není ze strany naší železnice cítit větší zájem. Měla by vycházet zákazníkům víc vstříc a přijít se službami i za těmi, kteří nemají koleje u domu,“ sdělil AutoRevue.cz obchodní manažer společnosti Michal Hrubeš.

„To znamená nabízet železniční dopravu i s tím, že si ke klientovi dojedou vlastním autem, a po vyložení nákladu na příslušném nádraží ho přímo dopraví na místo určení. Právě něco takového u Českých drah postrádám. Myslím, že tohle ještě neumějí,“ poznamenal.

Klepněte pro větší obrázek

Do trendu přenést ve větší míře nákladní přepravu ze silnic na dráhu zapadá i soutěž „Volná cesta“, kterou vyhlásilo ministerstvo dopravy. Má motivovat dopravce, aby přispěli k lepšímu životnímu prostředí, k větší bezpečnosti účastníků silničního provozu a přiblížili se k tendencím, které se začínají projevovat v evropských zemích. Více informací na www.volnacesta.cz

Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků