Přetíženým silnicím by ulevil přesun kamionové dopravy na dráhu

Dokážete si na našich silnicích a dálnicích představit hustý, ale plynulý provoz? Asi by to bylo možné, to ale by osobní auta nesměla kličkovat mezi tolika kamiony. Jenže kam se zbožím, které tyto kolosy převážejí?

Možná by by to nebyl zase takový problém. V situaci, kdy jsou silniční tepny přeplněné těžkými nákladními vozy, železnice naopak nevypadá, že by praskala ve švech. To přímo vybízí k většímu přenesení nákladní dopravy ze zubožených silnic na koleje.

Přineslo by to hned několik plus. Snížila by se hustota dopravy, nadměrnými náklady by tolik netrpěly naše poničené silnice a v neposlední řadě je železniční doprava přece jen ekologičtější než silniční.

Železnice nechodí za zákazníkem

Názor autodopravce Panda East, který se specializuje na sběrnou službu mezi Českou republikou a Velkou Británií, není k většímu zapojení železnice do nákladní dopravy odmítavý. „Osobně jsem pro, ale podle mě není ze strany naší železnice cítit větší zájem. Měla by vycházet zákazníkům víc vstříc a přijít se službami i za těmi, kteří nemají koleje u domu,“ sdělil AutoRevue.cz obchodní manažer společnosti Michal Hrubeš.

„To znamená nabízet železniční dopravu i s tím, že si ke klientovi dojedou vlastním autem, a po vyložení nákladu na příslušném nádraží ho přímo dopraví na místo určení. Právě něco takového u Českých drah postrádám. Myslím, že tohle ještě neumějí,“ poznamenal.

Klepněte pro větší obrázek

Do trendu přenést ve větší míře nákladní přepravu ze silnic na dráhu zapadá i soutěž „Volná cesta“, kterou vyhlásilo ministerstvo dopravy. Má motivovat dopravce, aby přispěli k lepšímu životnímu prostředí, k větší bezpečnosti účastníků silničního provozu a přiblížili se k tendencím, které se začínají projevovat v evropských zemích. Více informací na www.volnacesta.cz

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků