Přes 600 tisíc řidičů jezdí bez povinného ručení

Pokud byste jezdili bez povinného ručení a způsobili byste nehodu, zaplatíte za škody ze svého třeba i milionové částky. Ani tento fakt však stále nepřesvědčil pěknou řádku řidičů. Po tuzemských silnicích jezdí přes 600 tisíc motoristů bez povinného ručení.

„Jsou známy případy, kdy řidič půjčil své auto kamarádovi, který s ním boural. Následná škoda na zdraví i na majetku byla tak vysoká, že se viník musel s finančním břemenem vypořádávat celý život, šlo totiž o milionové částky. Někteří lidé dokonce přišli o majetek, protože na něj byla uvalena exekuce,“ upozorňuje Petr Husák z poradenské společnosti DataLife.

Řidiči bez pojištění zaviní tisíce nehod

Podle statistik povinné ručení nemá zhruba každé deváté vozidlo registrované v České republice. Řidiči bez povinného ručení přitom ročně způsobí kolem tří a pul tisíce dopravních nehod. Kdo si pojištění nepořídí nejčastěji? Mezi viníky nepojištěných škod jsou nejčastěji zastoupeni muži (80 %) a bývají spíše mladší – dvěma třetinám z nich ještě nebylo 36 let.

Na každý rok pojišťovny většinou nachystají nějaké novinky.Tento rok je možné uzavřít povinné ručení, které v sobě zahrnuje například připojištění střetu se zvěří či chytrý telefon s nahranou aplikací pro přímou likvidaci pojistné události.

Pokud přemýšlíte o změně pojišťovny, dejte si pozor, abyste nepropásli dobu, kdy tak můžete učinit. Zrušení staré smlouvy je zpravidla možné, když pojišťovně doručíte výpověď minimálně 6 týdnů před datem výročí.

Zdroj: FinExpert.cz

 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2003
Stav: 172 195 km
Cena: 92 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2003
Stav: 142 369 km
Cena: 60 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 6 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků