Přes 600 tisíc řidičů jezdí bez povinného ručení

Pokud byste jezdili bez povinného ručení a způsobili nehodu, zaplatíte za škody ze svého třeba i milionové částky. Ani tento fakt však stále nepřesvědčil pěknou řádku řidičů. Po tuzemských silnicích tak jezdí přes 600 tisíc motoristů bez povinného ručení.

„Jsou známy případy, kdy řidič půjčil své auto kamarádovi, který s ním boural. Následná škoda na zdraví i na majetku byla tak vysoká, že se viník musel s finančním břemenem vypořádávat celý život, šlo totiž o milionové částky. Někteří lidé dokonce přišli o majetek, protože na něj byla uvalena exekuce,“ upozorňuje Petr Husák z poradenské společnosti DataLife.

Řidiči bez pojištění zaviní tisíce nehod

Podle statistik povinné ručení nemá zhruba každé deváté vozidlo registrované v České republice. Řidiči bez povinného ručení přitom ročně způsobí kolem tří a pul tisíce dopravních nehod.

Kdo si pojištění nepořídí nejčastěji? Mezi viníky nepojištěných škod jsou nejčastěji zastoupeni muži (80 %) a bývají spíše mladší – dvěma třetinám z nich ještě nebylo 36 let.

Na každý rok pojišťovny většinou nachystají nějaké novinky. Tento rok je možné uzavřít povinné ručení, které v sobě zahrnuje například připojištění střetu se zvěří či chytrý telefon s nahranou aplikací pro přímou likvidaci pojistné události.

Pokud přemýšlíte o změně pojišťovny, dejte si pozor, abyste nepropásli dobu, kdy tak můžete učinit. Zrušení staré smlouvy je zpravidla možné, když pojišťovně doručíte výpověď minimálně 6 týdnů před datem výročí.

Zdroj: FinExpert.cz

 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků