Přeplňovaný motor pro Porsche 911 Carrera bude mít objem 2,7 l a 400 koní

Automobilka Porsche odhalí v září na autosalonu ve Frankfurtu jednu zásadní novinku. Poprvé v historii se v základním silničním modelu Porsche 911 objeví přeplňovaný motor. Ten byl prozatím vyhrazen pouze vrcholným verzím Turbo a GT2.

Porsche 911 Carrera dostane v rámci faceliftu mírně evoluční design, ale čekejte větší otvory v zadních blatnících kvůli přívodu vzduchu k mezichladiči. Technické detaily nového motoru jsou ještě tajné, ale už něco málo víme díky magazínu Motoring, který na technickém brífingu značky Porsche vyzpovídal produktového ředitele značky Erharda Mossleho.

Zajímavosti | Technika | Sportovní auta | Porsche | Palivo

Potvrzeno: Obyčejná Porsche 911 dostanou šestiválec s turbem

Základní Porsche 911 Carrera dostane motor o objemu 2,7 l (vrátí se někdy v budoucnu označení 2.7 RS?). Pořád to bude tradiční plochý šestiválec, ale nebude se jednat jen o přeplňovanou jednotku z Boxsteru o stejném objemu. Je to od základu nový motor. Jeho výkon ještě není specifikován, ale mohl by se pohybovat v rozmezí 380 až 400 koní.

Silnější Porsche 911 Carrera S dostane rovněž přeplňovaný motor, ale ten bude mít objem 3,4 l. Jeho výkon přesáhne 400 koní, ale ne o moc, aby základní model neohrožoval svou dynamikou verze Turbo a GT3.

Testy | Audi | Sportovní auta | Srovnávací testy | Porsche | První svezení

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Nové motory budou mít větší točivý moment, ale Porsche si prý dá záležet na ladění, aby se jednotka chovala tradičně a měla i odpovídající zvuk. Cílem je samozřejmě dosáhnout nižší spotřeby a emisí. Základní Porsche 911 má ukázat kombinovanou spotřebu pod 8 litrů na 100 m. Porsche zřejmě také opustí sedmistupňový manuál a vrátí se k šesti rychlostem.

Revoluční změna se ale odehraje až s příchodem úplně nové generace Porsche 911, která nedorazí dříve než v roce 2020. Spíše ještě později. Porsche už na nové generaci pracuje, neboť připravuje zcela novou platformu, která umožní stavbu lehčího a efektivnějšího auta. Nová generace 911 dostane poprvé kompaktní hybridní pohon a ještě menší motory.

Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 74 000 Kč
Audi A3 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 130 956 km
Cena: 205 000 Kč
Audi A3 1.896
Rok výroby: 2008
Stav: 179 762 km
Cena: 158 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků