Přeplňovaný motor pro Porsche 911 Carrera bude mít objem 2,7 l a 400 koní

Automobilka Porsche odhalí v září na autosalonu ve Frankfurtu jednu zásadní novinku. Poprvé v historii se v základním silničním modelu Porsche 911 objeví přeplňovaný motor. Ten byl prozatím vyhrazen pouze vrcholným verzím Turbo a GT2.

Porsche 911 Carrera dostane v rámci faceliftu mírně evoluční design, ale čekejte větší otvory v zadních blatnících kvůli přívodu vzduchu k mezichladiči. Technické detaily nového motoru jsou ještě tajné, ale už něco málo víme díky magazínu Motoring, který na technickém brífingu značky Porsche vyzpovídal produktového ředitele značky Erharda Mossleho.

Zajímavosti | Technika | Sportovní auta | Palivo | Porsche

Potvrzeno: Obyčejná Porsche 911 dostanou šestiválec s turbem

Základní Porsche 911 Carrera dostane motor o objemu 2,7 l (vrátí se někdy v budoucnu označení 2.7 RS?). Pořád to bude tradiční plochý šestiválec, ale nebude se jednat jen o přeplňovanou jednotku z Boxsteru o stejném objemu. Je to od základu nový motor. Jeho výkon ještě není specifikován, ale mohl by se pohybovat v rozmezí 380 až 400 koní.

Silnější Porsche 911 Carrera S dostane rovněž přeplňovaný motor, ale ten bude mít objem 3,4 l. Jeho výkon přesáhne 400 koní, ale ne o moc, aby základní model neohrožoval svou dynamikou verze Turbo a GT3.

Testy | Srovnávací testy | Sportovní auta | Audi | První svezení | Porsche

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Nové motory budou mít větší točivý moment, ale Porsche si prý dá záležet na ladění, aby se jednotka chovala tradičně a měla i odpovídající zvuk. Cílem je samozřejmě dosáhnout nižší spotřeby a emisí. Základní Porsche 911 má ukázat kombinovanou spotřebu pod 8 litrů na 100 m. Porsche zřejmě také opustí sedmistupňový manuál a vrátí se k šesti rychlostem.

Revoluční změna se ale odehraje až s příchodem úplně nové generace Porsche 911, která nedorazí dříve než v roce 2020. Spíše ještě později. Porsche už na nové generaci pracuje, neboť připravuje zcela novou platformu, která umožní stavbu lehčího a efektivnějšího auta. Nová generace 911 dostane poprvé kompaktní hybridní pohon a ještě menší motory.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků