Prémiové evropské značky útočí v Jižní Koreji, Hyundai padá

Až donedávna nikoho nenapadlo, že by k tomu mohlo dojít, nyní je to realita. Hyundai a Kia se začínají obávat o svoji pozici na domácím trhu. Zahraniční značky navýšily prudce svůj podíl na jihokorejském trhu prémiových vozů. A ten skok byl pozoruhodný – z 28 procent na 41 procent. Udál se za poslední dva roky.

Co je jeho příčinou? Nižší cla. Zahraniční luxusní vozy zlevnily a domácí zákazníci od té chvíle opouštějí domácí značky, na které po desetiletí nedali dopustit. Mnozí říkají, že pokud obě značky nenabídnou větší výběr a lepší kvalitu, tak se k nim nevrátí.

Obrat v preferencích prospěl hlavně BMW, Mercedesu-Benz a Audi. V prvním čtvrtletí letošního roku stouply jejich prodeje v Jižní Koreji přinejmenším o 25 procent, to je rychlejší růst než v Číně.

Tři němečtí výrobci prodali v Jižní Koreji 18 114 vozů (za více než 40 milionů wonů), oproti tomu Hyundai 31 444.

Hyundai Equus – nejluxusnější vůz korejského výrobce – stojí od 68 milionů wonů (1,2 milionu korun) do 151 milionů wonů, BMW řady 5 od 61 milionů wonů do 113 milionů wonů. Equus je ale blíže BMW řady 7, jeho cena začíná v Jižní Koreji na 124 milionech wonů.   

Klepněte pro větší obrázek
Hyundai Equus.

„Hyundai a Kia se této změny obávaly, tušily, že k tomu dojde,“ řekl Lee Sang Hyun, analytik NH Investment & Securities. „Trend posledních měsíců se bezpochyby promítne nepříznivě promítne do ekonomických výsledků Hyundaie.“

Cla na dovoz luxusních vozů z Evropy spadla v roce 2011 v Jižní Koreji z 8 procent na 3,2 procenta. Příští rok budou snížena také na většinu vozů. V případě dovozu aut ze Spojených států to jsou 4 procenta, a zcela zrušena budou v roce 2016.
 

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 64 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků