Premiéra na úrovni, tak by se dalo ve stručnosti shrnout noční představení nového Range Roveru Sport v Praze. Do exkluzivního klubu Sasazu přišlo více než 600 lidí.
„Jsme překvapeni. Když jsme zde před několika měsíci představovali model Evoque, o který je po celém světě obrovský zájem, přišlo jen nějakých dvě stě lidí,“ řekl AutoRevue Alexander Vysek, manažer Land Roveru v Česku.
Tato jeho slova jen potvrdila současný stoupající zájem o luxusní britské vozy u nás. Loni prodala společnost Land Rover Czech Republic 716 automobilů, což představovalo meziroční nárůst o 43 procent.
A ve stejném tempu pokračuje i letos. Za první čtyři měsíce prodala v Česku 306 vozů (meziročně + 21 %).
Na první (!) evropské premiéře novinky Land Roveru hovořil i Michal Kacmar, designér, který se v Anglii na vývoji vozu podílel. A také Dieter Platzer, PR manažer automobilky.
„Od roku 1948 bylo prodáno 5 milionů vozů Land Rover, z toho byly 2 miliony Defenderů, jeden milion vozů Discovery, jeden milion Range Roverů a 180 000 kusů modelu Evoque. Tento vůz je ale v prodeji pouhý rok a půl, to je fenomenální úspěch,“ řekl Platzer.
Loni bylo ve světě prodáno 303 926 vozů značky Land Rover (to je 36procentní nárůst oproti roku 2011).
Prodeje vozů Land Rover v roce 2012.
„Range Rover Sport se začal prodávat v roce 2005. Až dosud bylo prodáno více než 400 000 kusů tohoto auta. A nový model má na to, aby v podobném trendu pokračoval. Je na tom mnohem lépe než jeho konkurenti…“ A pustil se do podrobného srovnávání (o něm příště, v dalším článku).
Na otázku AutoRevue, odkdy představitelé Land Roveru srovnávají vozy Range Rover, které podle automobilky „tvoří třídu samy pro sebe“, s konkurencí, Dieter Platzer odpověděl stručně:
„Tak to teď děláme.“