Překvapivé zjištění. Máme nejlepší dálniční pumpy v Evropě

Je určitě potěšitelné být v něčem první. S podivem se to v namátkovém testu rakouského autoklubu ÖAMTC povedlo českým dálničním pumpám. Úplně nejlépe hodnoceným čerpadlem v rámci Evropské unie je Unicorn Kozlov – Černá studánka na 122. kilometru D1 ve směru na Brno.
Komisaři na pumpě uprostřed Vysočiny chválili vysokou úroveň ve všech ukazatelích. Svou roli sehrály i nižší ceny, než jsou v západoevropských zemích. Zaujal je i bezbariérový přístup.

Jedničkou je Kozlov

„Ocenění přišlo jistě v souvislosti s výběrem a pestrostí našeho zboží. Máme i dobré ceny. Jednak paliv - Natural 95 máme momentálně za 34,30 - a myslím, že i sortimentem v shopech. Plusová znaménka v hodnocení určitě přibývala i díky bezpodmínečné čistotě na toaletách. Asi se tady inspektorům prostě líbilo,“ řekla AutoRevue.cz vedoucí čerpací stanice Kozlov – Černá studánka Radka Hořínková.

Klepněte pro větší obrázek
Vítězné čerpadlo Unicorn Kozlov – Černá studánka

Personál pumpy se na test nijak speciálně nepřipravoval, protože pochopitelně vůbec nevěděl, že bude nějaký probíhat. „Neměli jsme vůbec tušení, že se něco takového chystá. Dokonce jsme ani nezaregistrovali, že by u nás nějaká kontrola nebo hodnocení probíhalo. Popravdě ani nevíme, kdy tady inspektoři byli,“ přiznala vedoucí.

O všem se prý ve stanici na Jihlavsku dozvěděli, až když z ÖAMTC přijeli vítěze natočit a nafotit. „Teprve při té příležitosti nám řekli, že jsme vyhráli soutěž mezi sedmasedmdesáti evropskými pumpami. Bylo to docela příjemné překvapení. Potvrdilo se nám, že se vyplatí dbát na kvalitu, pořádek a čistotu,“ dodala Hořínková.

Východ vyhrál na celé čáře

Kromě kozlovského čerpadla se u nás testovala další tři a všechna obstála. Benzina v Kladrubech na D5 z Plzně do Rozvadova byla druhá. OMV v Brně-Starém Lískovci na D1 směrem na Prahu a Shell Nupaky poblíž Prahy směrem na Brno se umístily v první desítce a ve srovnávacím testu vysoko nad evropským průměrem.

Všechny české stanice dostaly v pětibodové stupnici dvojku, kterou komisaři označili jako dobrá. Většina testovaných pump pak měla trojku (uspokojivá) a za nimi bylo několik čerpadel ve čtvrté kategorii (slabá). Inspektoři neudělili ani jednu jedničku (velmi dobrá) a pětku (velmi slabá). Autoklub ÖAMTC provedl testování v jedenácti zemích. Z testování vyšly překvapivě nejlépe východoevropské země. V první pětici se za dvěma českými pumpami umístily dvě slovinské a jedna chorvatská.

Pozor na pumpu u De Buunderkampu

Rakouské stanice se ocitly v lepším středu, až za nimi skončili provozovatelé z Francie, Švýcarska, Německa a Itálie. Podle výsledků testů by se měli motoristé velkým obloukem vyhnout pumpě u De Buunderkampu na nizozemské dálnici A12 mezi Utrechtem a Arnheimem. V celkovém hodnocení získala nejméně bodů.

Při testech se postupovalo podle jednotného systému. Hodnotilo se šest oblastí: bezpečnost a přehlednost příjezdu a odjezdu, vlastní čerpání, shop, sanitární zařízení, hygiena a ceny. Výsledky byly fotograficky zdokumentovány a komisaři vystupovali inkognito jako běžní zákazníci.

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 53 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků