no ja mam auticko uz 13 let a kdyz to pujde,necham si ho jeste tak dlouho,dokud to nekdo nezakaze :-) Protoze ten stary srot je porad lepsi nez vetsina toho co se dneska prodava at se vybavy,vykonu nebo bezpecnosti tyka.
:-D Bezpečnosti? 13 let stará plečka bezpečná asi moc nebude....
Za tím vším stojí peníze, peníze a zase jen peníze. V Německu je průměrné stáří necelých 9 let, u nás 14. V Německu je běžný plat asi tak 3x vyšší než u nás, auta stojí zhruba stejně. Z toho plyne, že u nás dají lidi za auta daleko větší část platů než v Německu.
Pořád se dokola mele,že u nás je 13,8 roku průměr starých aut.Je to ale zavádějící statický údaj.Auta starší 20 let u nás vyjíždějí na cesty minimálně a některá vůbec.Stojí léta v garáži nebo na zahradě.Mě samému stojí v garáži F 850 a Š120 už taky toho moc nenajezdí,kolegovi Forman,dalšímu mercedes z r.1966,bratranec stojící Š105,jeho Felda taky už více stojí než jezdí,protože vyženil Ford Focus,o další dvě znám ze zahrady(rezaví Fiati), 85 letý soused v garáži má léta stojící Š100,švagrovi jedna ze dvou Felicií taky už jen stojí na dvoře,dále před panelákem už několik měsíců stojí forman bez značek,strejda s Felicií jako důchodce už jen pro rohlíky a mohl bych pokračovat. U nás hodně lidí nemá srdce dát auto hned do šrotu.Také oproti západní Evropě toho méně najezdíme.Platy menší.Ale ani já nemám důvod kupovat v dohledné době nové auto.Moje 6-ti letá garážovaná Fabie používaná jen na delší cesty má najeto 38000km.(emise 0 CO a HC 7!Až bude mít 18 let a na tachometru 120 000km,tak ji mám dát do šrotu?_když někdo najede klidně 400 000km. Důležité ale je,že nacestách se pohybují auta okolo 9,5 roku.Jen by bylo dobré měřit emise na cestách,k tomu ukapavájcí olej a spoutu aut bude muset do servisu.A některým se to nevyplatí kupovat katalyzátor atd.Takže tady je cesta k obnově vozového parku.A osvětou změnit myšlení lidí.Lidé kolem mě většinou kupují ojeté,ale ve výsledku je to stojí víc,než když jsem jezdil autobusem a pak si koupil nové.
Nevypínatelná ESP, start-stop, filtry pevných částic, ad-blue, runflat, ekoelektronické plyny, nesmyslné převodovky ...Proč bychom měli vlastně ta nová auta chtít ?
Tak nevypínateľné esp mne vôbec nevadí.Prečo chcieť nové auto. Napríklad kvôli tomu, že má menej opotrebovaných súčiastok.
....ktore sa opotrebuju 3x rychlejsie nakolko dnes sa tie motory, prevodovky a podobne veci lepia doslova z blata, no a pokial dana suciastka musi byt vyrobena z pozadovaneho materialu, nezabudnu ju nalezite poddimenzovat. Po priklady asi daleko chodit netreba ze. Dalej, vzhladom na alarmujuco stupajuce mnozstvo kurv.tok ''na mieru'', ktore sa do toho davaju (elektronika, cela plejada pochybnych veci, vdaka ktorym je udaj o spotrebe na napieri nizsi) je kupa moderneho ojazdeneho auta tym najlepsim sposobom ako si zarobit na problemy.No a co sa tyka predaja ojazdenych aut (inym slovom zlodejina, pokial sa jedna o bazar), tam by som povinne zaviedol DOKLADNU kontrolu a na KAZDE auto. Jednak sa zbavime srotu, ktory sa predava ako 'po dochodcovi, garazovane, super cena' no a jednak pozatvarame do chladku tu bandu, co si z toho robi vynosny biznis. Garantujem Vam ze s cenami to nespravi zhola nic a tej spomenutej bandy (cest vynimkam, ak vobec nejake su) rozhodne skoda nebude.
Jenže pokud auto jezdí, tak není důvod si kupovat nové. To je podle mne pravý důvod toho, proč si nekupovat nové auto. Že tam člověk musí tu a tam vyměnit výfuk, alternátor nebo brzdy, to není problém a vyjde to levněji, než si kupovat nové auto. Navíc 10 let staré auto je technologicky stejné, jako to dnešní nové, nic nového se nevymyslelo, jen tam strkaj čím dál víc výbavy, kterou ale většina lidí ani nechce. Spotřeba je taky nižší v podstatě jen na papíře a v palubním počítači, který zásadně podměřuje. Mé 14 let staré auto má spotřebu 6,0, nové bude mít stejnou. Vidím jediný důvod - že auto začne reznout.
Každé auto chce péči. A nejednou jsem se přesvědčil, že nové auto není zárukou spokojenosti a bezproblémovosti. Navíc ta auta 8 a více let byla ještě dělána relativně poctivě. Vemte si jak jdou ceny dolů! To se někde projevit musí, ty nový auta jsou daleko větší spotřebáky, vše na nich drží kratší dobu. Pokud auto slouží a vyhovuje potřebám majitele, nevidím důvod měnit.Upřímně, rozdíl v ceně raději projezdím :-)
s tím bych asi souhlasil, řešil jsem, jestli vyměnit mého prasáta z roku 98, né! Proč, má skoro 400 000 km,ale vše funguje, jak má, žádná velká investice, když jsem ho před 4ma rokama koupil po Mondeu Mk3, které bylo tragédií, myslel jsem si, že ho budu mít na rok ono ouha, vyměnily se rozvody , žhavičky, brzdy, jeden kloub, kladka klíňáku a tím to haslo, samozřejmě oleje nepočítám. Auto jezdí furt bez problémů a na nádrž ujedu 1100 - 1200 km, takže průměr čistých 5/100.Výbava- všechny okna v elektrice,zrcátka, elektrickej šíbr, climatronic, vyhřívaný sedačky,tempomat, BC,4 pytle. víc nepotřebuji. Mé auto je ve skvělém stavu, zatím nic lepšího nepotřebuju.....dokuď nezrezne a nerozpadne se:-D
... a to se vyplatí. Kdysi jsme koupili nové auto (za cenu nového samozřejmě). Před pátým rokem šlo z domu, něco se doplatilo a bylo doma zase nové. Pak znovu tak. Za cenu mladé ojetiny máme doma vždy nové auto. Neřešíme ani rozvody, žhavičky, jeden kloub, kladku napínáku... jen olej. Auto jezdí furt bez problémů.Výbava - všechny okna v elektrice, zrcátka, climatronic, vyhřívaný sedačky,tempomat, 7 pytlů. Víc nepotřebuji. Mé auto je vždy ve skvělém stavu.Jen člověk bez technického vzdělání si může myslet, že po 15 letech provozu je tuhost a pevnost vozu ve stavu dnešních standartů (únava materiálu, koroze, konstrukce vozu jako taková). Rozhodně bych se nerozplýval blahem u 15 let starých airbagů. Jaká je šance, že v případě nutnosti řádně a včas vystřelí? V případě nákupu 11 leté ojetiny - má člověk vůbec jistotu,k že tam ty airbagy opravdu jsou? ;-)Nic ve zlém - jen mě takové příspěvky vždy pobaví. Osobně si opravdu a upřímně řečeno velice vážím lidí, jež preferují ojetiny, protože bez nich bych se svého 5 let starého křápu jen těžko zbavil.
dobrý den, samozřejmě Vám nic neodepírám, zas si nemyslete, že jsem technický analfabet, jak v pohledu konstrukce motorů, tak konstrukce karoserie. Samozřejmě časté ohyby oslabují konstrukci spojů a celkově karoserii, včetně toho reze... Přeji Vám, aby jste dostal do ruky vždy zdravé, nové automobily. Hádám, že kupujete auto v hodnotě cca 500 - 700 000,- prodáte cca 350-300 000? možná něco méně? spíš méně, tak 250 po pěti letech a něco doplatíte, ale to něco není zanedbatelná částka o tom není diskuze. Navíc vím, že né vždy znamená nové auto zdravé auto. Před nějakým časem jsem mimo své funkce měl na starosti i správu vozového parku. Jako nové se kupovaly: Audi A6 3.0 TDI co si vzpomínám, po 90 000 km (cca 2-3 roky)se měnily komplet vstřikovače(90 - 100 000 s prací) škubaní v převodovce, chyby elektroniky a já nevím, co vše. Kupovala se nová ochcávka II 1.8 TSI - rozvody, motor šel do kytek (60 000km) problémy s elektronikou,kupova se 3x Peugeot Partner 1.6 HDI, tam se ty problémy nedaj ani počítat, všechny tři furt v servise.Přičemž jeden měl propálenej píst! Takže né vždy znamená nové-dobré. Já sám jsem jezdil kolem 15 000 km měsíčně(4x bulharsko-zpět plus něco kolem republíky) ježdění po evropě, balkánu, jižní americe severní americe. Takže opravdu můj nájezd dosahuje už horentních kilometrů, na každém autě jsem si dělal většinu věcí sám, od technických až po elektroniku, takže se v tomto opravdu nepovažuji za amatéra. Nutno podotknout, že jsem neměl ani žádnou nehodu. Kvality svého starého auta dokáži ocenit, ano beru v potaz stáří airbegu, deformaci spojů. Nicméně si furt myslím, že v případě nehody to nebude zas taková tragídie(samozřejmě záleží na to jaká nehoda) a co se týče servisních úkonů a nákladů na provoz, tak si dovolím říct, že oproti ztrátě ceny a Vašich návštěch garančních prohlídek mé auto jezdí za naprostou hubičku....a to je fakt.A ještě dodatek... kamarád měl nehodu ve stařičkém MB W124 3.0 TD vs nová fabie, kdy pánovi spadla cigareta kamsi v autě a už se zapoměl věnovat řízení. MB r.v. 93 to ustál naprosto v pohodě, kamarád vylezl jen s odřeninami po pásu a samozřejmě bolavé ruce ,krk atd. pytle fungovaly, auto bylo zdeformováno po příčku k přednímu oknu, dál ani prd a nová fábie na tom byla asi tak nějak obdobně
Zdravím,je to smutný příběh vašich služebních vozů. Možná by bylo zapotřebí trochu zaškolit personál . Vůbec se nedivím, že jsou auta hned na huntě, když je jako nová z továrny obdrží banda pilotů F1 a hned po startu naloží nezajetému a studenému motoru pěkně pod kotel - jinak si totiž nejde vysvětlit tu náhodu, že všechna nová auta jste koupili "špatnou" rukou a všechna šla tak brzy do kytek. Mimochodem většina výrobců dává prodloužené záruky na určité roky a nájezd, takže pokud vám něco kleklo v 90000 km a 2 letech, tak předpokládám, že oprava byla záruční. Vaše firemní auta jsou přesně ta, co budou vypadat v bazaru jako velmi zachovalá a jistě si je nějaký fanda zachovalých a trvanlivých ojetin zakoupí.Vycházet z jedné kamarádovi nešťastné příhody a dělat závěry nemá smysl. V takových situacích záleží na každé maličkosti (rychlosti, úhlu střetu, přesazení vozidel a milionu dalších okolností). Mimochodem jsem rád a moc děkuji za informaci, že i 20 let starý airbag fungoval - je šance, že tomu bude i u jiných aut. A myslím, že je to dobrá zpráva i pro majitele Fabií, že i jejich bombon docela obstál :-).Ještě jen nakonec doplním, že předražené servisní prohlídky jsou jen taková chyméra lidí z druhé strany tábora. Hlavní část ceny tvoří olej s filtry. Olej a materiál je +/- drahý stejně vždy a trochu práce už člověka při placení nezabije. U předchozího auta nás garančky za 5 let stály 12000,- (rodinný provoz, vždy cca po roce). Nechci přemýšlet o starším voze, ale předpokládám, že u ojetiny by člověk musel pro zichr dělat: rozvody, brzdy, dále pak pravděpodobně výfuk, nějaké ty malé drobné věci kolem motoru, ložiska kol a komponenty nápravy a v neposlední řadě pneumatiky (v našem rodinném provozu většinou ojezdíme v době, kdy se prodává - nové ať si koupí nový majitel).Ale v pohodě, nechci zažehnout nějaký nenávistný boj - osobně mám rád auta všeobecně, ať jsou stará či nová a chápu, že každý má jinačí priority. Přeji mnoho dalších šťastných kilometrů a ať autíčko ještě dlouho slouží.;-);-)
Kazde auto, i stare, ma sveho kupce. Kdyz se o nej tech 5 roku starate a prodate ho dal v dobrem stavu je to v pohode. Proste na to mate ;)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.