Překvapivá zpráva z Německa: auta jsou zde stará v průměru 8,7 let

Tohle je rekordní údaj, auta na německých silnicích jsou starší, než kdy dříve. Zákazníci dnes obcházejí showroomy obloukem, bojí se utrácet, nahrazovat starší vozy novými. Vše způsobila krize, sdělila VDA (Asociace automobilového průmyslu Německa).

Registrace nových modelů v zemi poklesly v červnu v meziročním srovnání o pět procent. Je to letos již pátý měsíční pokles. Za první pololetí letošního roku klesla poptávka po nových vozech o 8 procent na 1,5 milionu aut podle německé organizace KBA.

“Německo není žádný ostrov, přirozeně se nemůže vyhnout tomu, co se děje kolem nás v Evropě,” řekl na tiskové konferenci v Berlíně Matthias Wissmann, president VDA. “Panuje tady zcela jistě stav nejistoty, který vyvolala krize v eurozóně.”

VDA upravilo svoji předpověď pro letošní rok, v Německu se prý prodá 2,9 milionů až 3 miliony automobilů. A podobně to bude i příští rok, poptávka po nových vozech se na největším evropském trhu bude pohybovat kolem tří milionů.

Podle Wissmana jsou nyní v západní Evropě zhruba tři miliony lidí, kteří si nyní nekupují auta. “Nezačaly ale jezdit veřejnou dopravou, ani nezačaly sdílet své vozy s dalšími lidmi. Jsou připraveni si koupit nové vozy, ale čekají na pozitivní signály.“

A v Česku?

Průměrné stáří vozidel bylo loni u nás 13,8 roku. Podíl osobních automobilů starších deseti let přesáhl 60 procent z celkového počtu registrovaných vozidel, z toho téměř třetina je starších než 15 let.
 

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků