Překvapení pro Octavii Scout: Motor 2.0 TDI s výkonem 184 koní

Nová Škoda Octavia Scout ve vrcholném provedení údajně dostane motor 2.0 TDI 135 kW ze sportovní Octavie RS. Píše to iDnes.cz s odkazem na vlastní zdroje z mladoboleslavské automobilky. Špičková motorizace by měla být dodávána výhradně v kombinaci s automatickou převodovkou DSG.

Škoda při zveřejnění snímků nové Octavie Scout pouze uvedla, že v nabídce budou dva vznětové a jeden zážehový motor. Nejen my jsme z toho vydedukovali, že se bude jednat o 1.6 TDI, 2.0 TDI a 1.8 TSI. Podle iDnes ale Škoda nabídne Scout se dvěma verzemi motoru 2.0 TDI. Standardní provedení 2.0 TDI 110 kW doplní varianta 135 kW (184 koní), která pohání Octavii RS TDI nebo i Volkswagen Golf GTD.

Technika | Škoda | Rozhovory | Premiéry | Nová Octavia | Škoda Octavia

Nová Škoda Octavia RS existuje i jako čtyřkolka

V obou případech se jedná o motor z nové řady EA288. Se svým předchůdcem sdílí jediný konstrukční rozměr – rozteč válců. Tipneme si, že Škoda Octavia Scout dostane verzi s dvojicí vyvažovacích hřídelí, kterou koncern montuje do čtyřkolek. Silnější varianta je ale má automaticky. 

Kazetové uložení vyvažovacích hřídelí ve starším agregátu a notoricky selhávající pohon olejového čerpadla v důsledku obroušení šestihranné hřídele ozubených kol bývaly častým zdrojem problémů. Motory EA288 mají ale přípravu na uložení vyvažovacích hřídelí přímo v bloku motoru.

Design | Škoda | Autosalony | Škoda Octavia | Ženeva 2014

První oficiální skica naznačuje podobu Škody Octavie Coupe

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 135 kW 4x4 DSG se nepochybně stane lákavou volbou i pro manažery, jimž rozpočet obvykle dovoluje vybírat služební vůz z německých aut střední třídy. Téměř jistě ale půjde o nejdražší verzi Octavie. 

Světové premiéra nového Scoutu byla ohlášena na březnový autosalon v Ženevě.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků