Překvapení pro Octavii Scout: Motor 2.0 TDI s výkonem 184 koní

Nová Škoda Octavia Scout ve vrcholném provedení údajně dostane motor 2.0 TDI 135 kW ze sportovní Octavie RS. Píše to iDnes.cz s odkazem na vlastní zdroje z mladoboleslavské automobilky. Špičková motorizace by měla být dodávána výhradně v kombinaci s automatickou převodovkou DSG.

Škoda při zveřejnění snímků nové Octavie Scout pouze uvedla, že v nabídce budou dva vznětové a jeden zážehový motor. Nejen my jsme z toho vydedukovali, že se bude jednat o 1.6 TDI, 2.0 TDI a 1.8 TSI. Podle iDnes ale Škoda nabídne Scout se dvěma verzemi motoru 2.0 TDI. Standardní provedení 2.0 TDI 110 kW doplní varianta 135 kW (184 koní), která pohání Octavii RS TDI nebo i Volkswagen Golf GTD.

Technika | Škoda | Rozhovory | Nová Octavia | Premiéry | Škoda Octavia

Nová Škoda Octavia RS existuje i jako čtyřkolka

V obou případech se jedná o motor z nové řady EA288. Se svým předchůdcem sdílí jediný konstrukční rozměr – rozteč válců. Tipneme si, že Škoda Octavia Scout dostane verzi s dvojicí vyvažovacích hřídelí, kterou koncern montuje do čtyřkolek. Silnější varianta je ale má automaticky. 

Kazetové uložení vyvažovacích hřídelí ve starším agregátu a notoricky selhávající pohon olejového čerpadla v důsledku obroušení šestihranné hřídele ozubených kol bývaly častým zdrojem problémů. Motory EA288 mají ale přípravu na uložení vyvažovacích hřídelí přímo v bloku motoru.

Škoda | Autosalony | Design | Škoda Octavia | Ženeva 2014

První oficiální skica naznačuje podobu Škody Octavie Coupe

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 135 kW 4x4 DSG se nepochybně stane lákavou volbou i pro manažery, jimž rozpočet obvykle dovoluje vybírat služební vůz z německých aut střední třídy. Téměř jistě ale půjde o nejdražší verzi Octavie. 

Světové premiéra nového Scoutu byla ohlášena na březnový autosalon v Ženevě.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků