Překvapení pro Octavii Scout: Motor 2.0 TDI s výkonem 184 koní

Nová Škoda Octavia Scout ve vrcholném provedení údajně dostane motor 2.0 TDI 135 kW ze sportovní Octavie RS. Píše to iDnes.cz s odkazem na vlastní zdroje z mladoboleslavské automobilky. Špičková motorizace by měla být dodávána výhradně v kombinaci s automatickou převodovkou DSG.

Škoda při zveřejnění snímků nové Octavie Scout pouze uvedla, že v nabídce budou dva vznětové a jeden zážehový motor. Nejen my jsme z toho vydedukovali, že se bude jednat o 1.6 TDI, 2.0 TDI a 1.8 TSI. Podle iDnes ale Škoda nabídne Scout se dvěma verzemi motoru 2.0 TDI. Standardní provedení 2.0 TDI 110 kW doplní varianta 135 kW (184 koní), která pohání Octavii RS TDI nebo i Volkswagen Golf GTD.

Škoda | Technika | Premiéry | Rozhovory | Nová Octavia | Škoda Octavia

Nová Škoda Octavia RS existuje i jako čtyřkolka

V obou případech se jedná o motor z nové řady EA288. Se svým předchůdcem sdílí jediný konstrukční rozměr – rozteč válců. Tipneme si, že Škoda Octavia Scout dostane verzi s dvojicí vyvažovacích hřídelí, kterou koncern montuje do čtyřkolek. Silnější varianta je ale má automaticky. 

Kazetové uložení vyvažovacích hřídelí ve starším agregátu a notoricky selhávající pohon olejového čerpadla v důsledku obroušení šestihranné hřídele ozubených kol bývaly častým zdrojem problémů. Motory EA288 mají ale přípravu na uložení vyvažovacích hřídelí přímo v bloku motoru.

Škoda | Autosalony | Design | Škoda Octavia | Ženeva 2014

První oficiální skica naznačuje podobu Škody Octavie Coupe

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 135 kW 4x4 DSG se nepochybně stane lákavou volbou i pro manažery, jimž rozpočet obvykle dovoluje vybírat služební vůz z německých aut střední třídy. Téměř jistě ale půjde o nejdražší verzi Octavie. 

Světové premiéra nového Scoutu byla ohlášena na březnový autosalon v Ženevě.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Octavia 1.6
Rok výroby: 2010
Stav: 155 460 km
Cena: 140 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman | 3 příspěvky
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků