Přejmenuje se koncern Volkswagen na Auto Union?

Historie jména Auto Union spadá do třicátých let dvacátého století, kdy se čtyři německé automobilky Audi, DKW, Horch a Wanderer spojily (odtud také legendární logo čtyř kruhů), aby mohly během hospodářské krize konkurovat Mercedesu.

Volkswagen prý zvažuje oživení tohoto jména, aby pomohl odlišit koncernové aktivity od jména značky Volkswagen. To prý má zůstat nadále vyhrazeno pouze pro divizi starající se o výrobu automobilů. Veškeré obchodní aktivity, jako třeba nákupy automobilek, by měl obstarávat právě koncern pojmenovaný Auto Union.

Video | Technika | Volkswagen | Premiéry | Volkswagen Passat

Volkswagen Passat B8 podrobně: motory, výbavy, rozměry a všechny fotky

Nic není oficiální, jedná se zatím jenom o zákulisní řeči, se kterými přišel australský magazín goauto.com.au. Představitelé Volkswagenu nechtějí spekulaci komentovat, ale znáte to. Jednou se něco řekne... Navíc má Volkswagen na značku Auto Union práva, ale od roku 1964 už ji nepoužívá.

Co se aktivit koncernu týče, určitě se nic měnit nebude. Jenom nevíme, jak by to bylo s logem. V současné době koncern VW spojuje hned osm výrobců osobních aut, čili logo s osmi kroužky by vyžadovalo už hodně velkou masku chladiče. A to nepočítáme nákladní auta, motocykly, dodávky, pracovní stroje a další techniku.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků