Dacia Logan je aktuálně nejlevnější auto na českém trhu s cenou 169 900 korun. Příbuzné Sandero je o pět tisíc dražší.

Dacia Logan je aktuálně nejlevnější auto na českém trhu s cenou 169 900 korun. Příbuzné Sandero je o pět tisíc dražší.

Ford Ka se nyní prodává za 186 990 korun. Dostanete motor 1,2 l o výkonu 69 koní.

Ford Ka se nyní prodává za 186 990 korun. Dostanete motor 1,2 l o výkonu 69 koní.

Do dvou set tisíc se vejde i Škoda Citigo (197 200 korun) a příbuzný Seat Mii.

Do dvou set tisíc se vejde i Škoda Citigo (197 200 korun) a příbuzný Seat Mii.

Dacia Logan 1.5 dCi za 271 900 korun je i nejlevnější diesel na českém trhu.

Dacia Logan 1.5 dCi za 271 900 korun je i nejlevnější diesel na českém trhu.

Nissan Note 1.5 dCi se prodává aktuálně za 284 900 korun.

Nissan Note 1.5 dCi se prodává aktuálně za 284 900 korun.

Citroën C-Elysée s motorem 1.6 HDI vás přijde minimálně na 289 900 korun. Do tří set tisíc už se pak vejde jen Fiat Punto 1.3 Multijet.

Citroën C-Elysée s motorem 1.6 HDI vás přijde minimálně na 289 900 korun. Do tří set tisíc už se pak vejde jen Fiat Punto 1.3 Multijet.

Na Toyotu Yaris Hybrid si připravte nejméně 364 900 korun, ale i tak je to nejlevnější hybrid na našem trhu.

Na Toyotu Yaris Hybrid si připravte nejméně 364 900 korun, ale i tak je to nejlevnější hybrid na našem trhu.

Honda Jazz s cenou 439 900 korun je druhý nejlevnější hybrid u nás. Brzy přijde nový model.

Honda Jazz s cenou 439 900 korun je druhý nejlevnější hybrid u nás. Brzy přijde nový model.

Toyota Auris Hybrid stojí bez stokoruny půl milionu. Příbuzný Prius je o 130 000 korun dražší.

Toyota Auris Hybrid stojí bez stokoruny půl milionu. Příbuzný Prius je o 130 000 korun dražší.

Nejlevnější SUV či crossover je opět Dacia, tentokrát model Duster. Stojí pod čtvrt milionu korun.

Nejlevnější SUV či crossover je opět Dacia, tentokrát model Duster. Stojí pod čtvrt milionu korun.

Nissan Juke je s cenou 289 900 korun na druhém místě nejlevnějších crossoverů na našem trhu.

Nissan Juke je s cenou 289 900 korun na druhém místě nejlevnějších crossoverů na našem trhu.

Bez stokoruny tři sta tisíc stojí Citroën C4 Cactus, pokud ho tedy budeme považovat za crossover a ne obyčejný hatchback.

Bez stokoruny tři sta tisíc stojí Citroën C4 Cactus, pokud ho tedy budeme považovat za crossover a ne obyčejný hatchback.

Dacia Duster je i nejlevnější auto s pohonem 4x4. Nyní stojí minimálně 332 900 korun.

Dacia Duster je i nejlevnější auto s pohonem 4x4. Nyní stojí minimálně 332 900 korun.

Suzuki Swift s pohonem 4x4 pořídíte od 364 900 korun.

Suzuki Swift s pohonem 4x4 pořídíte od 364 900 korun.

Fiat Panda 4x4 stojí od 366 300 korun, ale zase už má naftový motor.

Fiat Panda 4x4 stojí od 366 300 korun, ale zase už má naftový motor.

Renault Twingo je s cenou 214 900 korun nejlevnější zadokolka na českém trhu.

Renault Twingo je s cenou 214 900 korun nejlevnější zadokolka na českém trhu.

Smart fortwo je příbuzný Twinga, ale stojí 279 500 korun.

Smart fortwo je příbuzný Twinga, ale stojí 279 500 korun.

Když nepočítáme poslední skladové kusy Mazdy MX-5 NC, je třetí nejlevnější zadokolka BMW 116i za 590 200 korun. Do šesti set tisíc se vejde i pětidveřové provedení BMW řady 1.

Když nepočítáme poslední skladové kusy Mazdy MX-5 NC, je třetí nejlevnější zadokolka BMW 116i za 590 200 korun. Do šesti set tisíc se vejde i pětidveřové provedení BMW řady 1.

Že Volkswagen nedělá lidová auta za nejnižší ceny? Beetle Cabrio je nejlevnější kabriolet, který u nás koupíte. Stojí 515 900 korun.

Že Volkswagen nedělá lidová auta za nejnižší ceny? Beetle Cabrio je nejlevnější kabriolet, který u nás koupíte. Stojí 515 900 korun.

Mazda MX-5 už má český ceník a s cenou 629 900 korun sice není nejlevnější zadokolka, ale aspoň druhý nejlevnější kabriolet.

Mazda MX-5 už má český ceník a s cenou 629 900 korun sice není nejlevnější zadokolka, ale aspoň druhý nejlevnější kabriolet.

Opel Cascada se aktuálně prodává za 633 900 korun a je to třetí nejlevnější kabriolet u nás.

Opel Cascada se aktuálně prodává za 633 900 korun a je to třetí nejlevnější kabriolet u nás.

Levněji než za 496 700 korun auto s výkonem alespoň 200 koní neseženete. Tolik stojí Peugeot 208 GTI.

Levněji než za 496 700 korun auto s výkonem alespoň 200 koní neseženete. Tolik stojí Peugeot 208 GTI.

Opel Astra GTC s motorem 1.6 SIDI o výkonu 147 kW je aktuálně po slevě k mání za 521 900 korun.

Opel Astra GTC s motorem 1.6 SIDI o výkonu 147 kW je aktuálně po slevě k mání za 521 900 korun.

Renault Mégane Grandtour GT220 stojí o tisícovku víc než Astra, ale je to kombi a má hned 220 koní.

Renault Mégane Grandtour GT220 stojí o tisícovku víc než Astra, ale je to kombi a má hned 220 koní.

Dobře, neměli bychom ho sem dávat, protože se k nám už zase oficiálně nevozí. Ale Camaro SS s motorem V8 se dá prostřednictvím šedého importéra koupit i pod milion.

Dobře, neměli bychom ho sem dávat, protože se k nám už zase oficiálně nevozí. Ale Camaro SS s motorem V8 se dá prostřednictvím šedého importéra koupit i pod milion.

Ford Mustang GT 5.0 V8 má oficiální českou cenu. Ford vám ho prodá za vskutku pěkných 1 064 000 korun.

Ford Mustang GT 5.0 V8 má oficiální českou cenu. Ford vám ho prodá za vskutku pěkných 1 064 000 korun.

Mercedes-Benz v provedení E500 stojí 1 754 500 korun. Je to hodně, ale levněji velký sedan s motorem V8 nekoupíte. Leda by vám někdo přivezl neoficiálně americké auto, které v českém ceníku není.

Mercedes-Benz v provedení E500 stojí 1 754 500 korun. Je to hodně, ale levněji velký sedan s motorem V8 nekoupíte. Leda by vám někdo přivezl neoficiálně americké auto, které v českém ceníku není.

Audi A8 je s cenou 2 070 900 korun nejlevnější limuzína na českém trhu. Dostanete benzínový šestiválec 3.0 TFSI s kompresorem.

Audi A8 je s cenou 2 070 900 korun nejlevnější limuzína na českém trhu. Dostanete benzínový šestiválec 3.0 TFSI s kompresorem.

Mercedes-Benz si cení třídu S na minimálně 2 139 280 korun. Rovnou ale dostanete hybrid, i když jen s naftovým čtyřválcem.

Mercedes-Benz si cení třídu S na minimálně 2 139 280 korun. Rovnou ale dostanete hybrid, i když jen s naftovým čtyřválcem.

Jaguar XJ 3.0 D je třetí nejlevnější limuzína. Britská automobilka za ni chce minimálně 2 264 999 korun.

Jaguar XJ 3.0 D je třetí nejlevnější limuzína. Britská automobilka za ni chce minimálně 2 264 999 korun.

Ford Ka se nyní prodává za 186 990 korun. Dostanete motor 1,2 l o výkonu 69 koní.
Do dvou set tisíc se vejde i Škoda Citigo (197 200 korun) a příbuzný Seat Mii.
Dacia Logan 1.5 dCi za 271 900 korun je i nejlevnější diesel na českém trhu.
Nissan Note 1.5 dCi se prodává aktuálně za 284 900 korun.
30
Fotogalerie

Přehled nejlevnějších aut: hatchbacky, diesely, čtyřkolky, SUV i kabria

Rozhodli jste se koupit auto v určitém segmentu a chcete prostě to nejlevnější? Vybrali jsme aktuální cenové hity.

Česká nátura velí hledat auto s co největším kufrem a co nejmenší spotřebou za co nejméně peněz. Dali jsme dohromady žebříček aktuálně nejlevnějších modelů v různých kategoriích, od malých aut až po luxusní limuzíny. Ceny jsou platné k dově přípravy článku a časem se samozřejmě mohou měnit.

Nejlevnější auta

I přes rostoucí ekonomiku a vyšší legislativní požadavky na bezpečnost a ekologii se stále někteří výrobci vejdou do magické hranice 200 000 korun, a to ještě s docela velkou rezervou. Asi nikoho nepřekvapí, že tradičně nejlevnější je na našem trhu Dacia.

Dacia-Logan_2013_1600x1200_wallpaper_01.jpgFord-Ka_2009_1600x1200_wallpaper_03.jpgSkoda-Citigo_2013_1600x1200_wallpaper_06.jpg
Na českém trhu koupíte pod 200 000 korun sedm různých modelů. Nejlevnější je stále Dacia Logan, mezi nejdostupnější vozy se vejde i Škoda s modelem Citigo

Konkrétně jde o model Dacia Logan s motorem 1,2 l za 169 900 korun, za příbuzné Sandero se stejnou pohonnou jednotkou si připlatíte pět tisíc korun. Mezi tři nejlevnější auta se ale vejde i Ford Ka s motorem 1,2 l o výkonu 69 koní. Ten stojí 186 990 korun včetně daně. Pokud necháme Logan a Sandero jako jednu značku, třetí nejlevnější je Škoda Citigo 1.0 MPI za 197 200 korun. Do dvou set tisíc se vejde i Seat Mii, Nissan Micra a Hyundai i10.

Nejlevnější diesel

Když nízkou cenu, tak určitě chcete i nízkou spotřebu, kterou turbodiesel (aspoň tedy papírově) slibuje. Přesto si proti nejlevnějšímu autu na našem trhu musíte připlatit více než 100 000 korun, za což byste při dnešních cenách pořídili asi 3100 litrů benzínu.

Dacia-Logan_2013_1600x1200_wallpaper_02.jpgNissan-Note_2014_1600x1200_wallpaper_03.jpgCitroen-C-Elysee_2013_1600x1200_wallpaper_05.jpg
Nejlevnější naftové auto je opět Dacia Logan. Celkem se ale do tří set tisíc korun vejde jen šest modelů, z toho tři Dacie

Nejlevnější diesel je aktuálně Dacia Logan 1.5 dCi za 271 900 korun. Následují modely Dokker a Sandero. Ale ať nezůstáváme jen u Dacie, Nissan Note 1.5 dCi stojí 284 900 korun a Citroën C-Elysée je aktuálně k mání za 289 900 korun. Do tří set tisíc se s dieselem vejde už jen Fiat Punto 1.3 Multijet.

Automobilka Hyundai má nyní prodejní akci, v rámci které lze pořídit model i20 s motorem 1.1 CRDi za 239 990 korun. Dle běžného ceníku stojí i20 CRDi 339 990 korun. Akce platí do konce zaří.

Nejlevnější hybrid

Pokud se domníváte, že hybridem zachráníte lední medvědy, připravte si minimálně 364 900 korun. Za ně totiž koupíte Toyotu Yaris Hybrid, nejlevnější hybridní auto na českém trhu.

Toyota-Yaris_Hybrid_2013.jpgHonda-Jazz_Hybrid_2011.jpgToyota-Auris_Hybrid.jpg
Nejlevnější hybrid stojí o skoro sto tisíc víc než nejlevnější diesel

Druhý nejlevnější vůz s hybridním pohonem je Honda Jazz Hybrid za 439 900 korun, třetí Toyota Auris Hybrid za 499 900 korun. Toyota Prius začíná až na 630 000 Kč.

Nejlevnější SUV a crossovery

Otázka je, jaká auta vlastně mezi SUV a hlavně crossovery zařadit. Když ale zůstaneme u klasického rozvržení, je nejlevnější Dacia Duster za 249 900 korun. Následuje crossover Nissan Juke za 289 900 korun a Citroën C4 Cactus za 299 900 korun.

Dacia-Duster_2014.jpgNissan-Juke_2015.jpgCitroen-C4_Cactus_2015.jpg
Oblíbenost crossoverů a SUV stojí i za trochu vyššími cenovkami, ale přesto se aspoň tři modely vejdou do tří set tisíc korun. V kategorii do čtyř set tisíc je pak už docela plno

Pak už se dostaneme přes tři sta tisíc, za Kiu Soul dáte minimálně 304 980 korun a za Renault Captur 309 900 korun. Domácí Škoda Yeti začíná až na 379 900 korunách.

Nejlevnější čtyřkolky

Obliba pohonu 4x4 roste, ale musíte si za něj připlatit. Své pověsti dostála opět Dacia, která nabízí nejlevnější auto s pohonem 4x4, i když ne stálým, ale elektronicky připojitelným.

Dacia-Duster_2014_1600x1200_wallpaper_06.jpgSuzuki-Swift_2011_1600x1200_wallpaper_03.jpgFiat-Panda_4x4_2013_1600x1200_wallpaper_05.jpgDacia Duster vede kromě crossoverů a SUV i žebříček nejlevnějších čtyřkolek. Moc aut s pohonem 4x4 se ale do čtyř set tisíc korun na našem trhu nevejde

Dacia Duster 4x4 vyjde na minimálně 332 900 korun. Na druhém místě je Suzuki Swift s motorem 1,2 l o výkonu 69 k, který ve čtyřkolce stojí 364 900 korun. Fiat Panda 4x4 má v ceníku uvedenu částku 366 300 korun, ale dostanete rovnou diesel 1.3 Multijet.

Nejlevnější zadokolka

Když už jsme u koncepcí pohonu, tak se podívejme na pohon zadních kol. Čekáte, že nejlevnější bude vstupní verze BMW řady 1? Omyl. Nejlevnější je Renault Twingo s motorem vzadu, který pořídíte za 214 900 korun.

Renault-Twingo_2015.jpgSmart-fortwo_2015.jpgBMW-1-Series_3-door_2016.jpg
Skladové kusy Mazdy MX-5 minulé generace sice koupíte levněji než nové auto, ale počítat ji dnes nebudeme. Nejlevnější zadokolku prodává Renault

Na druhém místě je příbuzný Twinga, Smart fortwo za 279 500 korun. Končící třetí generace mazdy MX-5 se u některých dealerů doprodává za zhruba 570 000 korun, nová generace byla oceněna na 629 900 korun. BMW řady 1 stojí 590 200 korun ve verzi 116i.

Nejlevnější kabriolet

Na trhu ojetin je spousta zajímavých kabrioletů za hezké peníze, ale věnujme se novým autům. Aktuálně, když tedy vynecháme pseudokabriolet Citroën DS3, je nejlevnější plnohodnotný kabriolet Volkswagen Beetle Cabrio za 515 900 korun.

Volkswagen-Beetle_Convertible_2013.jpgMazda-MX-5_2016.jpgOpel-Cascada_2013.jpg
Mezi nejlevnějším a druhým nejlevnějším kabrioletem zeje více než stotisícová mezera. Je to dáno i tím, že spousta „půlmilionových“ kupé-kabrioletů z našeho trhu zmizela

Na druhém místě je nová Mazda MX-5 s cenou 629 900 korun, protože Mini Roadster a Peugeot 308 CC už na českém trhu v ceníku nenajdete. Opel Cascada je s cenou 633 900 korun na třetím místě. Ani Golf Cabrio se tu už neprodává, stejně tak Volkswagen Eos. Ne snad, že by se Češi pro kabriolety hrnuli po tisícovkách...

Nejlevnějších 200 koní

Kdo potřebuje vyšší výkon, musí sáhnout trochu hlouběji do kapsy. Pro dvě stovky koní mu sice bude stačit půl milionu korun, ale jen těsně. Peugeot 208 GTI s motorem 1.6 THP o výkonu 200 koní totiž aktuálně pořídíte za 496 700 korun.

Peugeot-208_GTi_2014.jpgOpel-Astra_GTC_2012.jpgRenault-Megane_2014.jpg
Aktuálně seženete 200 koňských sil nejlevněji v podání Peugeotu 208 GTI. Zajímavá je ale jistě i Astra GTC a kombi Mégane Grandtour GT220

Na druhém místě je odcházející generace Opelu Astra GTC s motorem 1.6 SIDI, kterou po aktuální slevě 86 000 korun pořídíte za 521 900 korun. Jen o tisícovku dražší je praktické kombi Renault Mégane Grandtour GT220, které má výkon hned 220 koní. Na Renault je aktuálně sleva 40 000 korun.

Nejlevnější osmiválec

Pokud chcete něco víc, například tradiční a pomalu vymírající osmiválec, už potřebujete minimálně milion. A to ještě musíte mít štěstí. Kdysi nejlevnější osmiválec, Chevolet Camaro, už zase oficiálně v Česku nekoupíte. Prodával se svého času za 1 033 000 korun.

Chevrolet-Camaro_EU_Version.jpgFord-Mustang_EU-Version_2015.jpgMercedes-Benz-E-Class_2014.jpg
Nejlevnější cesta k osmiválci vede přes poctivé americké železo. Do trojice nejlevnějších se ale vejde i Mercedes. Kupujte, brzy nebudou. EU tahle politicky nekorektní monstra zdaní tak, že už to nikdo nebude chtít a nevyplatí se to ani vyrábět

Když ale oslovíte některého ze šedých dovozců, lze pořídit Chevrolet Camaro V8 za méně než milion korun i s daní. Většinou se jedná o skladové vozy z Německa starších modelových roků. Pokud nahlédneme do oficiálních ceníků, další je Ford Mustang GT, který s motorem 5.0 V8 o výkonu 421 koní stojí 1 064 000 korun. Na třetím místě je Mercedes-Benz E500 za 1 754 500 korun.

Nejlevnější luxusní limuzína

A když jsme nakousli osmiválce, podívejme se ještě na luxusní limuzíny. Pokud zkrátka máte svoji důstojnost a vyžadujete pořádné auto, budete potřebovat více než dva miliony, přesně 2 070 900 korun, za které koupíte Audi A8 3.0 TFSI quattro.

Audi-A8_2014.jpgMercedes-Benz-S-Class.jpgJaguar-XJ_2016.jpg
Pod dva miliony limuzínu neseženete. Aktuálně je na českém trhu nejlevnější Audi A8 a nejdražší Lexus LS. Jenže Lexus vám dá rovnou osmiválec

Král segmentu luxusních sedanů, Mercedes-Benz třídy S, je na druhém místě se základní cenou 2 139 280 korun. Za tu dostanete hned hybridní verzi S300h, ale pohání ji pouze naftový čtyřválec. Jaguar XJ 3.0 D stojí 2 264 999 korun a BMW 730d je aktuálně k mání za 2 389 426 korun.

Aktualizováno 3. 9. 2015 10:50 o prodejní akci společnosti Hyundai.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud