Představujeme: Subaru XV

Už v březnu příštího roku dorazí do České republiky nový crossover automobilky Subaru. Na co se máme v případě modelu XV těšit?
Seznam kapitol
  1. Určen (nejen) do města, Více prostoru vzadu
  2. Novinky řady FB, osvědčený dvoulitr, CVT nebo manuál, Cenou pod úrovní Foresteru

Není žádným tajemstvím, že automobily kategorie SUV, respektive crossover, se z určitých důvodů v Evropě těší obrovskému zájmu a zas tak úplně nezáleží na tom, o jakém konkrétním segmentu se bavíme (B-SUV, C-SUV, D-SUV). Jednotliví výrobci si toho jsou samozřejmě dobře vědomi, takže si nově můžeme pořídit například Audi Q3, Range Rover Evoque, brzy přijdou také dvojčata Peugeot 4008 / Citroën Aircross a už v březnu 2012 se na českém trhu představí nové Subaru XV.

O novém XV jsme toho už napsali spoustu, takže asi víte, že technicky vůz vychází ze čtvrté generace Imprezy. Subaru na svůj crossover v Evropě hodně sází, což nakonec dokazuje také fakt, že klasická pětidveřová Impreza se u nás začne prodávat až později (mimochodem se sedanem se pro evropské trhy nepočítá). Navíc XV bude mít v nabídce motorizací jak novou benzinovou jedna-šestku, tak nový dvoulitr a chybět nebude ani naftový boxer. Impreza si musí vystačit pouze s jedna-šestkou.

Určen (nejen) do města

Subaru XV je dlouhé 4450 mm, na šířku měří 1780 mm a celková výška činí 1570 mm. Nápravy jsou od sebe vzdálené 2635 mm. Oproti předchozí Impreze XV je tedy delší o rovných 20 mm, na šířku novinka přibrala deset mm a výškou přerostla svého předchůdce o 55 mm. Rozvor náprav pak narostl o 15 mm.

Nejzásadnějším rozdílem je ovšem světlá výška. Předchozí XV si muselo vystačit pouze se standardně nastaveným podvozkem, protože by pak neplnilo normu Euro 5. Výsledkem tedy byla v podstatě trochu oplastovaná Impreza, což si vysloužilo nemálo kritiky. Nový crossover ale přichází i s vyšším podvozkem. Vyjádřeno čísly má světlá výška téměř offroadovou hodnotu 220 mm.

Subaru XV vzniklo s cílem vytvořit vůz určený pro aktivní pohyb ve městě. K tomu přijde vhod nejen vysoký podvozek, ale také plastové obložení a samozřejmě A-sloupky posunuté vpřed, díky kterým by měl být zajištěn lepší výhled z místa řidiče. Designově XV navazuje na své předchůdce. Na karoserii se objevilo více hran, chybět samozřejmě nemůže typická maska. V nabídce najdeme celkem deset odstínů karoserie, přičemž tou nejvýraznější zřejmě bude mandarinkově oranžová. Subaru XV stojí na sedmnáctipalcových litých kolech s designem určeným pouze pro tento crossover.

Testy | Subaru | Subaru Impreza

Test Subaru Impreza XV 2,0 D: japonský skaut

Více prostoru vzadu

V interiéru Subaru slibuje dostatek prostoru pro všechny. Myslelo se speciálně na zadní cestující. Právě ti by měli nejvíce profitovat z většího rozvoru náprav. Kromě toho výrobce použil novou konstrukci sedadel, čímž také přispěl k navýšení místa pro nohy vzadu sedících osob. Tisková zpráva dále slibuje více místa také v příčném směru, a to pro změnu díky jinak konstruovaným dveřím. Zda tomu tak je i ve skutečnosti, o tom se asi přesvědčíme až v rámci nějakého budoucího testu.

Do zavazadelníku naložíte až 380 litrů. Jen pro porovnání předchozí Impreza nabízela 301 l. Maximální hodnota ovšem platí pouze pro případy, že bude vůz vybaven sadou na lepení pneumatik. S plnohodnotnou rezervou se objem sníží na 310 litrů.

Následující kapitola
Subaru Impreza 1.994
Rok výroby: 2010
Stav: 45 047 km
Cena: 145 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 155 000 Kč
Subaru XV 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 73 978 km
Cena: 320 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 72 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků