Představujeme: Seat Alhambra 4WD

Automobilka Seat rozšířila svou nabídku na českém trhu o model Alhambra 4WD. Co tato novinka v segmentu MPV nabízí?
Seznam kapitol
  1. Nic nového pod sluncem, Sedm míst a prostor na vše, Cena od 766 900 Kč
  2. Fotogalerie

Seat Alhambra není na trhu žádným nováčkem. Druhá generace se představila nedlouho po novém Sharanu, tedy už přibližně před rokem. Nově si ale můžete pořídit také provedení s pohonem všech kol, a aby toho nebylo málo, přichází španělská automobilka také se zvýhodněnou výbavou Copa.

Nic nového pod sluncem

Samotná Alhambra 4WD nepřináší nic, co bychom na trhu ještě neviděli. Jak asi už tušíte, vůz obdržel mezinápravovou spojku Haldex čtvrté generace. Tím ale veškeré odlišnosti oproti běžným verzím končí. Jde totiž o naprosto totožný model. Žádné zvyšování podvozku nebo přidávání ochranných krytů se nekonalo.

Alhambra 4WD samozřejmě nese všechny výhody, které obecně poskytne jakýkoliv jiný automobil osazený spojkou Haldex poslední generace. Ta ve velké míře využívá informace od ostatních systémů a dokáže připojovat zadní nápravu preventivně. Na nezpevněném nebo kluzkém povrchu díky tomu vůz neprohrábne ani při prudkém rozjezdu.

Sedm míst a prostor na vše

Protože jsme o Seatu Alhambra psali už dříve, vezmu to stručně. Vůz dlouhý bezmála pět metrů a vysoký 1,7 m nabídne samozřejmě spoustu místa pro pět až sedm cestujících. Výrobce hodně sází na variabilitu, kdy lze ve druhé řadě manipulovat s každým sedadlem zvlášť a kdy po sklopení všeho, co můžete, vznikne obří úplně rovná plocha. Dvě místa pro cestující ve třetí řadě nabídnou relativně dost prostoru, což ale není vzhledem k velikosti auta zas až takovým překvapením.

Alhambra je vůz na dlouhé cesty a tomu odpovídá také jeho chování. V tomto případě samozřejmě na nějaké „Auto Emoción“ rovnou zapomeňte. Velké MPV má pohodlný podvozek, přeposilované řízení a výborně odhlučněný dvoulitrový diesel. Ve spojení se čtyřkolkou si lze Alhambru pořídit pouze s motorem 2.0 TDI o výkonu 103 kW. Ten svými parametry na automobil této velikosti bohatě postačí. Na spotřebu se mě raději neptejte, protože testovací trať byla na nějaké měření moc krátká. Lepší bude, když si počkáme na klasický redakční test.

Cena od 766 900 Kč

Seat Alhambra v provedení 4WD začíná s cenovkou 766 900 Kč a výbavou Reference. Za vyšší úroveň Style zaplatíte 843 900 Kč. Jistota pohonu všech kol vás tedy bude stát 45 000 Kč. Koncernové dvojče VW Sharan startuje v kombinaci s výbavou Trendline na 820 500 Kč.

Seat | Seat Alhambra

Nový Seat Alhambra: bratříčku, zavírej vrátka

Seat a v podstatě také Volkswagen si od své novinky slibují zajímavé zvýšení prodeje mimo jiné také proto, že se sedmimístné MPV s pohonem všech kol hledá u konkurence velmi těžko. V současnosti eviduje Seat na českém trhu už 35 závazně objednaných automobilů Alhambra 4WD. 

Technické údaje: Seat Alhambra 4WD

  • Rok • stupeň výbavy 2011 • Reference / Style
  • Počet válců/ventilů na válec • rozvod 4/4 • DOHC
  • Typ motoru • zdvihový objem vznětový • 1 968 cm3
  • Vrtání • zdvih 81,0 mm • 95,5 mm
  • Stupeň komprese 16,5
  • Nejvyšší výkon 103 kW (140 koní)
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 4 200 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment 320 Nm ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h 11,4 s
  • Nejvyšší rychlost 191 km/h
  • Převodovka: způsob řazení • počet stupňů manuální • 6 stupňů
  • Zákl./max. objem zavazadlového prostoru 267 l • 2 297 l
  • Objem palivové nádrže 70 l
  • Hmotnost: pohotovostní • celková 1 945 kg • 2 550 kg
  • Prům. spotřeba: město • mimo • komb. 7,5 • 5,4 • 6,2 l/100 km
  • Rozvor náprav 2 919 mm
  • Rozchod kol: vpředu • vzadu 1 569 mm • 1 617 mm
  • Rozměr pneumatik 215 / 60 R16
  • Rozměry: délka × šířka × výška 4 854 × 1 904 × 1 720 mm
 
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nic nového pod sluncem, Sedm míst a prostor na vše, Cena od 766 900 Kč
  2. Fotogalerie
Seat Exeo 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 140 560 km
Cena: 160 000 Kč
Seat Ibiza 1.39
Rok výroby: 2009
Stav: 141 719 km
Cena: 100 000 Kč
Seat Leon 1.986
Rok výroby: 2013
Stav: 129 262 km
Cena: 235 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků