Představujeme: Opel Astra OPC

Na autosalonu v Ženevě se kromě jiného uskuteční také premiéra nového Opelu Astra OPC. Naskytla se nám příležitost prohlédnout si ostrý hatchback v předstihu.
Seznam kapitol
  1. GTC jako základ, 280 koní a LSD
  2. Fotogalerie

Musím přiznat, že se na nový Opel Astra OPC hodně těším. Minulý rok jsem totiž mohl těsně za sebou porovnat jízdní schopnosti jak Insignie OPC, tak Corsy OPC a odstupující generace Astry OPC. Insignia je velmi rychlá, ale oproti svým sourozencům samozřejmě dost těžkopádná. Corsa je taková neposedná, užijete si s ní spoustu zábavy. Astra je přesně něco mezi. Je stabilnější a na zatáčkovité trati nejrychlejší. Jak už to tak chodí, nová generace má být ještě lepší.

GTC jako základ

Astra OPC vychází ze třídveřového provedení GTC, na které se podíváme blíže v průběhu příštího týdne. Už sériová verze třídveřového hatchbacku je po stránce designu velmi atraktivní, takže OPC nebylo nutné nijak extra vylepšovat. Vrcholná verze dostala pouze sportovní nárazníky, vzadu dvě koncovky výfuku, loga OPC, pořádná dvacetipalcová kola plus samozřejmě unikátní barvy karoserie.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Design základní Astry GTC se nadmíru povedl. OPC k tomu přidá několik sportovních doplňků a výsledkem je regulérně krásné auto.

Do interiéru se nastěhovaly sportovní sedačky z Insignie OPC, tachometr číslovaný až do 300 km/h, kovové pedály, sportovnější volant. To je v podstatě vše. Už teď bych řekl, že interiérem se Astra OPC nijak zvlášť nevymyká standardním automobilům a svůj sportovní potenciál důsledně skrývá. Tuhle taktiku mám rád, určitě je lepší, než kdyby tomu bylo naopak.

280 koní a LSD

Zatím jsme si mohli Astru OPC prohlédnout pouze staticky, na jízdní dojmy si musíme ještě chvíli počkat. Opel ovšem slibuje velké věci, čemuž se dá věřit, a to nejen pouze podle teorie. Vzhledem k tomu, že jde v podstatě o ostré GTC, určitě se máme na co těšit. Důvodem je fakt, že už standardní a mnohem civilnější třídveřová verze má podvozek přímo výborný, což jsme si vyzkoušeli na vlastní kůži. Astra OPC dostane pod kapotu přeplňovaný dvoulitr vybavený přímým vstřikováním paliva. Maximální výkon je 280 koní a vrchol točivého momentu činí 400 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Interiér je vzhledem k potenciálu auta velmi decentní. Systém FlexRide nabídne režimy Sport a ostřejší OPC.

Jak Astra GTC, tak OPC využívají přední zavěšení HiPerStrut převzaté z větší Insignie. Oddělená těhlice výrazně zlepšuje řízení, které tak řidiče tolik netahá za ruce. Vzadu je vlečná náprava doplněná o takzvaný Wattův přímovod. OPC dostane prakticky stejný podvozek, ovšem ještě dále vyladěn pro potřeby sportovních zákazníků. Důležitým faktem také je, že OPC má na přední nápravě diferenciál LSD. Krotit zdivočelý hatchback pak budou brzdy Brembo.

Standardem pro Astru OPC je systém FlexRide. Zatímco v běžném „gé-té-céčku“ nabízí univerzální režim, režim Tour nebo Sport, v případě novinky si řidič bude moci vybrat mezi režimem Sport nebo ještě ostřejším OPC. Premiéra je (jak už bylo napsáno výše) naplánována na ženevský autosalon. Na český trh dorazí ostrá Astra v červnu příštího roku.

Následující kapitola
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Astra 1.6
Rok výroby: 2000
Stav: 166 254 km
Cena: 25 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků