Automobilka Jaguar představila na autosalonu v Los Angeles model XFR-S, což je nejvýkonnější a nejrychlejší sportovní sedan této značky...
Jak už jsme dnes psali, výkon pětilitrového přeplňovaného osmiválce nabídne 550 koní a 680 Nm, inženýři tedy oproti XFR přidali dalších 40 koní a 55 Nm. Stovka je otázkou 4,6 s a maximální rychlost je elektronicky omezena na rovných 300 km/h.
Největším rozdílem oproti XFR je ale osmistupňová automatická převodovka (XFR má pouze šestistupňovou) Quickshift, která byla vyvinuta pro Jaguar F-Type. V manuálním režimu nebo v režimu Sport řídící jednotka obstará efektní meziplyn, v automatickém režimu pak převodovka vyhodnocuje na základě celé řady senzorů jízdní styl a pokud jej vyhodnotí jako sportovní, změní své chování, nechá motor vytočit až k nejvyšším otáčkám a jak slibuje tisková zpráva, začne řadit více agresivně. Spolu s novou automatickou převodovkou dostanete (bohužel) také Start/Stop systém.
Seznam úprav, které inženýři na autě provedli, zahrnuje také přepracované výfukové potrubí a jinak nastavený podvozek. Ten by měl být oproti XFR o třicet procent tužší. Auto stojí na dvacetipalcových litých kolech obutých do pneumatik exkluzivně vyvinutých ve spolupráci se společností Pirelli. Vpředu mají pláště rozměr 265/35, vzadu 295/30. Na obou nápravách je pneumatika o 10 milimetrů širší než ráfek, což má přinést jistější jízdní vlastnosti. Zadní náprava dostala aktivní diferenciál.
Krotit tuto divokou šelmu budou brzdy používající kotouče o velikosti 380 mm vpředu, respektive 376 mm vzadu. O patřičné chlazení se postarají díly usměrňující proudění vzduchu pod automobilem. XFR-S dostalo nový nárazník s většími otvory pro přívod vzduchu, proudění kolem vozu vylepšují speciálně tvarované prahové nástavce a pomyslnou třešničkou na dortu budiž zadní rozměrné karbonové křídlo. Dohromady přinesly veškeré úpravy aerodynamiky vztlak nižší o 68 procent.
Jaguar XFR-S dorazí na trh s paletou čítající celkem pět barev - French Racing Blue, Ultimate Black, Stratus Grey, Polaris White and Italian Racing Red. Do interiéru se nastěhovala sportovní sedadla čalouněná kůží, nechybí samozřejmě loga R-S a kontrastní švy. Součástí výbavy je také prémiový audiosystém zahrnující dvanáct reproduktorů o celkovém výkonu 380 W. Pokud někdo náhodou preferuje ještě lepší zvuk před zvukem motoru, může si připlatit za osmnáct reproduktorů s celkovým výkonem 825 W.
Jaguar začne přijímat první objednávky v lednu příštího roku, první šťastní zákazníci dostanou svůj vůz v květnu. Česká cena startuje na 2 844 710 Kč včetně DPH.
Foto: Jaguar