Představujeme 5 největších prodejních propadáků v USA

Tak tohle jsou nešťastníci, kteří to v USA projeli na celé čáře - Studebaker Wagonaire, Ford Edsel Ranger, Yugo GV, Pontiac Aztec, Cadillac Catera. Tato auta se zapsala neslavně do automobilové historie Spojených států.

Co stálo za jejich slabými prodeji? Určitě design, i když v případě Fordu bych tak příkrý nebyl. Pak také jejich nespolehlivost. Špatné jízdní vlastnosti… no a Yugo byl špatný úplně ve všem.

5. místo: 2001 Cadillac Catera (9754 prodaných)

Klepněte pro větší obrázek

S tímto autem byla spojena supermodelka Cindy Crawfordová. Kdyby však věděla, co propagovala, asi by si to hodně rychle rozmyslela a tento kšeft by odmítla.

Cadillac představil model Catera v roce 1997. Zamýšlel s ním oslovit mladší, méně movité zákazníky. 

První roky to vypadalo s prodeji jakžtakž, jistě i zásluhou sličné Cindy. Ale pak si začali zákazníci stěžovat na špatnou kvalitu, vůz byl poruchový. A to byl počátek jeho konce…

Celkově se prodalo přibližně 95 000 Cater.    

4. místo: 2005 Pontiac Aztek (5020 prodaných)

Klepněte pro větší obrázek

Byl to první příspěvek General Motors do segmentu crossoverů. Všichni očekávali, že Aztek zbourá trh, když byl v roce 2000 představený. Opak se ale stal pravdou. 

General Motors očekával, že prodá 75 000 Azteků ročně. Aby byl tento model ekonomicky úspěšný, potřeboval prodeje ve výši 30 000 kusů ročně. Prodeje ale nikdy nepřekročily hranici 28 000.

Aztek byl pravidelně vyhlašován v různých anketách nejošklivějším autem všech dob. Navíc nekonkuroval ani cenou, byl dražší než obdobné vozy konkurence. Po letech klesajících prodejů byla jeho výroba ukončena v roce 2005.

3. místo: 1991 Yugo GV (3092 prodaných)

Klepněte pro větší obrázek

Tohle malé jugoslávské auto se stalo v USA terčem nesčíslného množství vtipů (podobně jako kdyby vozy Škoda ve Velké Británii). Bylo sice levné, ale nekvalitní a nespolehlivé.

Jeho osud se v zámoří naplnil v roce 1989, když média po celé zemi informovala o havárii jednatřicetileté Leslie Ann Pluharové. Ta se zabila v Michiganu, když její Yugo odvál boční vítr z mostu Mackinac. Poslední Yugo bylo dovezeno do země v roce 1992.

2. místo: 1960 Ford Edsel Ranger (2846 prodaných)

Klepněte pro větší obrázek

Většina aut z tohoto smutného žebříčku byla nabídnuta veřejnosti s velkými nadějemi a očekáváními. Podobné to bylo s modelem Edsel Ranger v roce 1958, když ho Ford představil. Vůz měl oslovit příslušníky střední třídy.

Ale byl to propadák. Edsel bylo špatné auto na špatném místě ve špatnou dobu – říkali kritici. Ameriku zasáhla recese v roce 1957, když byl představený. Měl špatnou pověst i kvůli své poruchovosti.

Edsel Ranger skončil v roce 1960. Továrnu, kde se vyráběl, uzavřel Ford o rok dříve. 

1. místo: 1963-66 Studebaker Wagonaire (940 prodaných)

Klepněte pro větší obrázek

Hodně bizarní automobil, který měl nad zavazadlovým prostorem zatahovací střechu. To mělo umožnit majitelům převážet v tomto autě vysoké předměty. Nemuseli si kvůli tomu objednávat nákladní vůz. 

Automobilka korunovala svoji podivnou reklamní kampaň tvrzením, že se Studebakerem Wagonairem převezete pohodlně ledničku.

Auto si od počátku skoro nikdo nekupoval. A když už tak učinil, brzy litoval. Stahovací střecha se totiž po několikerém použití začala trhat ve švech. Výrobce se to sice snažil opravit, ale marně.

Poslední Wagonaire sjel z výrobních linek v roce 1965. Studebaker skončil o dva roky později.
 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků