Představení Škody Rapid: cena zatím nebyla určena

V hotelu Kempinski v Bratislavě byl evropským novinářům představen nový Rapid. Na tiskové konferenci jsme se dozvěděli mnohé, jen ne cenu. Nicméně něco málo o ní přeci jen padlo - prý bude „příznivá“. Náš odhad zní, že bude začínat těsně pod 300 000 korunami.

Více se zato představitelé mladoboleslavské automobilky rozhovořili o tom, kdy se nový vůz začne prodávat. V Česku to bude na začátku října. O čtrnáct dní později automobilka zahájí prodej v Německu a koncem roku se dostane i na další evropské země. 

Na tiskové konferenci panoval vcelku optimistický tón. Od nového Rapidu očekávají představitelé automobilky očividně velmi slušné prodejní výsledky. Měl by se stát časem druhým nejprodávanějším modelem.

Kompaktní limuzína s rozměry mezi Fabií a Octavií by měla nahradit Octavii Tour, levnější variantu současné Octavie, a mělo by se jí prodávat zpočátku minimálně 50 000 kusů ročně.

Výroba nového vozu začala 1. července v hlavním závodě v Mladé Boleslavi a jeho hlavními konkurenty by se měly stát Renault Fluence, Chevrolet Cruze, Hyundai i30, Kia Cee´d.

Dodávat se bude se čtveřicí benzinových motorů o objemu 1,2 a 1,4 litru a dvěma diesely 1,6 TDI. Výkon agregátů se pohybuje od 55 kW do 90 kW. K dostání bude vedle manuální i automatická převodovka DSG.

Délka vozu je 4,48 metru, šířka 1,71 metru a výška 1,46 metru. Nádrž pojme 55 litrů paliva.

Více o jízdních vlastnostech již zítra...
 
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků