Představení Škody Rapid: cena zatím nebyla určena

V hotelu Kempinski v Bratislavě byl evropským novinářům představen nový Rapid. Na tiskové konferenci jsme se dozvěděli mnohé, jen ne cenu. Nicméně něco málo o ní přeci jen padlo - prý bude „příznivá“. Náš odhad zní, že bude začínat těsně pod 300 000 korunami.

Více se zato představitelé mladoboleslavské automobilky rozhovořili o tom, kdy se nový vůz začne prodávat. V Česku to bude na začátku října. O čtrnáct dní později automobilka zahájí prodej v Německu a koncem roku se dostane i na další evropské země. 

Na tiskové konferenci panoval vcelku optimistický tón. Od nového Rapidu očekávají představitelé automobilky očividně velmi slušné prodejní výsledky. Měl by se stát časem druhým nejprodávanějším modelem.

Kompaktní limuzína s rozměry mezi Fabií a Octavií by měla nahradit Octavii Tour, levnější variantu současné Octavie, a mělo by se jí prodávat zpočátku minimálně 50 000 kusů ročně.

Výroba nového vozu začala 1. července v hlavním závodě v Mladé Boleslavi a jeho hlavními konkurenty by se měly stát Renault Fluence, Chevrolet Cruze, Hyundai i30, Kia Cee´d.

Dodávat se bude se čtveřicí benzinových motorů o objemu 1,2 a 1,4 litru a dvěma diesely 1,6 TDI. Výkon agregátů se pohybuje od 55 kW do 90 kW. K dostání bude vedle manuální i automatická převodovka DSG.

Délka vozu je 4,48 metru, šířka 1,71 metru a výška 1,46 metru. Nádrž pojme 55 litrů paliva.

Více o jízdních vlastnostech již zítra...
 
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 169 598 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků