Přechod na zimní čas… přechod na zimní pneumatiky!

S přechodem na zimní čas nastala v Evropě vhodná doba k přezutí na zimní pneumatiky – tento postup doporučuje Bridgestone, největší výrobce pneumatik a gumárenských produktů na světě.

Buďte připraveni na cokoli

Posunutí ručiček o hodinu zpět, k němuž došlo 25. října, připomnělo motoristům, aby se vrátili nejen k zimnímu času, ale i k zimním pneumatikám! Ve vyšších polohách napadl už první sníh a zkušenosti z uplynulých let ukazují, že evropské zimy jsou naprosto nepředvídatelné.

Nyní je tedy ideální čas připravit se na všechny výzvy, které nám může zima přichystat – od bouří, deště a kluzkého mokrého listí, až po první zimní led a sníh. Pokud přezujete už nyní, vyhnete se náporu zákazníků v pneuservisu, až začnou padat první vločky.

Zimní pneumatiky jsou bezpečnější

Proč stále více motoristů přezouvá na zimní pneumatiky? Důvodem jsou vlastnosti pryže, která při nižších teplotách ztvrdne a ztrácí pružnost. Běžné letní pneumatiky proto v chladu nemají tak dobrou přilnavost. Nižší přilnavost znamená horší ovladatelnost a delší brzdnou dráhu. To všechno zvyšuje riziko nehody.

Nehovoříme přitom jen o jízdě na ledu a sněhu – zimní pneumatiky mají lepší přilnavost než letní pneumatiky za všech podmínek s nízkými teplotami, včetně deště a rozbředlého sněhu. A pamatujte, že zakoupení druhé sady pneumatik neznamená dvojnásobné náklady, protože letní pneumatiky vydrží mnohem déle – zatímco jezdíte na zimních pneumatikách, skladované letní pneumatiky nepodléhají opotřebení.

Chcete-li se přesvědčit, o kolik více přilnavosti a bezpečnosti získáte se zimními pneumatikami, podívejte se na náš kanál YouTube… budete překvapeni!

Rostoucí počet uživatelů*

Míra používání zimních pneumatik v Evropě se rychle zvyšuje, na čemž mají velký podíl legislativní změny v jednotlivých zemích, jejichž cílem je zvýšit úroveň bezpečnosti silničního provozu. V současnosti 92 % polských motoristů a 88 % Němců přezouvá na zimní pneumatiky, v Itálii to je 49 % a ve Francii 23 %. Ve Velké Británii přezouvá pouhých 8 % řidičů. Samozřejmě ve všech zemích existují velké regionální rozdíly v závislosti na místních klimatických podmínkách, míře urbanizace a nadmořské výšce. Například v Nizozemí používá zimní pneumatik celkově 45 % motoristů, ale na severu země činí tento ukazatel 61 %, zatímco v hlavním městě, Amsterdamu**, dosahuje jen 38 %.

Kompletní řada zimních pneumatik Bridgestone

Bridgestone v Evropě intenzivně investuje nejen do materiálů a technologií běhounu zimních pneumatik, ale i do zkušebního polygonu v severním Švédsku, a vyvinul kompletní řadu zimních pneumatik pro všechny druhy osobních vozů a zimních podmínek. Mezi bestsellery Bridgestone patří oceňovaná pneumatika Blizzak LM001 pro sedany a Blizzak LM-80 Evo pro SUV, za nimiž následuje v těsném závěsu Winterhawk 3, vlajková loď zimních pneumatik Firestone ve středním cenovém segmentu. Kvality uvedených pneumatik jsou pravidelně prověřovány v nezávislých testech evropských časopisů a organizací, v nichž dosahují vynikajících výsledků.

Tipy pro zimní provoz

Bridgestone doporučuje motoristům, aby svůj vůz důkladně připravili na nejchladnější roční období. Pro bezpečný a bezstarostný zimní provoz stačí pamatovat na čtyři nejdůležitější body: akumulátor-brzdy-stírací lišty-pneumatiky Blizzak!

  • Akumulátor: Akumulátor vozidla může ztratit více než 50 % svého výkonu, pokud teplota klesne pod bod mrazu. Před příchodem zimního počasí nechte stav akumulátoru zkontrolovat.
  • Brzdy: Brzdy jsou vždy důležité, ale jejich význam ještě vzroste za nepříznivých podmínek. Nechte si na podzim zkontrolovat brzdovou soustavu odborným technikem.
  • Stírací lišty: Zkontrolujte si, zda stírací lišty stěračů skla předního okna plní dokonale svou funkci, a zvažte, zda je nevyměnit za odolnější stírací lišty pro chladnější počasí. Po celou zimu pravidelně doplňujte nemrznoucí kapalinu pro ostřikovače.
  • Pneumatiky Blizzak: Namontujte na svůj vůz sadu zimních pneumatik Bridgestone Blizzak. Zimní pneumatiky poskytují větší trakci, bezpečnější brzdění a lepší ovladatelnost.

*Průzkum IPSOS realizovaný pro Bridgestone v roce 2014 v 6 zemích na celkovém vzorku 7806 soukromých majitelů osobních vozů.

**Průzkum iVox realizovaný pro Bridgestone v roce 2015 v zemích Beneluxu.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků