Pražští taxikáři v testu propadli - prodlužují trasy

Pražští taxikáři patří k evropskému podprůměru, vyplývá to z testu německého autoklubu ADAC, v němž se Praha umístila z 22 testovaných evropských velkoměst na 17. příčce v poli "nedostatečných", těsně před Vídní a Amsterodamem. Vůbec nejhůře v testu dopadla Lublaň. Nejkvalitnější taxislužby nabízí Barcelona a Mnichov.

Inspektoři ADAC, kteří se při jízdě taxíkem vydávali za byznysmeny a potom hodnotili řidiče, vůz, cenu a dodržování nejkratší trasy, pražským taxikářům vytknuli zejména zbytečné prodlužování trasy.

Neumějí anglicky 

Zatímco v některých evropských městech zaznamenal ADAC po jednom případu takového podvádění, v Praze se to kontrolorům stalo hned třikrát. Inspektoři se v Praze setkali také s předražováním ceny. ADAC popisuje jeden do očí bijící případ, kdy pražský taxikář zpočátku jízdu nabízel za 900 korun a teprve po protestu testujícího cenu srazil na 600 korun, což ale ještě stále bylo výrazně víc, než odpovídalo stanoveným taxám. Vůz neměl ani taxametr.

Klepněte pro větší obrázek
 
Šofér se navíc musel radit s kolegou, zda zná cíl, a musel se dodatečně dívat do mapy. Nakonec kýžený cíl našel s podporou kolegy na telefonu. Kontrolor ADAC spočítal, že zbytečně najel 46,5 procenta z celkové trasy.
 
Ve výsledném hodnocení Prahy však kontroloři zmiňují také pozitiva. Pražské taxíky jsou prý čisté, řidiči jsou až na výjimky zdvořilí. Ovšem s dodatkem, že příliš neumí anglicky.
 
Za stav svých aut dostali pražští taxikáři pomyslnou dvojku, o stupeň horší známku dostali za volbu trasy a nejhoší hodnocení - čtyřku - mají za ostatní služby.

Ostuda Vídně 

Mnoho důvodů ke spokojenosti nemá ani Vídeň. Jeden taxikář tam dokonce v noci odmítl vzít zákazníka z ulice Operngasse ke Karlovu chrámu, což je asi 1,3 kilometru. Testujícího odbyl s tím, že čeká na jiného zákazníka a že danou vzdálenost je možné ujít pěšky.
 
Lepší hodnocení než „dostatečné“ žádné z měst v dílčí kategorii taxikáři neobdrželo. Naopak téměř polovina v tomto ohledu zcela propadla, neboť šoféři nesplnili ani nejzákladnější standardy. Nejlepší hodnocení, 78,1 procenta, získali mnichovští taxikáři. Ale i to stačilo jenom na „dostatečnou“.
 
Celkový vítěz Barcelona vděčí za své umístění i díky poměrně ochotným řidičům, kteří dostali 77,8 procenta, a umístili se tak na druhé příčce před šoféry z Paříže, Kolína nad Rýnem a Berlína. Nejhorší jsou prý taxikáři v Římě.
 
V dalších dílčích kategoriích - vozy a jejich čistota, správně zvolená trasa a vyúčtování - se katalánská metropole dokonce umístila na prvním místě.

Hodně hříšníků

Nedodržování pravidel silničního provozu se objevilo v téměř 30 procentech všech případů v evropských městech. Mnoho taxikářů například telefonovalo za jízdy bez handsfree nebo nedodržovalo povolenou rychlost.
 
V cenové příznivosti zvítězila portugalská metropole Lisabon, kde svezení na vzdálenost sedm kilometrů se zavazadlem a s čekací dobou pět minut stojí za bílého dne zhruba osm eur (asi 200 korun). Následují Záhřeb, Madrid, Barcelona a Praha. Nejdražší je cestování taxíkem ve švýcarském Curychu, kde stojí sedm kilometrů více než 770 korun.

Zdroj: E15.cz
 

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků