Pražská záchranná služba dostala deset nových sanitek Mercedes

Také o silvestrovské noci nasadí pražská záchranná služba do akce alespoň některé z deseti nových sanitních vozů, které převzala na sklonku roku 2016.

Tradičně se jedná o vozy na podvozku Mercedes-Benz Sprinter se šestiválcovým turbodieselem o výkonu 140 kW. Ten je spojený se sedmistupňovou automatickou převodovkou. Skříňové nástavby vyrobila firma KOV Velim.

Osádky sanitek obvykle vyjíždějí k pacientům samy, v závažných případech se ale setkávají na místě zásahu s lékařem, který jezdí samostatně v osobním voze. Podle statistik je lékaře na místě třeba u 17 procent případů. 

Pro potřeby tohoto systému, který se nazývá rendez-vous, a který je u pražských záchranářů používán již od roku 1987, dostala záchranná služba také jeden nový vůz Mercedes-Benz GLE 350d.

Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 74 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2006
Stav: 140 742 km
Cena: 85 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků