Právě testujeme: Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG

V redakci se nám sešly obě zážehové motorizace nového Golfu Sportsvan, který v nabídce značky nahrazuje dřívější Golf Plus. Zde jsou první fotografie a dojmy z českých silnic. Ptejte se, co vás zajímá.
Seznam kapitol
  1. Právě testujeme: Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG
  2. Volkswagen Golf Sportsvan: Fotogalerie

Volkswagen Golf Sportsvan přichází místo Golfu Plus jako alternativa pro ty, kteří se do hatchbacku nevejdou, ale Touran je pro ně už „moc MPV“. To už víte. A víte také, jak je velký a jak jezdí po pěkném asfaltu, protože Lukáš Dittrich byl docela nedávno na mezinárodní prezentaci Golfu Sportsvan ve Francii. Nyní přichází řada na důkladný redakční test. V tomto případě dokonce dvojtest.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Luxusnější verze Highline (nahoře) se od Comfortline liší nejen provedením interiéru, ale také chromovanými detaily exteriéru

K dispozici totiž máme oba benzínové motory, se kterými je Volkswagen Golf Sportsvan k dispozici: 1.2 TSI a 1.4 TSI, v obou případech vždy výkonnější ze dvou nabízených variant. Modrý Sportsvan na fotografiích má dvanáctistovku o výkonu 110 koní, červené auto pohání větší TSI s výkonem 150 koní.

Znalejší čtenáři vědí, že tím pádem máme Golf Sportsvan s oběma variantami zadní nápravy: vlečenou i víceprvkovou. Sešly se nám také manuální i samočinná (DSG) převodovka, stejně jako výbavy Comfortline a Highline. Porovnávat je tedy opravdu co.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Výškově nastavitelná podlaha kufru; na dvojici snímků uprostřed vidíte rozsah posuvu zadních sedadel – ta přední jsou na fotkách seřízena pro řidiče vysokého 180 cm

Zde jsou naše dojmy z prvních testovacích kilometrů na známých silnicích:

  • Golf Sportsvan působí výrazně prostornějším dojmem než Ford C-MAX, hlavní soupeř
  • Díky nízké hraně prosklení vpředu i po stranách je z něj výborně vidět
    – platí i pro děti, které sedí vzadu
  • Dospělý muž si pohodlně sedne „za sebe“, i když je posuvná zadní lavice ve střední poloze
  • Variabilita kufru je kompromis – buď plochá podlaha, ale menší objem, nebo více litrů, ovšem za cenu členitých bočnic a výrazného „schodu“ sedaček
  • V zatáčkách se s Golfem Sportsvan svezete o mnoho lépe, než byste se při pohledu na jeho „rodinné” tvary odvažovali doufat – další špatná zpráva pro C-MAX, dosud řidičského krále řídce obsazené kategorie mezi hatchbacky a běžnými kompaktními MPV
  • Nevýhoda jednodušší zadní nápravy se výrazněji projevuje až ve velmi ostrém tempu na velmi špatném povrchu, ale abychom tomu dali správný kontext – kola ovlivňují jízdní vlastnosti mnohem víc
  • Očekávaný horší komfort na větších kolech částečně kompenzuje multilink, ale pozor na valivý hluk – slabší verze s 15palcovými „balony“ je na kvalitním povrchu tišší
  • Čtrnáctistovka s DSG jezdí běžně za deset, protože řidiče ponouká ke svižné jízdě; když se ale tempo srovná, sblíží se i hodnoty spotřeby v obou autech
  • Motor 1.2 TSI by působil mnohem živěji, kdyby neměl tak těžké převody: 150 km/h na trojku je běžný standard u přeplňovaných šestnáctistovek
  • Velká dotyková obrazovka a černý „klavírový“ lak dávají verzi Highline téměř prémiové vyznění
 

Máte k Volkswagenu Golf Sportsvan jakékoliv dotazy? Položte je v diskuzi pod tímto článkem a my se pokusíme najít na něj odpovědi. Ty samozřejmě najdete v klasickém redakčním testu.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Právě testujeme: Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG
  2. Volkswagen Golf Sportsvan: Fotogalerie
Volkswagen Passat 1.968
Rok výroby: 2010
Stav: 154 215 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Passat 1.781
Rok výroby: 2003
Stav: 164 785 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.595
Rok výroby: 2009
Stav: 94 256 km
Cena: 115 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků