Právě testujeme: Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDI

Nový týden zpravidla znamená další test. Tentokrát nám v redakci zaparkoval vůz, který se bude zaručeně těšit nemalé pozornosti, protože přímo míří na Škodu Octavii Combi. Ano, právě testujeme Peugeot 308 SW osazený naftovým dvoulitrem s výkonem 150 koní.
Seznam kapitol
  1. Právě testujeme: Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi
  2. Fotogalerie

Peugeot 308 SW se na českém trhu představil koncem května, přičemž jde po Octavii Combi, Golfu Variant, Leonu ST nebo Hondě Civic Tourer o dalšího nováčka mířícího do tolik oblíbené kategorie kombi nižší střední třídy. Francouzská automobilka chce sázet především na prostor a kvalitu zpracování.

Kombi | Ceny | Byznys | Peugeot

Octavia Combi má dalšího soupeře. Peugeot zahájil prodej modelu 308 SW

Naše konkrétní provedení má pod kapotou naftový dvoulitr BlueHDi disponující maximálním výkonem 150 koní a točivým momentem 370 Nm. Naftový čtyřválec je kombinován se šestistupňovou manuální převodovkou a jak si dnešní doba žádá, nechybí ani systém start/stop.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Naftový dvoulitr dělá z Peugeotu 308 SW velmi svižné auto. Zatím to navíc vypadá, že rychlost doplní také o nízkou spotřebu a nadprůměrný cestovní komfort.

A protože už testovací 308 SW za sebou má také více než stovku redakčních kilometrů, můžeme přidat naše první dojmy.

  • Prodloužený rozvor je hlavně při pohledu zboku dost znát. Z některých úhlů vypadá natažená karoserie trochu zvláštně
  • Na autě jsou opět pneumatiky s nízkým valivým odporem. Na rozdíl od tříválcového hatchbacku neponecháme nic náhodě a alespoň orientačně změříme hodnoty zrychlení z nuly na 100 km/h i pružné zrychlení
  • Zavazadelník je obrovský, nabízí přímo ideální tvar a nízko položenou nákladovou hranu
  • Prostor vzadu za vyšším řidičem nakonec není tak skvělý, jak by se mohlo zdát. Octavia je v tomto směru výrazně lepší
  • O kvalitě Peugeot nelže. Interiér vypadá opravdu dobře a hodnotně. Stejně jako dříve musíme i tentokrát pochválit velmi dobré odhlučnění
  • Další setkání s revolučním uspořádáním interiéru mě opět utvrdilo v názoru, že si na toto řešení zvyknete, ale klasika vám bude vždy připadat lepší. To samé platí také o multimediálním systému. Orientace v něm (konkrétně jsme potřebovali ruční ladění rádia) není jednoduchá
  • Dieselový dvoulitr dává autu solidní dynamiku. Není problém jet 180 km/h a francouzské kombi má stále ještě co nabídnout
  • Spotřeba prozatím vypadá slušně. První hodnoty, které se objevují na palubním počítači, se pohybují mezi sedmi a osmi litry
  • Testovaná verze nabízí tlačítko Sport. To přiostří reakci na plyn a aktivuje systém pouštějící do interiéru „sportovní“ zvuk motoru. Ten bychom si klidně odpustili, ale reakce na plyn je v tomto režimu až překvapivě svižná
  • Spolu s režimem Sport souvisí také možnost zobrazit si aktuální údaje o výkonu nebo točivém momentu

Tak jako vždy, pokud vás o novém Peugeotu 308 SW cokoliv zajímá, neváhejte a pište své dotazy do diskuze. Auto nám ještě pár dní v redakci parkovat bude, takže je dost prostoru na hledání veškerých odpovědí.

Následující kapitola
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 185 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 156 444 km
Cena: 150 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 54 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků