Právě testujeme: Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDI

Nový týden zpravidla znamená další test. Tentokrát nám v redakci zaparkoval vůz, který se bude zaručeně těšit nemalé pozornosti, protože přímo míří na Škodu Octavii Combi. Ano, právě testujeme Peugeot 308 SW osazený naftovým dvoulitrem s výkonem 150 koní.
Seznam kapitol
  1. Právě testujeme: Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi
  2. Fotogalerie

Peugeot 308 SW se na českém trhu představil koncem května, přičemž jde po Octavii Combi, Golfu Variant, Leonu ST nebo Hondě Civic Tourer o dalšího nováčka mířícího do tolik oblíbené kategorie kombi nižší střední třídy. Francouzská automobilka chce sázet především na prostor a kvalitu zpracování.

Kombi | Ceny | Byznys | Peugeot

Octavia Combi má dalšího soupeře. Peugeot zahájil prodej modelu 308 SW

Naše konkrétní provedení má pod kapotou naftový dvoulitr BlueHDi disponující maximálním výkonem 150 koní a točivým momentem 370 Nm. Naftový čtyřválec je kombinován se šestistupňovou manuální převodovkou a jak si dnešní doba žádá, nechybí ani systém start/stop.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Naftový dvoulitr dělá z Peugeotu 308 SW velmi svižné auto. Zatím to navíc vypadá, že rychlost doplní také o nízkou spotřebu a nadprůměrný cestovní komfort.

A protože už testovací 308 SW za sebou má také více než stovku redakčních kilometrů, můžeme přidat naše první dojmy.

  • Prodloužený rozvor je hlavně při pohledu zboku dost znát. Z některých úhlů vypadá natažená karoserie trochu zvláštně
  • Na autě jsou opět pneumatiky s nízkým valivým odporem. Na rozdíl od tříválcového hatchbacku neponecháme nic náhodě a alespoň orientačně změříme hodnoty zrychlení z nuly na 100 km/h i pružné zrychlení
  • Zavazadelník je obrovský, nabízí přímo ideální tvar a nízko položenou nákladovou hranu
  • Prostor vzadu za vyšším řidičem nakonec není tak skvělý, jak by se mohlo zdát. Octavia je v tomto směru výrazně lepší
  • O kvalitě Peugeot nelže. Interiér vypadá opravdu dobře a hodnotně. Stejně jako dříve musíme i tentokrát pochválit velmi dobré odhlučnění
  • Další setkání s revolučním uspořádáním interiéru mě opět utvrdilo v názoru, že si na toto řešení zvyknete, ale klasika vám bude vždy připadat lepší. To samé platí také o multimediálním systému. Orientace v něm (konkrétně jsme potřebovali ruční ladění rádia) není jednoduchá
  • Dieselový dvoulitr dává autu solidní dynamiku. Není problém jet 180 km/h a francouzské kombi má stále ještě co nabídnout
  • Spotřeba prozatím vypadá slušně. První hodnoty, které se objevují na palubním počítači, se pohybují mezi sedmi a osmi litry
  • Testovaná verze nabízí tlačítko Sport. To přiostří reakci na plyn a aktivuje systém pouštějící do interiéru „sportovní“ zvuk motoru. Ten bychom si klidně odpustili, ale reakce na plyn je v tomto režimu až překvapivě svižná
  • Spolu s režimem Sport souvisí také možnost zobrazit si aktuální údaje o výkonu nebo točivém momentu

Tak jako vždy, pokud vás o novém Peugeotu 308 SW cokoliv zajímá, neváhejte a pište své dotazy do diskuze. Auto nám ještě pár dní v redakci parkovat bude, takže je dost prostoru na hledání veškerých odpovědí.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Právě testujeme: Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi
  2. Fotogalerie
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 102 964 km
Cena: 159 000 Kč
Peugeot 407 1.997
Rok výroby: 2005
Stav: 329 556 km
Cena: 39 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 135 442 km
Cena: 145 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků