Právě testujeme: Nové BMW X6 xDrive50i

O koncepci kupé/SUV si můžeme myslet, co chceme. Pravda je ale taková, že to je koncepce prodejně natolik úspěšná, že BMW již představilo druhou generaci X6. A právě ta dělá naší redakci tento týden společnost.
Seznam kapitol
  1. Právě testujeme: Nové BMW X6 xDrive50i
  2. Fotogalerie

BMW X6 je velice zajímavé auto. Občas mám pocit, jak tak sleduji diskuze a poslouchám různé názory z mého okolí, že se tento model už od svého prvního představení nikdy nikomu nelíbil a nikdo ho nikdy nechtěl. A podívejme se, dnes již je na trhu nová generace. Ostatní automobilky v čele s Mercedesem navíc neváhají tu zatracovanou koncepci kupé/SUV kopírovat a představovat velmi podobná auta.

Video | SUV | BMW | Premiéry

Nové BMW X6 teď už oficiálně (96x foto)

Důvod? BMW X6 je prodejním úspěchem. Kritika se sice snesla (a stále snáší) ze všech stran, ale čísla hovoří jasně. A ta uvádí, že druhá generace navazuje na 250 000 prodaných exemplářů generace první. Takový údaj je na zatracovaný vůz obdivuhodný.

V současnosti se druhá generace BMW X6 již prodává i na českém trhu a zároveň se také tento model už dostavil do naší redakce. Společnost nám tento týden dělá prozatímní špička nabídky, tedy verze xDrive50i. To znamená přeplňovaný benzinový osmiválec o objemu 4,4 l disponující maximálním výkonem 330 kW (450 k) a vrcholem točivého momentu 650 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW X6 je unikát. Design maskuje velikost vozu jako snad u žádného jiného auta. Hádali byste takhle od pohledu, že ta kola jsou devatenáctipalcová a že do toho výfuku s přehledem strčíte ruku? 

Navzdory více než dvoutunové hmotnosti zvládne mnichovský „drobeček“ stovku za 4,8 s a jeho akcelerace skončí na 250 km/h. Spotřeba přirozeně není úplně dechberoucí, ale s tím se musí samozřejmě dopředu počítat.

Níže následují první dojmy z našich prvních testovacích jízd. Pokud máte nějaké speciální dotazy, diskuze je plně k dispozici.

  • BMW X6 má absolutně unikátní design. Nejedná se o to, že by byl vůz extra krásný, ale o maskování reálné velikosti. Nejen na fotkách, ale i v reálu, pokud vůz stojí sám na ulici, nepoznáte, jak obrovský vlastně je. To až když se před něj postaví třeba Fabia, tak teprve potom zjistíte, co to vlastně řídíte za tank.
  • Disky, na kterých testovaná X6 stojí, jsou devatenáctipalcové, takže nic malého. Od pohledu byste ale tipovali tak patnáctipalcová kola, protože se v kontextu masivní karoserie a v obřích podbězích naprosto ztrácí.
  • Když jsem si auto vyzvedával a procházel se v garáži BMW, nějak jsem nebyl schopen rozeznat, jestli jdu k X6 nebo k X4. Na první pohled jsou tahle auta absolutně stejná.
  • Interiér můžeme přeskočit, ten jsme testovali už v mnoha jiných BMW. V X6 je to opět to samé.
  • Prostoru vzadu není vyloženě málo, ale nesmíte si uvědomit, že řídíte téměř pětimetrové auto.
  • Testovaná X6 jezdí skvěle. Je tichá a i díky relativně vysokým zimním pneumatikám také velice komfortní.
  • Osmiválec pod kapotou má své velké kouzlo. Nabídne příjemný (ale velmi decentní) zvuk a s autem cvičí, jako kdyby vážilo o tunu méně. Jenže tahle X6 má v tabulkách zapsanou pohotovostní hmotnost 2170 kg.
  • V podstatě je jedno, kolik zrovna máte na tachometru. Jakmile přišlápnete plyn, tento tank vyrazí vpřed, až tomu nebudete chtít věřit. Opravdu jsem hodně zvědav, jak bude jezdit nová X6 M.
  • Produkce emisí CO2  je 225 g/km, v Bruselu se z tohoto auta někomu budou ježit vlasy na hlavě.
  • Nechybí nám tu ale systémy typu režimu jízdy Eco Pro nebo start/stop. Vyzkoušel jsem si ekologickou jízdu v pražské dopravní špičce a palubní počítač mi ukázal 19,8 l/100 km. Běžně to vypadá, že osmiválcová X6 bude jezdit zhruba za třináct litrů. Nádrž zvládne 85 litrů.
  • Řízení je takové „dámské“. Je hodně citlivé, ale velmi lehké. Ještě jsem si na něj úplně nezvykl.
  • Podvozek se kromě velmi slušného komfortu  prezentuje také vysokou jistotou v zatáčkách. Je skoro až děsivé, kolik si toho nechá X6 v zatáčce líbit i se svou vysokou nadváhou. Chudinky pneumatiky...

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Právě testujeme: Nové BMW X6 xDrive50i
  2. Fotogalerie
BMW X1 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 173 000 km
Cena: 240 000 Kč
BMW Řada 5 1.996
Rok výroby: 2005
Stav: 177 220 km
Cena: 170 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 137 281 km
Cena: 145 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 57 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků