Právě testujeme: Lexus NX300h

Na redakčním parkovišti tento týden stojí jedno z nejvýrazněji tvarovaných sériových aut za poslední roky: crossover Lexus NX. Pokud vás ohledně tohoto modelu zajímá cokoliv, co můžeme v rámci redakčního testu zjistit, máte ideální příležitost zeptat se nás.
Seznam kapitol
  1. Právě testujeme: Lexus NX300h
  2. Lexus NX300h: Fotogalerie

Pokud jste už četli naše první dojmy, víte, že tato novinka míří mezi menší prémiové crossovery. Lexus NX je podobně velký jako Audi Q5 nebo BMW X3. Jinak se ale žádnému existujícímu rivalovi moc nepodobá, ať už se jedná o exteriér s množstvím prolamovaných hran ve stylu papírových skládaček origami, působivý interiér nebo uspořádání hnacího řetězce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Odvážný design crossoveru Lexus NX funguje naživo mnohem lépe než na fotkách – hlavně z úhlů, ze kterých není vidět na obří masku chladiče

Diesel, který v Evropě pohání naprostou většinu aut této kategorie, Lexus vůbec nenabízí. Jedinou dostupnou motorizací je hybridní NX300h, spočívající v kombinaci čtyřválce o objemu 2,5 l s jedním (u předokolky), respektive dvěma elektromotory.

Na mezinárodní prezentaci v Rakousku byl Lukáš, takže pro mě je Lexus NX stále naprostou novinkou. Zde jsou tradiční dojmy  z několika prvních kilometrů, najetých hlavně při fotografování. Testujeme provedení NX300h AWD F Sport.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Verze F Sport má vpředu i vzadu anatomicky tvarovaná sedadla v atraktivním barevném provedení; dalšími poznávacími znaky jsou 18" kola nebo černé kryty zrcátek
  • Origami design se mi na fotkách vůbec nelíbil, ale samotného mě překvapuje, jak originálně a zajímavě auto působí při osobním setkání. OK, s tou maskou to Lexus trochu přehnal, ale vždycky můžete parkovat předkem ke zdi
  • Jsem jediný, komu boční profil auta s dlouhou přídí a dozadu posazenou kabinou připomíná hatchback Mazda3?
  • Japonci si tradičně potrpí na vyšperkované detaily, což se u Lexusu NX projevuje třeba propracovaným designem předních i zadních světel
  • Naprosto úžasné je zavírání dveří: tlumené, tak akorát těžké a precizní „žuchnutí“ je detail, který evokuje dojem vysoké kvality jako máloco. Jistě, na takové prkotiny auta nejezdí, ale pokud jde o dlouhodobou radost z vlastnictví, mohou mít pro někoho větší váhu než motor, podvozek či kufr.
  • Když je řeč o kufru, ten je dosti mělký a má vysokou hranu. Sklopením zadních opěradel ale získáte plochou podlahu.
  • O zrcátku ve středové konzole jste asi už četli. Vážně nechápu, čeho tím chtěl Lexus dosáhnout. Jestli vás napadá, jak a k čemu by se vyjímatelné zrcátko dalo prakticky využít, budu rád, když se podělíte v diskuzi.
  • A pokud jde o samoúčelné inovace, nelze nezmínit touchpad sloužící k ovládání multimediálního systému. Hmatová zpětná vazba a ‚přitahování“ kurzoru k tlačítkům na displeji funguje nad očekávání dobře, ale klikací a otáčecí kolečko by fungovalo ještě lépe.
  • Jinak je ovšem kabina parádní disciplínou Lexusu. Na fotkách to možná tak nevynikne, ale povrchová úprava materiálů a slícování snesou nejpřísnější měřítka.
  • Není ovšem všechno zlato, co se třpytí: dojem lehce srážejí tlačítka rozházená všude možně po palubní desce i hlava imbus šroubu, která září na černé boční ploše středové konzoly. Možná má tenhle detail dotvářet „techno“ atmosféru na palubě…
  • Zatím jsem toho moc nenajezdil, takže s komentáři ohledně jízdy budu opatrný. Líbí se mi důkladné odhlučnění, se kterým ale nejde moc dohromady naříkání motoru v konstantních otáčkách při akceleraci.
  • A ještě jedna speciální pochvala za velká a přehledná zpětná zrcátka. 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ozdobné prošívání i dekorační lišty nás nadchly okamžitě, zato vyjímatelné zrcátko a ovládací touchpad možná doceníme až později…

Nezapomeňte – stejně jako vždy budeme rádi, když se nás zeptáte na konkrétní věci, které vás na Lexusu NX zajímají. Bude-li to v našich možnostech, dotazy zodpovíme v rámci redakčního testu.

Následující kapitola
BMW X3 2.993
Rok výroby: 2004
Stav: 151 230 km
Cena: 138 000 Kč
BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 150 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 209 856 km
Cena: 185 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman | 1 příspěvek
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků