Právě testujeme: Lexus NX300h

Na redakčním parkovišti tento týden stojí jedno z nejvýrazněji tvarovaných sériových aut za poslední roky: crossover Lexus NX. Pokud vás ohledně tohoto modelu zajímá cokoliv, co můžeme v rámci redakčního testu zjistit, máte ideální příležitost zeptat se nás.
Seznam kapitol
  1. Právě testujeme: Lexus NX300h
  2. Lexus NX300h: Fotogalerie

Pokud jste už četli naše první dojmy, víte, že tato novinka míří mezi menší prémiové crossovery. Lexus NX je podobně velký jako Audi Q5 nebo BMW X3. Jinak se ale žádnému existujícímu rivalovi moc nepodobá, ať už se jedná o exteriér s množstvím prolamovaných hran ve stylu papírových skládaček origami, působivý interiér nebo uspořádání hnacího řetězce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Odvážný design crossoveru Lexus NX funguje naživo mnohem lépe než na fotkách – hlavně z úhlů, ze kterých není vidět na obří masku chladiče

Diesel, který v Evropě pohání naprostou většinu aut této kategorie, Lexus vůbec nenabízí. Jedinou dostupnou motorizací je hybridní NX300h, spočívající v kombinaci čtyřválce o objemu 2,5 l s jedním (u předokolky), respektive dvěma elektromotory.

Na mezinárodní prezentaci v Rakousku byl Lukáš, takže pro mě je Lexus NX stále naprostou novinkou. Zde jsou tradiční dojmy  z několika prvních kilometrů, najetých hlavně při fotografování. Testujeme provedení NX300h AWD F Sport.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Verze F Sport má vpředu i vzadu anatomicky tvarovaná sedadla v atraktivním barevném provedení; dalšími poznávacími znaky jsou 18" kola nebo černé kryty zrcátek
  • Origami design se mi na fotkách vůbec nelíbil, ale samotného mě překvapuje, jak originálně a zajímavě auto působí při osobním setkání. OK, s tou maskou to Lexus trochu přehnal, ale vždycky můžete parkovat předkem ke zdi
  • Jsem jediný, komu boční profil auta s dlouhou přídí a dozadu posazenou kabinou připomíná hatchback Mazda3?
  • Japonci si tradičně potrpí na vyšperkované detaily, což se u Lexusu NX projevuje třeba propracovaným designem předních i zadních světel
  • Naprosto úžasné je zavírání dveří: tlumené, tak akorát těžké a precizní „žuchnutí“ je detail, který evokuje dojem vysoké kvality jako máloco. Jistě, na takové prkotiny auta nejezdí, ale pokud jde o dlouhodobou radost z vlastnictví, mohou mít pro někoho větší váhu než motor, podvozek či kufr.
  • Když je řeč o kufru, ten je dosti mělký a má vysokou hranu. Sklopením zadních opěradel ale získáte plochou podlahu.
  • O zrcátku ve středové konzole jste asi už četli. Vážně nechápu, čeho tím chtěl Lexus dosáhnout. Jestli vás napadá, jak a k čemu by se vyjímatelné zrcátko dalo prakticky využít, budu rád, když se podělíte v diskuzi.
  • A pokud jde o samoúčelné inovace, nelze nezmínit touchpad sloužící k ovládání multimediálního systému. Hmatová zpětná vazba a ‚přitahování“ kurzoru k tlačítkům na displeji funguje nad očekávání dobře, ale klikací a otáčecí kolečko by fungovalo ještě lépe.
  • Jinak je ovšem kabina parádní disciplínou Lexusu. Na fotkách to možná tak nevynikne, ale povrchová úprava materiálů a slícování snesou nejpřísnější měřítka.
  • Není ovšem všechno zlato, co se třpytí: dojem lehce srážejí tlačítka rozházená všude možně po palubní desce i hlava imbus šroubu, která září na černé boční ploše středové konzoly. Možná má tenhle detail dotvářet „techno“ atmosféru na palubě…
  • Zatím jsem toho moc nenajezdil, takže s komentáři ohledně jízdy budu opatrný. Líbí se mi důkladné odhlučnění, se kterým ale nejde moc dohromady naříkání motoru v konstantních otáčkách při akceleraci.
  • A ještě jedna speciální pochvala za velká a přehledná zpětná zrcátka. 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ozdobné prošívání i dekorační lišty nás nadchly okamžitě, zato vyjímatelné zrcátko a ovládací touchpad možná doceníme až později…

Nezapomeňte – stejně jako vždy budeme rádi, když se nás zeptáte na konkrétní věci, které vás na Lexusu NX zajímají. Bude-li to v našich možnostech, dotazy zodpovíme v rámci redakčního testu.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Právě testujeme: Lexus NX300h
  2. Lexus NX300h: Fotogalerie
Lexus GS300 2.995
Rok výroby: 2007
Stav: 190 580 km
Cena: 199 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků