Právě testujeme: Jeep Cherokee 3.2 V6 Pentastar Limited

Do redakce nám dorazil nový Jeep Cherokee. Už od pohledu je jasné, že tohle auto se svými předky mnoho společného nemá.
Seznam kapitol
  1. Jeep Cherokee 3.2 V6 Pentastar Limited
  2. Fotogalerie

Benzinový šestiválec není na evropských trzích u SUV této velikosti až tak obvyklou volbou. Samotný Jeep bude samozřejmě sázet více na naftový dvoulitr, který jen tak pro srovnání stojí ve stejné výbavě (ovšem s pohonem všech kol Active Drive II, tedy s redukcí) pouze o pět tisíc méně. Šestiválec je ale poměrně zajímavá možnost a nutno podotknout, že novém Cherokee takříkajíc sluší.

Video | SUV | Autosalony | Jeep | Ženeva 2014

Nový Jeep Cherokee nakonec není tak ošklivý, jak se zdálo první dojmy

Maximum motoru činí 200 kW (272 k) a točivý moment končí na 315 Nm. A protože netestujeme verzi Trailhawk, máme k dispozici jednodušší variantu pohonu všech kol Active Drive I. Systém umožňující výběr různých režimů pro jízdu na různém povrchu je ovšem přítomen i v tomto provedení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Těžko tohle auto zaměníte za nějaké jiné. Odvážný design nakonec není v praxi taková tragédie, jak se na první pohled zdálo. Uvnitř vypadá Cherokee velmi dobře, ale rychle přijdete na to, že má velké mezery ve zpracování. 

Níže najdete naše první dojmy. Pokud máte na téma nového Jeepu Cherokee nějaký dotaz, neváhejte se zeptat. Diskuze je vám polně k dispozici.

  • Vzhled nakonec není taková tragédie, jak se na první pohled zdálo. Auto je zajímavé a rozhodně v davu nezapadne.
  • Interiér má mnoho společného s modernizovaným Grand Cherokee. Nechybí velký displej na přístrojovém štítu nebo systém Uconnect se spoustou možností a rozměrným středovým displejem.
  • Stačí pár kilometrů jízdy a bezpečně víte, že Jeep má ve zpracování interiéru obrovské rezervy. Vrže brzdový pedál, při jízdě po dlažbě začne cosi rezonovat z míst kdesi pod volantem, od panoramatické střechy se ozývají různé pazvuky. Musíte jet po dokonale hladké silnici, aby bylo v interiéru ticho.
  • Mnoho důvěry nevzbuzuje také třeba výplň dveří, kterou není problém rozhýbat. Takovýchto pohyblivých dílů je na autě více. Třeba jakýsi černý „stojan“ na přední SPZ vypadá, že po první návštěvě terénu vezme za své.
  • Sedačky jsou velmi měkké, ty vpředu by snesly alespoň nějaké boční vedení. Místa je poměrně hodně v podélném i příčném směru. Pro hlavu ho ale na rozdávání není. Může za to vysoký posaz kombinovaný se sníženým stropem kvůli přítomnosti otevírací střechy.
  • Tohle auto jezdí úplně jinak, než jsme očekávali. Na houpavý a komfortně laděný podvozek rovnou zapomeňte.
  • V zatáčkách se karoserie překvapivě naklání jen minimálně, Cherokee působí jistě, nerovnosti ovšem odfiltrovat nedokáže. O to více se pak rozvibrují plasty v interiéru.
  • Benzinový šestiválec je asi nejpovedenější část vozu. V nízkých otáčkách je tichý a maximálně kultivovaný, v těch vysokých zase nabízí krásný zvuk.
  • Spotřeba podle očekávání nebude úplně nejnižší. První krátká městská jízda ukázala zhruba 13,5 l/100 km. Stačí málo a jste na patnácti. Motor spolupracuje s devítistupňovým automatem.
  • Řízení je překvapivě tuhé a relativně citlivé. Řidič dostal do ruky pořádně tlustý věnec volantu.
  • Už teď je jasné, že to bude mít Cherokee dost složité. Za 1,3 milionu je v kategorii SUV z čeho vybírat. A většinou jde minimálně co do kvality zpracování o lepší soupeře.
 
Následující kapitola
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 250 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 75 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2002
Stav: 300 000 km
Cena: 40 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků