Právě testujeme: Fiat 500X 1.6 MultiJet

Fiat před časem začal na českém trhu prodávat další vůz odvozený od tolik úspěšné pětistovky. Po rodinných MPV jde tentokrát o auto z kategorie crossover. Jaké jsou naše první dojmy z právě testovaného modelu 500X?

Cesty Fiatu a Suzuki se po skončení výroby dvojice SX4/Sedici rozešly. Zatímco japonská značka přišla s novou Vitarou, u Fiatu si připravili model 500X, který Sedici v nabídce nahrazuje a který používá techniku Jeepu Renegade. Oba dva ale pořád míří do stejného segmentu, tedy do míst, kde najdeme třeba Renault Captur, Peugeot 2008 nebo Opel Mokka. A zatímco Vitara se už v naší redakci na test zastavila, na 500X jsme museli chvíli čekat. Dočkali jsme tento týden.

Testy | SUV | Opel

Test: Opel Mokka 1.4 Turbo 4x4 – když i kompaktní je moc velký  

Fiat nabízí model 500X ve verzích Off-road Look a City Look. Terénně střiženou zvýšenou pětistovku poznáte podle bohatého oplastovaní nárazníků, takže vám už určitě je jasné, že se nás týká městská varianta, která bude lákat zájemce o čistokrevné silniční SUV. O pohon zkoušeného auta se stará naftová šestnáctistovka MultijJet disponující výkonem 88 kW (120 k). Ta je kombinovaná s manuální převodovkou a pohonem přední nápravy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Fiat 500X se po stránce designu velmi povedl. Zájemci si mohou vybrat mezi městskou (testovanou) verzí, případně mohou sáhnout po terénněji vypadající alternativě. 

Za takovou motorizaci zaplatíte minimálně 491 900 Kč. Ve standardu najdete třeba sedmnáctipalcová litá kola, manuální klimatizaci (za automatickou se připlácí 10 000 Kč), tempomat, asistent rozjezdu do kopce, mlhovky, rádio s bluetooth a handsfree, no prostě všechno důležité.

SUV | Fiat | Premiéry | První svezení

Fiat 500X přijíždí na český trh s cenami od 347 900 Kč

Nový italský crossover je na první pohled poměrně sympatické auto, se kterým jsme ale toho zatím moc nenajeli. Uidíme, jak se popasuje s delšími víkendovými cestami.

Pokud máte nějaký dotaz, neváhejte využít diskuzi. Níže následují naše bezprostřední první dojmy.

  • Fiat 500X je opravdu pěkné auto, které vzhledově není současné pětistovce zas až tak vzdálené. Líbí se nám.
  • Na autě je opět řada retro prvků, především v interiéru. První, co vás zaujme, je klika dveří. 
  • Také interiér je na pohled zajímavý. Je jiný, než na jaký jsme zvyklí z ostatních podobných modelů. A právě to je na něm sympatické.
  • Bohužel za jízdy to zas taková pohádka není, každou chvíli se ozve nějaký ten pazvuk. Od začátku testu nás konstantně doprovází například pochybné zvuky linoucí se od střešních oken.
  • On třeba ani chod páček pod volantem nebo chod voliče jízdních režimů není žádná velká sláva. Otočný ovladač režimů se chová tak, jako kdyby do něj někdo nalil kávu, což samozřejmě není vyloučeno.
  • Digitální hodiny mají zvláštní funkci. Když je jednou nastavíte správně, ukazují správný čas po zbytek jízdy. Jakmile auto vypnete a po nějaké době se vrátíte, už jdou pozdě.
  • Sečteno a podtrženo, už po prvních krátkých jízdách se zdá, že zpracování by sneslo ještě důkladnou péči. Bohužel.
  • Dieselový motor má výkonu tak akorát. Ve sportovním režimu umí být docela svižný, ale v takovém případě je zároveň dost hlučný.
  • Na druhou stranu velmi slibně vypadá spotřeba. Po městském cestování ukázal palubní počítač 6,3 l/100 km.
  • Manuální převodovka je přesná, což potěší.
  • Podvozek je dost tuhý. Představte si Mini Countryman s horším řízením a přesně víte, jak jezdí 500X.
  • Jízdní vlastnosti nejsou špatné, ale ona sportovní tvrdost je u městského auta s výkonem 120 koní snad zbytečná. Na nerovnostech tahle pětistovka úplně pohodlná není.
  • Skvělá věc: Jakmile jednou deaktivujete systém start/stop, sám se vám už nezapne ani poté, co motor vypnete. Zapne se pouze opět po stisku tlačítka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Fiat 500 1.368
Rok výroby: 2008
Stav: 87 700 km
Cena: 114 000 Kč
Fiat Dobló cargo 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 38 810 km
Cena: 142 000 Kč
Fiat Dobló cargo 1.368
Rok výroby: 2010
Stav: 53 013 km
Cena: 125 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 50 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků