Právě testujeme: Fiat 500X 1.6 MultiJet

Fiat před časem začal na českém trhu prodávat další vůz odvozený od tolik úspěšné pětistovky. Po rodinných MPV jde tentokrát o auto z kategorie crossover. Jaké jsou naše první dojmy z právě testovaného modelu 500X?

Cesty Fiatu a Suzuki se po skončení výroby dvojice SX4/Sedici rozešly. Zatímco japonská značka přišla s novou Vitarou, u Fiatu si připravili model 500X, který Sedici v nabídce nahrazuje a který používá techniku Jeepu Renegade. Oba dva ale pořád míří do stejného segmentu, tedy do míst, kde najdeme třeba Renault Captur, Peugeot 2008 nebo Opel Mokka. A zatímco Vitara se už v naší redakci na test zastavila, na 500X jsme museli chvíli čekat. Dočkali jsme tento týden.

Testy | SUV | Opel

Test: Opel Mokka 1.4 Turbo 4x4 – když i kompaktní je moc velký  

Fiat nabízí model 500X ve verzích Off-road Look a City Look. Terénně střiženou zvýšenou pětistovku poznáte podle bohatého oplastovaní nárazníků, takže vám už určitě je jasné, že se nás týká městská varianta, která bude lákat zájemce o čistokrevné silniční SUV. O pohon zkoušeného auta se stará naftová šestnáctistovka MultijJet disponující výkonem 88 kW (120 k). Ta je kombinovaná s manuální převodovkou a pohonem přední nápravy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Fiat 500X se po stránce designu velmi povedl. Zájemci si mohou vybrat mezi městskou (testovanou) verzí, případně mohou sáhnout po terénněji vypadající alternativě. 

Za takovou motorizaci zaplatíte minimálně 491 900 Kč. Ve standardu najdete třeba sedmnáctipalcová litá kola, manuální klimatizaci (za automatickou se připlácí 10 000 Kč), tempomat, asistent rozjezdu do kopce, mlhovky, rádio s bluetooth a handsfree, no prostě všechno důležité.

SUV | Fiat | Premiéry | První svezení

Fiat 500X přijíždí na český trh s cenami od 347 900 Kč

Nový italský crossover je na první pohled poměrně sympatické auto, se kterým jsme ale toho zatím moc nenajeli. Uidíme, jak se popasuje s delšími víkendovými cestami.

Pokud máte nějaký dotaz, neváhejte využít diskuzi. Níže následují naše bezprostřední první dojmy.

  • Fiat 500X je opravdu pěkné auto, které vzhledově není současné pětistovce zas až tak vzdálené. Líbí se nám.
  • Na autě je opět řada retro prvků, především v interiéru. První, co vás zaujme, je klika dveří. 
  • Také interiér je na pohled zajímavý. Je jiný, než na jaký jsme zvyklí z ostatních podobných modelů. A právě to je na něm sympatické.
  • Bohužel za jízdy to zas taková pohádka není, každou chvíli se ozve nějaký ten pazvuk. Od začátku testu nás konstantně doprovází například pochybné zvuky linoucí se od střešních oken.
  • On třeba ani chod páček pod volantem nebo chod voliče jízdních režimů není žádná velká sláva. Otočný ovladač režimů se chová tak, jako kdyby do něj někdo nalil kávu, což samozřejmě není vyloučeno.
  • Digitální hodiny mají zvláštní funkci. Když je jednou nastavíte správně, ukazují správný čas po zbytek jízdy. Jakmile auto vypnete a po nějaké době se vrátíte, už jdou pozdě.
  • Sečteno a podtrženo, už po prvních krátkých jízdách se zdá, že zpracování by sneslo ještě důkladnou péči. Bohužel.
  • Dieselový motor má výkonu tak akorát. Ve sportovním režimu umí být docela svižný, ale v takovém případě je zároveň dost hlučný.
  • Na druhou stranu velmi slibně vypadá spotřeba. Po městském cestování ukázal palubní počítač 6,3 l/100 km.
  • Manuální převodovka je přesná, což potěší.
  • Podvozek je dost tuhý. Představte si Mini Countryman s horším řízením a přesně víte, jak jezdí 500X.
  • Jízdní vlastnosti nejsou špatné, ale ona sportovní tvrdost je u městského auta s výkonem 120 koní snad zbytečná. Na nerovnostech tahle pětistovka úplně pohodlná není.
  • Skvělá věc: Jakmile jednou deaktivujete systém start/stop, sám se vám už nezapne ani poté, co motor vypnete. Zapne se pouze opět po stisku tlačítka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Fiat Dobló cargo 1.368
Rok výroby: 2010
Stav: 53 013 km
Cena: 120 000 Kč
Fiat Scudo 1.997
Rok výroby: 2007
Stav: 133 123 km
Cena: 165 000 Kč
Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 43 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků