Právě testujeme: Fiat 500X 1.6 MultiJet

Fiat před časem začal na českém trhu prodávat další vůz odvozený od tolik úspěšné pětistovky. Po rodinných MPV jde tentokrát o auto z kategorie crossover. Jaké jsou naše první dojmy z právě testovaného modelu 500X?

Cesty Fiatu a Suzuki se po skončení výroby dvojice SX4/Sedici rozešly. Zatímco japonská značka přišla s novou Vitarou, u Fiatu si připravili model 500X, který Sedici v nabídce nahrazuje a který používá techniku Jeepu Renegade. Oba dva ale pořád míří do stejného segmentu, tedy do míst, kde najdeme třeba Renault Captur, Peugeot 2008 nebo Opel Mokka. A zatímco Vitara se už v naší redakci na test zastavila, na 500X jsme museli chvíli čekat. Dočkali jsme tento týden.

Testy | SUV | Opel

Test: Opel Mokka 1.4 Turbo 4x4 – když i kompaktní je moc velký  

Fiat nabízí model 500X ve verzích Off-road Look a City Look. Terénně střiženou zvýšenou pětistovku poznáte podle bohatého oplastovaní nárazníků, takže vám už určitě je jasné, že se nás týká městská varianta, která bude lákat zájemce o čistokrevné silniční SUV. O pohon zkoušeného auta se stará naftová šestnáctistovka MultijJet disponující výkonem 88 kW (120 k). Ta je kombinovaná s manuální převodovkou a pohonem přední nápravy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Fiat 500X se po stránce designu velmi povedl. Zájemci si mohou vybrat mezi městskou (testovanou) verzí, případně mohou sáhnout po terénněji vypadající alternativě. 

Za takovou motorizaci zaplatíte minimálně 491 900 Kč. Ve standardu najdete třeba sedmnáctipalcová litá kola, manuální klimatizaci (za automatickou se připlácí 10 000 Kč), tempomat, asistent rozjezdu do kopce, mlhovky, rádio s bluetooth a handsfree, no prostě všechno důležité.

SUV | Premiéry | Fiat | První svezení

Fiat 500X přijíždí na český trh s cenami od 347 900 Kč

Nový italský crossover je na první pohled poměrně sympatické auto, se kterým jsme ale toho zatím moc nenajeli. Uidíme, jak se popasuje s delšími víkendovými cestami.

Pokud máte nějaký dotaz, neváhejte využít diskuzi. Níže následují naše bezprostřední první dojmy.

  • Fiat 500X je opravdu pěkné auto, které vzhledově není současné pětistovce zas až tak vzdálené. Líbí se nám.
  • Na autě je opět řada retro prvků, především v interiéru. První, co vás zaujme, je klika dveří. 
  • Také interiér je na pohled zajímavý. Je jiný, než na jaký jsme zvyklí z ostatních podobných modelů. A právě to je na něm sympatické.
  • Bohužel za jízdy to zas taková pohádka není, každou chvíli se ozve nějaký ten pazvuk. Od začátku testu nás konstantně doprovází například pochybné zvuky linoucí se od střešních oken.
  • On třeba ani chod páček pod volantem nebo chod voliče jízdních režimů není žádná velká sláva. Otočný ovladač režimů se chová tak, jako kdyby do něj někdo nalil kávu, což samozřejmě není vyloučeno.
  • Digitální hodiny mají zvláštní funkci. Když je jednou nastavíte správně, ukazují správný čas po zbytek jízdy. Jakmile auto vypnete a po nějaké době se vrátíte, už jdou pozdě.
  • Sečteno a podtrženo, už po prvních krátkých jízdách se zdá, že zpracování by sneslo ještě důkladnou péči. Bohužel.
  • Dieselový motor má výkonu tak akorát. Ve sportovním režimu umí být docela svižný, ale v takovém případě je zároveň dost hlučný.
  • Na druhou stranu velmi slibně vypadá spotřeba. Po městském cestování ukázal palubní počítač 6,3 l/100 km.
  • Manuální převodovka je přesná, což potěší.
  • Podvozek je dost tuhý. Představte si Mini Countryman s horším řízením a přesně víte, jak jezdí 500X.
  • Jízdní vlastnosti nejsou špatné, ale ona sportovní tvrdost je u městského auta s výkonem 120 koní snad zbytečná. Na nerovnostech tahle pětistovka úplně pohodlná není.
  • Skvělá věc: Jakmile jednou deaktivujete systém start/stop, sám se vám už nezapne ani poté, co motor vypnete. Zapne se pouze opět po stisku tlačítka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 37 000 Kč
Fiat Ducato 2.287
Rok výroby: 2010
Stav: 108 595 km
Cena: 163 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků