34
Fotogalerie

Právě testujeme: Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech

Do redakce se dostavil na test nový Citroën C4 Cactus. Stačilo pár chvil za volantem a bylo jasno v tom, že tohle auto to na trhu nebude mít úplně jednoduché.

Kapitoly článku:


Citroën C4 Cactus zaujme, o tom není nejmenších pochyb. Design tohoto auta je podle mého názoru velmi povedený. Testovaná verze sice nedostala úplně tu nejatraktivnější barvu, ale určitě jste už někde na billboardu zahlédli žluto-černé provedení, které je neobyčejně zajímavé. Lidé se za Cactusem otáčí, lidé si ho prohlížejí. Zatím to bohužel trochu vypadá, že tím silné stránky auta pomalu končí.

O pohon testovaného exempláře se stará benzinová dvanáctistovka PureTech s výkonem 60 kW (82 koní). V kombinaci s manuální převodovkou jde o nejdostupnější motorizaci s cenou od 329 900 Kč. Tahle suma se nás ovšem netýká. Testovaný Cactus má de facto vše, co může mít. Cena se proto dostala daleko za hranici 400 000 Kč. A to je právě ten hlavní problém.

cactus_04.JPGcactus_05.JPGcactus_07.JPGcactus_13.JPGcactus_14.JPGcactus_15.JPG
Cactus je na pohled zajímavé auto. Ale co se jízdy týká, prozatím nepůsobí úplně přesvědčivě. 

Pokud si dobře vzpomínám, Cactus měl být jednoduché auto. Ano, to opravdu je, měl ale být zároveň cenově dostupným vozem, což se tak docela říci nedá. Chápu, že kvůli relativně bohaté výbavě nemůže být cena lidová, jenže výsledkem je pak dost zvláštní kombinace jednoduchého auta plného různých kompromisů a bohaté výbavy za cenu solidně vybaveného Volkswagenu Golf 1.2 TSI s výkonnějším motorem.

S autem jsem zatím mnoho nenajel, ale hned od prvního usednutí za volant se nemohu zbavit otázky, pro koho vlastně Cactus je určený a jakou optikou se na něj mám dívat. Doufám, že odpověď během zbývajících testovacích dnů nakonec najdu. A vy mezi tím můžete vznášet své dotazy. Níže pak najdete úplně první bezprostřední dojmy.

  • C4 Cactus může být jaký chce, design se povedl na sto procent. Auto je jednoduché a moderní zároveň.
  • V interiéru cítíte snahu šetřit na každém detailu. Například když zabouchnete lehoučké dveře, ozve se velmi ošklivý zvuk, který bych už v roce 2014 u nového auta snad ani nečekal.
  • Pozice za volantem je taková zvláštní, sedadla jsou dost laciná.
  • Cactus nemá tlačítka, vše je na dotykové obrazovce. Ta je stejná jako v Peugeotu 308. Cactus ji nabízí už od nejlevnější verze, Peugeot si za ní nechá připlatit.
  • Při řazení jedničky a dvojky vám překáží vaše vlastní koleno. Řazení je navíc dost nepřesné.
  • Řízení je ukázka toho, když se řekne, že je něco umělé. Odpor veškerý žádný, o dění pod koly nemáte nejmenší tušení.
  • Místo airbagu spolujezdce dostal Cactus velkou schránku. Airbag se odstěhoval do stropu. Schránce musel ustoupit také krajní výdech ventilace.
  • Na fotkách to sice nevypadá, ale Cactus je velmi malé auto, čemuž odpovídá také nabídka prostoru uvnitř.
  • Základní motor nabízí základní dynamiku. Žádné velké představení nečekejte.
  • Podvozek se zatím prezentuje alespoň co do nabízeného komfortu celkem slušně.
  • Cactus je další crossover, se kterým nemůžete bezstarostně parkovat kolmo k chodníku. Přední nárazník sotva stačí se svou výškou na výšku obrubníku. 

 

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Doporučujeme

Články odjinud