Právě testujeme: BMW X4 xDrive35i

Tento týden zavítala do naší redakce novinka z dílny automobilky BMW. Mladší a menší sourozenec velké X6 podle oficiálních materiálů „strhává na sebe pohledy“. Umí kromě toho ještě něco jiného?
Seznam kapitol
  1. BMW X4: První dojmy
  2. Fotogalerie

Po úspěchu BMW X6 a také potom, co se s nemalým zájmem setkalo Porsche Macan nebo Range Rover Evoque, přišel od BMW logický krok. Automobilka začala prodávat nový model X4, který nám dělá tento týden v redakci společnost. Do testu se dostavilo provedení „z plakátu“. Tedy červená barva karoserie, „emkové“ doplňky a vrcholný šestiválec pod kapotou.

SUV | Premiéry | Byznys | BMW

BMW X4 přijíždí, startuje na ceně 1 240 200 Kč (+ 18x foto)

BMW X4 disponuje výkonem 225 kW (306 k) a vrcholem točivého momentu 400 Nm, který je podle tabulek dostupný už od 1200 ot./min. Maximální rychlost činí 247 km/h a stovku pokoří tento crossover za 5,5 s.

Musím otevřeně přiznat, že prohlášení o strhávání pohledů není vůbec nadnesené. Možná to je proto, že jde o úplnou novinku, nebo za to může atraktivní barva, devatenáctipalcová kola či zvláštní proporce, ale BMW X4 se podle reakcí okolí líbí. Jsem si jistý tím, že zanedlouho budeme tohle auto potkávat v běžném provozu velmi často.

Níže klasicky následují naše bezprostřední první dojmy. A pokud máte otázku nebo tip, na co bychom se měli zaměřit, sem s ním. Odpovědi zařadíme do výsledného testu.

  • Tohle auto jsem už řídil - takový byl můj absolutně první dojem po pár metrech za volantem. Univerzálnost techniky a zpracování interiéru dotáhli u BMW k „dokonalosti“. Zpoza volantu si nemůžete být jisti, v čem to vlastně sedíte.
  • Z dálky nepoznáte, zda jde o X4 nebo o novou X6. Ta sice zatím po českých silnicích nejezdí, ale až přijde, budeme v tom mít pěkný (řečeno lidově a hezky česky) guláš.
  • Jestli vás zajímá, co přesně jiného nabízí X4 ve srovnání třeba s 3 GT, pak jsme na tom stejně. Podle tabulek je X4 kratší a vyšší, jinak si nemůžu pomoct. Ta auta jsou stejná.
  • Když si sednete za volant, máte pocit, že řídíte opravdu velké auto. Posaz je vyšší, kapota vypadá nafouklá. Když ale vystupujete, místo velkého kroku daného velkým a vysokým autem uděláte jenom malý krok a jste na silnici. Je to zvláštní. Podvozek X4 je velmi nízký.
  • Vzadu je překvapivě hodně místa. Především prostor pro hlavu jsem čekal výrazně menší. X4 zvládne i vyšší postavy sedící vzadu.
  • Výhled skrz zadní okno je výrazně horší než třeba v menším BMW 2. Šikmo vzad nevidíte nic.
  • Šestiválec je mnichovská klasika. Solidní zátah, příjemný zvuk. Ve městě jezdí zhruba za jedenáct litrů.
  • Devatenáctipalcová kola vypadají na autě jako malá, pohodlí nepřidají a na nerovnostech ráda odskakují. Na kvalitní silnici ovšem X4 „válí“.
  • Řízení reaguje rychle a je velmi strmé. Přesto působí uměle.
  • Jeden kamarád se mě ptal, jestli už jsem zkoušel X4 mimo silnici. Tak jsme se zasmáli a vyrazili na okresky...

 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků