Právě testujeme: BMW X4 xDrive35i

Tento týden zavítala do naší redakce novinka z dílny automobilky BMW. Mladší a menší sourozenec velké X6 podle oficiálních materiálů „strhává na sebe pohledy“. Umí kromě toho ještě něco jiného?
Seznam kapitol
  1. BMW X4: První dojmy
  2. Fotogalerie

Po úspěchu BMW X6 a také potom, co se s nemalým zájmem setkalo Porsche Macan nebo Range Rover Evoque, přišel od BMW logický krok. Automobilka začala prodávat nový model X4, který nám dělá tento týden v redakci společnost. Do testu se dostavilo provedení „z plakátu“. Tedy červená barva karoserie, „emkové“ doplňky a vrcholný šestiválec pod kapotou.

SUV | Byznys | BMW | Premiéry

BMW X4 přijíždí, startuje na ceně 1 240 200 Kč (+ 18x foto)

BMW X4 disponuje výkonem 225 kW (306 k) a vrcholem točivého momentu 400 Nm, který je podle tabulek dostupný už od 1200 ot./min. Maximální rychlost činí 247 km/h a stovku pokoří tento crossover za 5,5 s.

Musím otevřeně přiznat, že prohlášení o strhávání pohledů není vůbec nadnesené. Možná to je proto, že jde o úplnou novinku, nebo za to může atraktivní barva, devatenáctipalcová kola či zvláštní proporce, ale BMW X4 se podle reakcí okolí líbí. Jsem si jistý tím, že zanedlouho budeme tohle auto potkávat v běžném provozu velmi často.

Níže klasicky následují naše bezprostřední první dojmy. A pokud máte otázku nebo tip, na co bychom se měli zaměřit, sem s ním. Odpovědi zařadíme do výsledného testu.

  • Tohle auto jsem už řídil - takový byl můj absolutně první dojem po pár metrech za volantem. Univerzálnost techniky a zpracování interiéru dotáhli u BMW k „dokonalosti“. Zpoza volantu si nemůžete být jisti, v čem to vlastně sedíte.
  • Z dálky nepoznáte, zda jde o X4 nebo o novou X6. Ta sice zatím po českých silnicích nejezdí, ale až přijde, budeme v tom mít pěkný (řečeno lidově a hezky česky) guláš.
  • Jestli vás zajímá, co přesně jiného nabízí X4 ve srovnání třeba s 3 GT, pak jsme na tom stejně. Podle tabulek je X4 kratší a vyšší, jinak si nemůžu pomoct. Ta auta jsou stejná.
  • Když si sednete za volant, máte pocit, že řídíte opravdu velké auto. Posaz je vyšší, kapota vypadá nafouklá. Když ale vystupujete, místo velkého kroku daného velkým a vysokým autem uděláte jenom malý krok a jste na silnici. Je to zvláštní. Podvozek X4 je velmi nízký.
  • Vzadu je překvapivě hodně místa. Především prostor pro hlavu jsem čekal výrazně menší. X4 zvládne i vyšší postavy sedící vzadu.
  • Výhled skrz zadní okno je výrazně horší než třeba v menším BMW 2. Šikmo vzad nevidíte nic.
  • Šestiválec je mnichovská klasika. Solidní zátah, příjemný zvuk. Ve městě jezdí zhruba za jedenáct litrů.
  • Devatenáctipalcová kola vypadají na autě jako malá, pohodlí nepřidají a na nerovnostech ráda odskakují. Na kvalitní silnici ovšem X4 „válí“.
  • Řízení reaguje rychle a je velmi strmé. Přesto působí uměle.
  • Jeden kamarád se mě ptal, jestli už jsem zkoušel X4 mimo silnici. Tak jsme se zasmáli a vyrazili na okresky...

 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW X4: První dojmy
  2. Fotogalerie
BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 142 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 147 579 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 45 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 10 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků