Právě testujeme: BMW 2 Active Tourer vs. VW Golf Sportsvan

Funguje kouzlo modrobílé vrtule i tehdy, když plechy okolo něj mají formu kompaktního minivanu? Abychom to zjistili, postavili jsme proti novému BMW 2 Active Tourer všestranně talentovaný Volkswagen Golf Sportsvan.
Seznam kapitol
  1. Právě testujeme: BMW 2 Active Tourer vs. VW Golf Sportsvan
  2. BMW 2 Active Tourer vs. VW Golf Sportsvan: Fotogalerie

BMW v posledních letech zkouší meze věrnosti svých fanoušků na mnoho různých způsobů, ale Active Tourer z dvojkové řady je heretikem hned dvojnásobným: historicky první model BMW s pohonem předních kol a zároveň první MPV s modrobílou vrtulí na kapotě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Testujeme BMW 218d Active Tourer Sport a Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI Highline

Existuje-li automobilová kategorie, která přímo ztělesňuje protiklad tradičních hodnot BMW, musí to být právě minivan: praktická krabice bez špetky sexappealu pro lidi, kteří ve snaze být rozumnými otci a matkami rezignovali na radosti mladého života. (Prosíme majitele MPV z řad čtenářů, aby to nebrali moc osobně: auto této kategorie vlastní i autor článku.) Otázkou je, zda DNA, zvuk – a také prémiová marže – značky BMW dokážou udělat i z minivanu opravdového „bavoráka“.

Abychom zasadili vlastnosti BMW 2 Active Tourer do patřičného kontextu, vybrali jsme mu za soupeře auto, které považujeme za celkově nejzdařilejší z přímých soupeřů: Volkswagen Golf Sportsvan. V loňském dvojtestu na nás udělal velký dojem svojí kombinací praktičnosti, prostornosti, uživatelské přívětivosti a skoro až zbytečně dobrého chování na silnici:

Testy | Volkswagen | Volkswagen Golf

Dvojtest VW Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG: Zlý sen

Tehdy jsme ale testovali dvě benzínové motorizace Sportsvanu, zatímco dnes máme na stole klíčky od verze 2.0 TDI 110 kW. Dvoulitrový diesel, dokonce o stejném nominálním výkonu, totiž pohání i BMW. Základní naftovou motorizací pro Active Tourer je sice tříválec 1,5 l, ale testovanému provedení 218d bručí pod kapotou čtyřválcový motor.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Active Tourer se uvnitř snaží vypadat jako každé jiné BMW, hluboká a vysoká palubní deska však prozrazuje koncepci s motorem vpředu napříč; zadní sedadla lze posouvat

Se srovnáním jsme ještě ani nezačali, ale BMW ukazuje svoje prémiové postavení už při letném nahlédnutí do ceníku: s cenou 746 200 Kč je 218d Active Tourer je o 141 000 Kč dražší než Golf Sportsvan 2.0 TDI Highline. My testujeme dražší model Sport, který začíná dokonce na 822 900 Kč.

Proto nás bude velmi zajímat, jestli mnichovské MPV dokáže svým chováním na silnici obhájit vyšší cenu a příslušnost ke klanu BMW. Důkladně se ale zaměříme i na každodenní praktičnost a zejména prostornost i variabilitu interiéru. To jsou přece hlavní důvody, proč zákazníci sahají po kompaktním minivanu. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér Sportsvanu je v porovnání s BMW strohý, působí však vzdušnějším a subjektivně také prostornějším dojmem. Uvidíme, co ukážou čísla

Nezapomeňte – pokud vás zajímá něco konkrétního, máte ideální příležitost zeptat se nás. Auta s námi budou až do pondělí. Své dotazy pište do komentářů. Bude-li to v našich možnostech, zodpovíme je přímo v testu.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Právě testujeme: BMW 2 Active Tourer vs. VW Golf Sportsvan
  2. BMW 2 Active Tourer vs. VW Golf Sportsvan: Fotogalerie
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků